Názor k článku Základní základy editoru Vim od Jakub Hegenbart - 1) Je to rychlejší (méně pracné). Proč tedy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 4. 2007 11:26

    Jakub Hegenbart
    1) Je to rychlejší (méně pracné). Proč tedy plýtvat prostředky (časem programátorů)?

    Jak říkám, to je sporné. U jednodušších věcí to možná bude rychlejší. Jakmile ale progrmaátor vyspěje a dialogy nakynou, nejsem si tak úplně jist, jestli situace bude v té době stejná. A já nejsem ochoten optimalizovat svoje postupy na "Hello, World". :-) Zajímavé, že třeba Petzold se na Visual Studio dívá skepticky. Člověk by čekal, že MVP si na Visual Studio stěžovat nebude. :-)

    2) Kód týkající se GUI je oddělen (v NB ho má programátor zamodřený) od kódu týkajícího se "business logiky", obsluhy událostí, načítání vstupů...

    To je argument? Jako že já jsem neschopný a nedokážu oddělit View, Model a Controller, tak to za mě musí dělat editor? MVC bez GUI editoru nelze?

    3) až po mě přijde jiný programátor a dostane za úkol přidělat někam nové tlačítko, tak ho tam prostě přidělá. Nebude muset louskat kód a zkoumat, kde jsem použil jaký GridBagLayout. Prostě myší přidá tlačítko a zbytek času už se může soustředit na skutečné programování, na vlastní logiku programu

    Ano, tyhle problémy přinášejí primitivní nízkoúrovňové jazyky. Víte ale třeba, jak svá GUI dělají v Adobe?

    4) Netbeans ti vždycky nechávají možnost doplnit vlastní kód. Můžeš udělat základ v editoru a když se ti nebude něco líbit, klidně tam zbytek doplnit ručně vlastním kódem (což ale většinou není nutné).

    To také není něco, co bych s DSL místo GUI editoru neměl. :-)