Názor k článku Vývoj pro ZX Spectrum: vlastní vykreslovací subrutiny potřetí od _dw - Pokud drzime adresu v HL tak muzeme pouzit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 3. 2023 5:06

    _dw

    Pokud drzime adresu v HL tak muzeme pouzit efektivnejsi variantu:

    plot:
            ; třetí varianta podprogramu pro vykreslení pixelu
            ;
            ; parametry:
            ; B - x-ová souřadnice (v pixelech)
            ; C - y-ová souřadnice (v pixelech)
            call calc_pixel_address  ; výpočet adresy pixelu
            call calc_pixel_value    ; výpočet ukládané hodnoty
     if 0
            ld d, (hl)               ; 1:7    přečíst původní hodnotu osmice pixelů
            or d                     ; 1:4    použít vypočtenou masku pro nastavení jediného bitu
     else
            or (hl)                  ; 1:7    přečíst původní hodnotu osmice pixelů
                                     ;        použít vypočtenou masku pro nastavení jediného bitu
     endif
            ld (hl), a               ; zápis hodnoty pixelu (ostatních sedm pixelů se nezmění)
            ret                      ; návrat z podprogramu