Hele, to je nejaky podezrely. Ja jsem sice nikdy s Blenderem nepracoval, ale opravdu se mi podarilo nastavit tu kostku jako kameru. Mozna to vsichni Blender-profici pouzivaji pouze na kamery, ale funkce je to pro nastaveni objektu jako kamery (pohled z nejakeho objektu).
Na dalsim obrazku je pohled opet z toho objektu, ale ten objekt jsem natocil, coz dokazuje i ten 3D kurzor (tusim se tak jmenuje ten cerveno-bilej kulatej zamerovac) - posunul se doleva, objekt jsem otacel doprava: http://img300.imageshack.us/img300/5665/blenderactiveobjectcame.png
Co se tyka samotne klavesy Num0, ta pouze prepina mezi nastavenym pohledem a pohledem z kamery. Nejsem opravdu odbornik, ale osobne mi to pripada takhle:
Ctrl+Num0 - vyber objektu pro "kameru"
Num0 - prepinani "kamery" a vybraneho pohledu (Side, Top, Front)