Pokud program projde akceptačním testováním, tak je snad jedno, že k jeho tvorbě programátor použil vyspělejší nástroje, které za něj udělaly spoustu práce. Jestli se s tím někdo pachtil ručně a strávil nad tím několikrát více času, tak to nikoho nezajímá, takovou práci nikdo nezaplatí ;-)
A pokud program testy neprojde (nedělá to, co má), tak se prostě vrátí k programátorovi a ten bude opravovat, případně se doučí něco ("základní schopnosti"), co dosud neumí.
"Pouze mu pomohou 'něco' napsat, ale to 'něco' nebude dělat to, co to dělat mělo."
S tímhle tvrzením nelze souhlasit, alespoň ne obecně. Vezmu to podle sebe: když jsem začínal s Javou, nevěděl jsem moc o GridBagLayoutech a tvorbě složitějšího GUI ve Swingu (to jsou znalosti konkrétního jazyka a knihoven, nikoli znalosti programování a algoritmizace). Začal jsem svoje aplikace vytvářet pomocí vizuálního návrhu GUI v Netbeansech. Rychle jsem tak dosáhl kvalitního GUI pro své aplikace, zatímco lidé, kteří těmito nástroji pohrdali a tvrdili, že tyto nástroje nedělají to, co programátor chce, měli ubohé základní GUI, které bylo velmi ošklivé a špatně se používalo. Tito lidé strávili větší část času ručním psaním GUI kódu a méně času jim zbylo na psaní aplikační logiky. Po krátké době jsem si doplnil znalosti konkrétních knihoven (a to nejen z knih a návodů, ale právě i studiem vygenerovaného kódu), takže už jsem schopný psát GUI ručně, nicméně většinou k tomu není důvod, protože moje nástroje dělají přesně to, co potřebuji a ne "něco jiného".