Názor k článku Vývoj pro mobilní platformy s C# (první část) od Juro - Praveze si nie som celkom isty, ci to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2013 6:07

    Juro (neregistrovaný)

    Praveze si nie som celkom isty, ci to usteri cas. Pretoze na druhej strane mi to moze kompenzovat to, ze pouzivam SDK, ktore pre danu platformu pouziva vacsina komunity a da sa predpokladat, ze je lepsie odladene a ma naozaj API ku vsetkemu, co ta platforma poskytuje a pod.

    Ak chcem programovat pre nejaky system, zvladnutie standardnych nastrojov na to urcenych je proste zaklad. Ak mam tie zvladnute, mozem ist do nestandarnych postupov. Mne sa opak javi ako cesta do pekla.

    Nejde len o technicke otazky ale aj personalne. Ludia sa menia, kod zostava. Povedzme, ze som spravil Android/iOS aplikaciu, ktora je uspesna a treba ju udrziavat. Budem mat stastie a najdem siikovneho iOS programatora. Miesto toho, aby som tie jeho skusenosti vyuzil, donutim ho pouzivat nejake Mono. Cas, co som ja som usetril ucenim sa Objective C, bude on musiet stravit ucenim niecoho nestandardneho, co mu s dost velkou pravdepodobnostou bude hadzat rozne polena pod nohy. Nehovorim o tom, ako mu bude stupat tlak, ked sa mu par krat stane, ze mu tam nepojde nieco, co by v standardnom jazyku a SDK slo.

    Neviem, co je "humusaren vo webe" ale vacsina aplikacii na mojom telefone je proste jednoducha - pocasie, mestska doprava, bankomaty v okoli, maily a pod. S nejakym serverom tak ci tak komunikuje. Komplexne ulohy riesim na PC.