Přesně tak...
Když je halové osvětlení - což se také někdy úrovní liší, když to někdo blbě naprojektoval a není tam stálá úroveň osvětlení, relativně všude stejná - stačí si to před akcí proměřit (foťákem, když nemáte luxmetr), nastavit napevno a zbytek nechat na expoziční pružnosti, teda DR a pak doma vše znormovat z RAWu při postprocessingu. Když má moderní FF rozsah DR 14 EV, no tak je expoziční automatika akorát na obtíž. Při sériích vůbec...
Protože se pak aspoň nemusíte starat o korekce, když má někdo na sobě bílý či černý šaty nebo teda dres, či do záběru vnikne protisvětlo (světelný zdroj). Expoziční automatika to pak vyblbne, a vždy to člověka nenapadne zkorigovat.
Průser to je hlavně, když nemáte v soutěži samé bělochy jako v ČR, ale jsou tam někteří černí jak bota, to je potom malér veliký, protože pak jsou takoví vyloženě k nepoznání (při nevhodném použití expoziční automatiky bez kompenzací).