Ano, to som si ako student myslel tiez.
Potom som prisiel do praxe a zistil, ze tie nadcasove programovacie principy nie su same o sebe spasonostne, pretoze kazdy jazyk je iny a kazdy vyzaduje iny pohlad a ine riesenia. Nehovoriac o tom, ze aj samotne zadania/zakazky maju kazda o sebe ine poziadavky, problemy.
no ale vš není od toho aby vychovávála programovací "dělňase" a tyhle specifika se člověk vždycky naučí lépe v praxi. Ty obecné principy mají delší platnost a i když jsem byl taky mezi těma co brblal že je málo praxe tak tu jsem dohnal v následujících letech v práci... spousta věcí mi takhle došla až zpětně.
Jistě, ale počkejte za 20 let. S počítači jsem začínal dost dávno, on-line terminál byl vzácností a málokdy uměl zobrazit malá písmena. Po tolika letech z celého IT zůstanou jen ty principy (i ty je nutno pořád aktualizovat a doplňovat). Ale z programovacích jazyků moc nezůstalo: Algol je mrtvý, nástupce Pascal taky, C nebylo, a programovat zpracování textů ve Fortranu je poněkud nepohodlné, eufemisticky řečeno.
Ale pořád na začátku 1. ročníku potkáte studenty, kteří si nejsou jistí, když mají napsat obyčejný cyklus (třeba průchod pole) a na jazyku opravdu nezáleží.
Asi mas strach, ze by si sa musel ucit nove veci, lebo rozmyslanie boli :-)
Niektori ludia su neschopni sa ucit ine veci, ini su zasa tvrdohlavi. Poznam cloveka, kltory odmieta pri programovani v Jave pouzivat eclipse z nepochopitelnych dovodov. Takato neflexibilita je samozrejme na skodu - hlavne pre dotycnych ludi, pretoze tym kazdeho naseru a druhu sancu uz nedostanu.