To je v pohodě, dneska se to totiž už tak často nepoužívá.
Například zrovna ten zmíněný Atari BASIC provádí tokenizaci hledáním klíčových slov, operátorů atd. na právě zadaném programovém řádku - Ihned po zápisu každého řádku se provádí takzvaná tokenizace, která nahradí jednotlivé konstrukce jazyka osmibitovými kódy. Příkladem může být tokenizace tohoto programového řádku:
10 LET X=1 : PRINT X
V operační paměti tento kód není uložen (pouze v bufferu textového editoru, odtud je však ihned poté přemazán). Namísto toho se uloží sekvence bajtů s následujícím významem:
Sekvence bajtů Stručný popis A0 00 13 délka celého tokenizovaného řádku (19 bajtů) 0F offset konce prvního příkazu 06 token příkazu LET 80 index proměnné X 2D token operátoru = 0E následuje numerická konstanta 40 01 00 00 00 00 takto vypadá zakódovaná hodnota 1 (na začátku je exponent) 14 konec (prvního) příkazu 13 offset konce druhého příkazu 20 token příkazu PRINT 80 index proměnné X 16 značka EOL pro konec řádku
Trošku to rozepisuji tady:
https://www.root.cz/clanky/programovaci-jazyky-pouzivane-na-platforme-osmibitovych-domacich-mikropocitacu-atari/#k06