presne, Praha i Viden jsou zdarnou ukazkou, jak 'v tunelu neni treba navigace', jak clovek tedy navigace) nevi kde je, nestihne vcas se zaradit a odbocit.
Nastesti Cygic docela dobre extrapoluje podle rychlosti altualni polohu i bez signalu GPS
BTW: osobne bych nejakemu BT majaku, co mi predava informace, neveril - kdovi kdo a cim ho hacknul
No a preto treba pouzivat normalnu navigaciu vstavanu v aute, ktora samozrejme ma udaje o okamzitej rychlosti aj natoceni volatnu (t.j. vie spocitat prejdenu geograficku vdzialenost) a nemusi nic extrapolovat.
Co sa tyka 3rd-party navigacii, ako su tie v mobilnych zariadeniach, pripada mi o dost jednoduchsie popracovat na tom, aby mohli dostavat od auta informaciu o (vektore) okamzitej rychlosti ako rozmiestnovat dodatocne zariadenia po tuneloch.
Většina mobilů má zabudovaný akceleometr a měla by být schopna odhadovat rychlost a změny směru jízdy z toho. Pro přesnou navigaci to není dostatečné, na druhou stranu podle mapy (auto se blížilo k tunelu) a ztráty GPS signálu může navigace celkem dobře odhadnout, že se auto nachází v tunelu, a díky tomu by bylo možné údaje z akcelerometru korigovat, protože v tunelu se auto mimo silnici vyskytne těžko. Navíc z bezpečnostních důvodů je snaha, aby doprava v tunelu byla plynulá, takže je nepravděpodobné, že bude akcelerometr maten prudkými změnami rychlosti.
Chápu že u nás řešíte hlavně Blanku, ale to je hodně slabý odvar. V Japonsku existují několika patrové mimo urovnove dálniční křižovatky kde bez kvalitní navigace jste v ři... Obávám se, že tahle Bluetooth šidítka nejsou řešením. Ale oceňuji to jako pokus jak situaci začít řešit, za vcelku mírné náklady.
Většinu takových tunelů vyřeší předpoklad, že řidič jede podle navigace správně. Takže mu stačí ukázat, jak jdou ty odbočky za sebou. Někdo výše psal o japonských vícepatrových tunelech s mnoha odbočkami, ty to neřeší, ale třeba pražskou Blanku by to vyřešilo dostatečně, a to je myslím první tunel s více odbočkami v ČR.
Jsou to startupovi nagelovani vocasove a a ne inženýři! Řeší to relativně složitou technologií úplně blbě. 1.je nutno dovybavit tunely. 30$ je pouze cena za kus. Jaký je instalační poplatek za ukotveni (takze mechanizace+lidi+ časove okno v servisních pracech). Dále jaká je cena na dotažení napájení k té věci? Co tunel to jiné podmínky rozvodu a ne všude to půjde dát jednoduše k lampam- stineni/signal/ruseni lampy.
Takže fakt těch třicet dolacu to nebude.
2. Už tu kdosi řekl že auto má info o rychlosti a o natočení kol. Konzervy z automotive by mohli konečně přestat dávat do aut přehrávače kazet a dělat něco užitečného jako standardizace přenosu těchto informací dále případně přenos do integrovaných navigaci.
3. Inercialni navigace hosanum nic neříká? To je škoda protože dneska máte founy vybavené akcelerometry a ten kompas lze dodatkove také použít. Jen třeba tohle nakalibrovat.
Souhlas, jsou to startupovi nagelovani vocasove a a ne inženýři. Coz inerce, ta drfituje, ale co takhle kdyby nekdo barvou usetrenou za BT nesmysl nacmaral do tunelu (samozreme po prislusnem povolovacim rizeni) nakej peknej QR kod co par set metru? Vyhoda: nepotrebuje napajeni.
Nevim, jak v tunelech, ale na takovy D1 prinejmensim je podobnej HW uz snad od prvniho roku provozu, takove male, zluto-oranzove cedulky s cislici v kilometrech. V podstate obdoba drivejsich milovejch kamenu. Kam se na to sere modrej zub.
OCR mne napadlo taky v ruznym obmenach. Nicmene ne kazdy ma tu mechanickou konfiguraci founu tak tak aby mu ten mobil cucel.
