Jak už jsem napsal výše... GUI se dostalo na dohled vrcholu prakticky okamžikem, kdy spatřilo světlo světa. Dokonalost GUI je dost relativní pojem... Jak to chcete porovnávat? Za 20 let jsem poznal spoustu GUI a těžko říct... Jisté je, že posledních 10 let jsou ta vaše vylepšení jen samé drobnosti, o nic už nejde. Roletová menu, popup menu, dialogová okna, textboxy, comboboxy, tlačítka, přepínače, posuvníky, kontextová nápověda, horké klávesy... to všechno už tu bylo v 80. letech. Jediné, co se posledních 10 let neustále mění, je výtvarné pojetí. Nejdříve jednoduché hranaté čudlíky konce 70. let, pak zaoblené známé z Maců, pak zase hranaté, teď zase zaoblené, 3d vzhled, postupné rozbalování oken, tlačítko "Start" (sloužící zároveň k vypnutí počítače - vskutku velmi intuitivní řešení), různé miniaplikace do různých lišt po krajích obrazovky - a kde je něco nového? Jen samé kosmetické serepetičky, nic, co by doopravdy ulehčovalo práci. Jediné, co neustále, a neustále rychleji, se na GUI doopravdy významně rozvíjí, jsou požadavky na systémové zdroje. Fakt, že pouze k tomu, abych uspokojil nároky uživatelského rozhraní, které, jak jsme se snad shodli, je pouze prostředkem a nikoliv cílem, a které opět vůbec nic nového užitečného nepřináší, musím mít giga paměti a dvougigahertzový procesor, je alarmující.