Názor k článku Záruka letitých aktualizací je zbytečná, výrobce by měl garantovat otevřenost od martinpoljak - Nejde o možnost. Jde o to, že pokud...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 2. 2024 14:03

    martinpoljak

    Nejde o možnost. Jde o to, že pokud si koupím hardware, nemělo by existovat nic, co by mi mělo bránit ho používat tak, jak si přeji já. Jak jsem psal výše, mělo by to patřit k základním zákaznickým právům. Všechno ostatní je v podstatě jen vkládání kurvítek aby si zákazník náhodou nemohl dělat to, co chce on a mohl tedy dělat jen to, co chce výrobce. Tady vůbec není co řešit. Je úplně jedno co řeší nebo neřeší "běžný uživatel telefonu". Tady jde mimo jiné o princip a lidskou svobodu.

    Samozřejmě, můžete být z neznalosti, nevzdělanost a indolence tupým otrokem korporací. Nikdo vám to nebere. Stejně, jako můžete být z neznalosti, nevzdělanost a indolence tupým otrokem státu. Ostatně račte se podívat třena na Rusko. Ale právě proto musí existovat regulace umožňující, abyste být nemusel. A zároveň z toho důvodu, proboha, netvrďte, že je to jakási implikovaná nutnost nebo že (někde nějaká) "možnost přece je", tak drž hubu a krok, zákazníku.

    Je to tak už proto, že drobný koncový zákazník je, z principu, ta výrazně slabší strana obchodního vztahu.

    9. 2. 2024, 14:05 editováno autorem komentáře