K tomu se dostaneme, ale emulatory i devel cartridge reset nedelaji (a rekl bych, ze i spousta NESu, co se da sehnat na burzach). Technologie to byla zajimava, dostaneme se k ni a diky za pripomenuti.
Jinak to video se mi libi Nerika se tam jen, jaky byli v Nintendu h.....i, ze zabranovali v podstate vzniku indie games, ale vysvetluji tam i kontext, tedy dobu po crashi video her v USA, coz byl velky problem pro cely obor.
Bylo by možná fajn trošku porovnat, jak vypadají sprity na komouši, atárku a právě na NESu. Jsou to stejné procesory, ale zrovna sprity (pokud se pamatuju) tam byly řešeny úplně jinak. Asi nejlíp na komouši, ale to je jen takový soukromý tip.
Me se nechtelo psat "paleta barev" a o to, jestli ta samotna paleta je barevna, cerna nebo pruhledna, asi nejde (ale pouziva se to casto, to je pravda).
Díky. Mě spíš šlo o to zda to není nějaký speciální terminus s trochu jiným významem tak jsem se tu zeptal (protože jsem ho nevygooglil).
Jinak jako vždy skvělý článek...
Tak ono "barevná paleta" se taky skousne. I ti skladníci, co po večerech si čtou Vergilia v asembleru určitě si pod tím nepřestaví paletu plechovek Colorlak :-)