To jsou zase kecy. O nabíjecím cyklu nic. Třeba o tom, že vybíjejí do 3V a nabíjejí na 4.35, třeba i 3C... Životnost takové baterie je sotva rok, a telepné a mechanické namáhání je o řád větší. Prostě ideální chování k nevyměnitelné baterii. Ale na tom letáčku pak ta výdrž vypadá tak hezky...
Jsou specialni typy baterii ktere bezne nabijeji na 4.35V. Uz jsou na trhu nejakou dobu a treba kvadrokopterari je znaji. Je to povolene dle datashitu. Problem je v tom ze je x typu Li-xxx baterii a nekteri mene vnimavi cloveciska se domnivaji ze se na vsechny aplikuji stejne zasady. Omyl.
Viz. http://batteryuniversity.com/learn/article/confusion_with_voltages
"Some Li-ion batteries with LCO architecture feature a surface coating and electrolyte additives that increase the nominal cell voltage and permit higher charge voltages. To get the full capacity, the charge cut-off voltage for these batteries must be set accordingly."
Jo existujou i auta co jezdí až 250. Pokud to řidič zvládne, tak je to auto bezpečné. Ale kolik je takových řidičů. A tady to máte stejné, tlačí se technologie na hranici toho co zvládne. Z toho pak musí být někde průser, aby se výrobcům připomělo, že nemají šetřit na bezpečnosti. Pokud není průser, tak (je dojem, někdy oprávněný), že se na bezpečnost utrácí zbytečně moc.
Ale pokud pouziji tvuj vysvetlovaci koncept tak tohle auto kdyby bylo spravne zkonstruovano tak jak melo dle specifikaci, tak je pri 250ti bezpecne. Uplne stejne ti podpali barak obycejna nezdokonalena lionka pokud je spatne vyrobena. Ta zakladni technologie je tu pres nejakych 20let v bezne dostupnych vyrobcich (prvni IMHO byly notasy a ne mobily).
Problem se netykal principu a specifikace pro vyrobu baterie. Tykal se finalniho vyrobku. Pouceni ktere z toho tudiz plyne je dusledne kontrolovat kvalitu(vetsinou to uz dnes delaji automaty pomoci prosvecovani/OCR) a nebo to navrhnout tak aby bylo obtizne to vyrobit spatne.