Tomu se říká reputační riziko
a ty banky s tím umí dost dobře pracovat. jeden (několik) nespokojených klientů je nerozhází.
Víte, jaký je - z pohledu banky - nejhorší klient? Ten s milionem na běžném účtu, který nic nechce, nic nepotřebuje, má nastavení trvalé příkazy a inkasa, debetní platební kartu a jednou měsíčně (pokud si vzpomene), se podívá na stav účtu.
Banka potřebuje, aby lité peníze točili - kdo je nemá, měl by si je půjčit, kdo je má, měl by je mít na spořáku, aby je banka mohla půjčit dál. A hlavně je potřeba klientům pořád upravovat smlouvy, nutit je k novým a novým produktům.
Klient s internetovým bankovnictvím a několika pohyby na účtu měsíčně je pomalý. Proto banky tak tlačí na funkce v mobilním bankovnictví - aby to bylo co nejrychlejší, nejjednodušší, intuitivní a bezmyšlenkové. A taky maximálně bezpečné, zabezpečené - to se dá marketingově prodat.
Klient, který si odmítá co pár let koupit nový mobil je příliš pomalý, aby se na něm dalo vydělat.
Bankovní oddělení pro udržitelnost se může přetrhnout, ale aby prosadili bankovní aplikaci, která vám poběží i na deset let starém mobilu, takže ho nemusíte vyhazovat
, na to nemají páky. Jejich snaha končí tím, že letáky distribuují v PDF, s patičkou není třeba tisknout - myslíme na přírodu
- které najdete laserovkou namnožené na každé pobočce.