Na uvod - myslim, ze jste asi nikdy neudelal vetsi projekt, ktery by po Vas mel navic nekdo precist a pochopit.
Premyslim, jestli ma cenu komentovat Vase slataniny typu 'objektovy pristup je na nic' a 'od doby, co pouzivam SQL jsem nenapsal jedinou slozitou datovou strukturu', ale proc vlastne ne :)
Ad 2) to, ze se PHP na VS neuci jsem nerekl. Rekl jsem jen a pouze, ze ho neuci kantori, kteri si toto osloveni zaslouzi. PHP se myslim na prakticky zamerenych VS uci jako vrchol pokroku ... nicmene napr. na skolach, ktere stoji za to studovat (ctete: ktere Vas nauci vic nez ze programovaci jazyk ma if,while a switch), jej v rozvrhu nenajdete - neni duvod. Pokud totiz nekdo ovlada po teoreticke strance programovani a ma nejakou praxi, neni pro nej problem naucit se dalsi jazyk jak "mavnutim kouzelneho proutku". Premyslim, jaky by asi byl Vas uzas, kdybyste zjistil, ze na techto zkostnatelych institucich vznika spousta uzitecneho software a projektu, ktere by jinde proste vzniknout nemohly (kde vznikl takovy kompilator, pane? a kde treba Linux? hint: stredoskolak ho nenapsal :) ). A mozna by byl ten uzas vetsi v momente, kdybyste zjistil, ze existuje i funkcionalni a logicke paradigma.
Btw, stringove operace ma oproti PHP napriklad Perl aji Ruby _MNOHEM_ lepsi a PHP by se melo stydet za to malo, co poskytuje (a vlastne i zpusob, jakym string ops predvadi - ale to je zase jina kapitola). Pro C samozrejme existuji knihovny, ktere praci se stringy usnadnuji a v C++, svete div se, existuje nativni podpora pro String operace, kterym se PHP muze teoreticky aji rovnat, kdyz primhourim obe oci.
Ad 4) Obrazovkova orientace rozhodne neznamena, ze je nutne delat kod naprosto neprehledny a to nejlepe jako 150 funkci, u kterych si pak clovek musi pamatovat, co ktera vlastne presne dela ... a nedej boze preklepnout se o pismenko. Objektovy pristup se vyplati uz jen pri pristupu do databaze a generovani vystupu, coz ale jako autor webovych prasarnicek neocenite, bohuzel (bohudik?).
Ad 5) Pouziti SQL jako kontejneru pro data je proste uzasne pomale ... chtel bych videt, jak programujete byt jen prohledavani grafu (Dijkstra) pres linked-list v SQL - ta rychlost a elegance musi byt opravdu uzasna. Aneb usnadnim si praci v C tim, ze pouziji SQL, cimz seberu Ccku jeho hlavni (a temer jedinou) vyhodu - rychlost. Kazdy problem ma specifickou domenu, v ramci ktere se ma resit. A Vas napad je presne pripad, jak se to delat nema :)
Ad 7) Vas nazor na objektove programovani a nasledny popis jeho 'nastupce' je tak kraaaaasne zcestny. :) Muzete mi, prosim, prozradit jak se v takovem pripade zaridi napriklad dedicnost? Pripadne zapouzdreni. Premyslim, ze bych Vam mel zaslat alespon jeden kratky OO program a nasledne demonstrovat napriklad znovupouzitelnost kodu, aby Vam doslo, ze mluvite, velmi zjednodusene receno, zcesty. Vase intuitivni programovani vypada asi jako stekani psem:
struct pes {
/* neco */
} alik;
void stekej(struct pes *cim);
stekej(&alik);
/* Napsano v C */
narozdil od objektoveho, a _intuitivniho_ stekani:
class Pes
def stekej
# telo metody
end
# zbytek definice class
end
alik = Pes.new
alik.stekej()
# psano v 'Ruby' (http://www.ruby-lang.org/) - ciste OO jazyk
Ad 8) Hmm, to NECO noveho uz DAVNO existuje, jmenuje se TO napriklad OCaml nebo Haskell. Nicmene - nechci Vas podcenovat, ale asi to na Vas asi bude trosku moc :-)
Btw, kombinace kompilator+interpret urcite existuje i pro jina paradigmata, nicmene momentalne si nevybavuju zadne konkretni jmeno, takze snad priste ;)
Poznamka na zaver:
OO programovani (paradigma) je jednoducha koncepce, jen to, co tu predvadite svedci o naprostem nepochopeni, o cem takove OO je.
Snad nekdy zjistite, ze svet nestoji na CGIckach a PeHaPkach ... ale ze existuje i Java, Ruby, SmallTalk, OCaml, Scheme a dalsi jazyky, ktere se nasazuji v oblastech, kam Vy pro oci nedohlednete ... v oblastech, kde by nasazeni Vaseho pristupu znamenalo rychly a bolestivy pad (na usta).
:)