Vlákno názorů k článku Vzdělávání v IT: moc teorie, málo praxe, říkají studenti od oxymoron - Článek by se dal shrnout asi takto -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 10. 2015 10:52

    oxymoron (neregistrovaný)

    Článek by se dal shrnout asi takto - co student, to jiný názor, takže z názorů studentů udělat závěr nelze.

    K té teorii vs. praxi - vysoká škola je spíš o teorii, než o praxi. Od praxe jsou spíše střední školy. Zastávám názor, že je to střední škola, kdo by měl naučit studenty, jak co dělat, a vysoká škola pak dovysvětlit, proč to tak vlastně je.

    A co se týká používání starých technologií - to může mít na svědomí akreditace. Studijní program se nějakou dobu připravuje, akreditační komise ho nějakou dobu schvaluje, takže už v době schválení studijního programu může tento být zastaralý. A ono se zrovna v IT dost blbě odhaduje, co bude populární za dva až tři roky (aby to v době schválení studijního programu bylo ještě aktuální). V tomhle má taky výhodu teorie - tak tak rychle nezastará.

  • 30. 10. 2015 21:28

    NULL (neregistrovaný)

    Ono je to celé zavádějící. Špatně položené otázky budou nejspíše produkovat špatné odpovědi.

    Přece i na vysoké škole jsou obory, které jsou více praktické a obory, které jsou více na teoretické bázi. A to záměrně. Můžou mít dokonce stejný obor pod jinými fakultami, který je koncipován jinak než ty ostatní. A to se týká i IT. Přece neexistuje 1 obor s názvem IT a neřeší se tu jestli má málo nebo moc praxe. Přece je tuna univerzit a která má IT tak aspoň 2-4 studijní programy + navazující.

    Nemůže se pak ale někdo divit, že když studuje ajťárnu, nebo cokoliv, na univerzitě v nějaké horní-dolní, že tam není dostatek garantů, zkušeností, zázemí a projektů, a pak leze ze školy bez praxe, v lepším případě aspoň nabiflovaný. Ono je to totiž asi jednodušší, ale tím je to taky vykoupené.

    A když se zeptáte firmy, no to je jasné. Ty by nejradši, aby jim školy vpálili už konkrétní specialisty na jejich pole působnosti. No to tak ale moc nejde. I proto, že co firma, to jiné zaměření.

    S tou aktuálností je to horší, nejméně aktuální je to co bylo schváleno Akr. komisí ale přece výuka stojí na garantovi předmětu a ne na akreditaci. A konkrétně u oboru jako je IT obecně je velmi těžké držet krok. Kdo začne něco učit tak, aby to bylo aktuální za 5 let, až student leze ke státnicím?

    No to samozřejmě nejde. Zde se očekává osobní invence, to ale u oborů vysokoškolských je nutností. Nejen v IT.