Nicmene me druhe ja uvadi jako oragument to, ze stejne mas u modernich aut parkovaci kamery a dneska kazdy vozi kamerku kvuli dukaznimu materialu pomalu i vzadu. Cili zde se nabizi integrace na symboly ktere uvadis.
Ono by vubec stacilo dat prehledne dopravni znaceni jeste pred vjezdem do tunelu nekolikrat po sobe a mohl by clovek na okamzik na navigaci zapomenout.
Treti ja zminuje moznost inteligentnejsich mikrocell ktere v tunelu byvaji Ale nesmely by fungovat jen jak blbe zavesene repeatery.
Jenomze startupovy hlupak zvoli vzdy reseni typu : postav pred kruhac chlapka z dotaci EU co umi 5 jazyku, dej mu vestu a bude fungovat jak cimrmanova google navigace + jeste inteligentne zdrzovat provoz.
Startupovej hlupak na sebe vetsinou bere podobu dvojice. #1 je paraWoz, kterej si z eBaye objedna nahodile vsechny levny cetky s napisem OrangeDuino, zejm. pokud maj nezelenej plosnak. S tim vikend nahodile kravi za pomoci lepeni helloworldu k sobe, az se stane napriklad, ze mu nejaka traparna na founu zacne komunikovat s LEDkou pres BT. Pak prichazi na scenu #2 paraJobs, kterej rozjede asociacni retez, k cemu se tento super zarodecny zazrak techniky da pouzit. Nejzhovadilejsi napad vyhrava slusivou virtualni krabicku s logem, vymodelovanou v husto-3D CADu Blender. Nasleduje pricuc na vemeno Kickstarteru a obluzovani neschopnejch novinarek z okruhu sotva zletilych kamosek, aby o debilite napsaly.
Co si představuješ pod pojmem „pozemní GPS“? Opakovač? Ten se bude skvěle umisťovat třeba těch 15 metrů pod dnem Vltavy. Mimochodem jestli máš nějaký takový převratný vynález, můžeš se obrátit na SBB (švýcarské dráhy). Na podobný systém pro Gotthardský úpatní tunel nedávno vypisovali výběrové řízení za několik milionů franků. A překvapení: vůbec to není kompatibilní s GPS.
2Sten: Opet jako vzdy zvanis a vis o tom kulovy?
Tady mas jeden z mnoha pripadu http://technet.idnes.cz/jak-se-kontroluji-letecka-navigacni-zarizeni-fn5-/tec_technika.aspx?c=A120725_154936_tec_technika_sit
Pozemni GPS stanice se vyuziva prekvapive proto, aby se radove zvedla presnost. Divny co? A dokonce existujou i stabilni stanice, umisteny natrvalo.
A tys to vubec necet zejo? Ostane jako dycky .... ta referencni stanice vysila PRESNE totez jako kterejkoli jinej satelit, jen je exaktne a presne zamerena jeji poloha. Coz samo v tomhle pripade ta GPSka v letadle "VI" a prave ta GPSka v letadle si pak pocita korekci. Pokud by ta GPSka v letadle netusila, ze prave tohle je reference, tak by to pro ni byl proste dalsi satelit v dosahu. I to samo o sobe by ale zvedlo presnost urceni polohy.
Poslyšte, Jéčko, obviňovat někoho, že něco nečetl, když jste to přitom evidentně nečetl vy sám, je ubohé i na vaše poměry. Přitom tam způsob fungování referenční stanice máte explicitně vysvětlený:
Referenční stanice přijímá signál GPS, ale je umístěna v lokalitě s geodeticky zaměřenou polohou. Stanice sleduje on-line parametry signálu a ví, jakou chybu v daný okamžik má GPS v daném místě. A daný vektor on-line vysílá uživateli systému DGPS (diferenciální GPS), čili nám do letadla. My ho přijímáme a o ten chybový vektor korigujeme námi přijímaný signál GPS, takže ho dokážeme zpřesnit.
Ano, jako „dycky“ tu postuješ něco, co sis ani sám nepřečetl. Ta referenční stanice vůbec nevysílá signál GPS, ale DGPS, což je, překvapení, úplně jiný formát na úplně jiné frekvenci (300 kHz v EU vs 1,2 až 1,6 GHz pro GPS). A pod zemí to samozřejmě nefunguje, protože ta referenční stanice nemá z čeho počítat odchylky.