Prave ze zdrovna na 3d sceny, ktere jsou uz z podstaty vytvareny hierarchicky, je XML docela dobry (i kdyz jsem tento nazor taky drive nechapal). Urcite lepsi, nez kdyz se prenasi ciste tabulkova data v XML, tam to trosku postrada vyznam, i kdyz tu logiku nasazeni XML taky dokazu pochopit.
Kdyz v zapisu ve znackovacim jazyce vidim "material diffusecolor="0 1 0", tak si rikam, jestli to neni chyba. Jsou tam preci tri parametry a pro jejich ziskani je potreba mit neco vic nez jen parser XML. Sice by to bylo vic ukecane, ale jednodussi.
Tezko rict, na jednu stranu mate pravdu, na stranu druhou by se to tykalo vsech "slozenych" datovych typu. Napriklad neco na zpusob orderDate="2008-01-02" by se taky muselo rozkladat stylem orderDate year="2008" month="01" dayOfMonth="02" nebo pres poduzly. Asi je to problem vsech typu slozitejsich nez (cela ci realna) cisla nebo retezce.
Ale tri float cisla jsou dost zakladni udaj pro typ SFColor3f a SFVector3f. Tak proto asi, aby to nebylo moc rozdrobene. Na parametr pak nasadite jednotny parser.