Ja bych u takovychto "rychlych" akci nepouzival na foceni ani polo-automatickej rezim. Cvicne bych si namackl Tv na objekt zajmu jen abych zjistil vhodnou clonu, a pak to vsechno nastavil manualne. Jinak by u serioveho snimani byly velke rozdily v expozici jen proto, ze mi nekde vlezlo neco svetlyho...
Přesně tak...
Když je halové osvětlení - což se také někdy úrovní liší, když to někdo blbě naprojektoval a není tam stálá úroveň osvětlení, relativně všude stejná - stačí si to před akcí proměřit (foťákem, když nemáte luxmetr), nastavit napevno a zbytek nechat na expoziční pružnosti, teda DR a pak doma vše znormovat z RAWu při postprocessingu. Když má moderní FF rozsah DR 14 EV, no tak je expoziční automatika akorát na obtíž. Při sériích vůbec...
Protože se pak aspoň nemusíte starat o korekce, když má někdo na sobě bílý či černý šaty nebo teda dres, či do záběru vnikne protisvětlo (světelný zdroj). Expoziční automatika to pak vyblbne, a vždy to člověka nenapadne zkorigovat.
Průser to je hlavně, když nemáte v soutěži samé bělochy jako v ČR, ale jsou tam někteří černí jak bota, to je potom malér veliký, protože pak jsou takoví vyloženě k nepoznání (při nevhodném použití expoziční automatiky bez kompenzací).
14EV to moze mat pri zakladnom ISO, ale pri vyssich to uz dost klesa. Ja by som si nastavil rychlost zavierky ako potrebujem, asi minimalnu clonu (rozostrenie pozadia plus co najviac svetla, okrem skupinovych foto), auto-iso do nejakej rozumnej hranice a korigoval iba ked treba kompenzaciou expozicie. V pripade potreby plneho manualu rovnake nastavenia, len ISO rucne (ked sa da namapovat na prstenec objektivu alebo na nejaky roller) miesto kompenzacie expozicie.