Ano v hodinách matiky třeba, ale na spoustě středních není ani dost času na klasickou látku. Já vychodil střední průmyslovou stavební člověk by si řekl, že stavaři potřebují matiku, ale my měli dotaci 2 hodiny týdně a v třeťáku dokonce jen 1 hodinu.
Místo toho nám přidaly občanskou nauku, aby do nás v té době nalili pozitiva eu a my dali své ano, ikdyž u většiny z náší třídy měli pech.
Tak joko tak ta jedna hodina v třeťáku zůstala a teď se něco nauč.
Já jsem pak na vysoké, FM na TUL měl bakaláře místo na 3 na 4 protože jsem prostě musel dohnat spolužáky (nejen matika, ale třeba i elektro) a ikdyž vidíte integrál poprvé na vysoké tak už je docela pozdě.
né té bylo až až, ale nevím jak u Vás, ale u nás to bylo spíš cvičení na paměť kdo kdy co napsal
navíc již na základní škole, mě označili za dislektika s tím, že když se budu hodně moc koncentrovat na to jak píšu, nikoli co tak lepší známku jak 4 z diktátu stejně nedostanu
navíc pravidla pravopisu jsou často proti přirozenosti jazyka a proto dochází pravidelně k úpravám, kdysi mě piskovali za s/z dnes je to jedno, za pár let zmizí striktnost u i/y protože nejsme rusové a mi obě i vyslovujeme stejně. A ano o češtině a pravopisu a fonetice toho vím dost, bohužel můj mozek ty data nedokáže používat během ťukání do klávesnice a nejsem často schopen hrubku odhalit ani důkladným čtením textu, prostě mi to nevadí a nevidím je, soustředím se na obsah zdělení ne na formu, máteli s tím problém nečtěte mé příspěvky
Nemám s tím problémy, jen mě ten pravopis zaujal u relativně slušně formulovaného příspěvku. Navíc od člověka, který studoval dle svých slov VŠ.
Samozřejmě dysleksii z příspěvku diagnostikovat neumím. Že člověk v internetových diskuzích vidí kde co, na to už jsem si dávno zvyknul, maximálně si o autorovi příspěvku pomyslím svoje a karmu si tím nezatěžuju :-). Nemyslel jsem tu poznámku nijak zle.
My sme mali logiky tiez az prilis vela, konkretne tri semestre (magisterska informatika PF UPJS Kosice), pricom prve dva semestre davali zmysel a boli viacmenej uzavreta latka, no ten treti uz nemal hlavu ani patu. Taktiez som uz viackrat pouzil poznatky z logiky v praxi, aj ked takto spatne mam pocit, ze uplne stacil jeden semester miesto troch.
Miesto toho tretieho semestra logiky, tretieho semestra algebry a dalsich nezmyselnych predmetov mohli pridat viac fyziky a elektroniky, lebo teraz v praxi mi dava dost prace udrzat tempo s vyvojom. Vsetky tie UARTy, SPI, I2C, CAN, SMBus, multi-drop, multi-master, atd. Pracujem s tym denne a stale nemam este uplnu predstavu, ako to funguje na najnizsej urovni, kedze mi chybaju prave tie hlbkove vedomosti z tohto odvetvia. Nasej skole velmi zazlievam, ze podobne predmety neboli ani medzi volitelnymi. Neodporucam tam ist studovat, ak nechcete robit nejake javovske okienka v nejakej zaprdenej slovenskej firme.
Samuel, poteším Ťa: logika sa naozaj na PF UPJŠ zredukovala na jediný semester. Elektronické veci sa myslím učia len na fyzikálnom ústave (ale neviem do akej miery). To je však do veľkej miery o tom, že elektronika a elektrotechnika je primárnou doménou technickej univerzity a PF je skôr smerom „matfyz“, teda k tej teórii.
Paradoxne, skvelá vec je aj v tom, že v Košiciach a príľahlom okolí už ani v slovenskej zaprdenej firme robiť nemusíš, keďže to viacmenej zvalcovali nadnárodné korporátne firmy.