Názor k článku Zkušenosti s realizací VoIP operátora na open-source od anonym - Zas tak hrozné to není i co se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 10. 2013 18:54

    bez přezdívky

    Zas tak hrozné to není i co se týče SIPu.

    Co se týče nefunkčnosti hardwarových telefonů, tak to mohu potvrdit, že se to stávalo. Ale to by nesměl být operátor neschopný a neudržovat asterisk verze 1.4. a 1.2. v horších případech až dodnes a sám uznáváte, že konkurenčním ústřednám už hodně dýchá na záda i Asterisk, který se v mnohém velmi dobře zdokonalil a já mu sám osobně věřím.
    Problém v odcházení telefonů v souvislosti špatně nastavené a zastaralé ústředny pak navyšovalo ještě použití low-endových routerů. Většinou postačilo nakonec obnovení firmware telefonu nebo routeru a mohlo se jet dál nanovo.

    Naštěstí je i dnes nastavení také o mnoho jednoduché.

    Veškeré řešení ústředny na bázi operátora lze pořídit s minimálními náklady, ale pořád stále platí, že za předpokladu používání opensource budete muset vynakládat další možné kapacity a prostředky na její další rozvoj(od toho se také odvíjí i to, že je zde sice příjemná cena, ale ne úplně ta nejlevnější) a být hlavně ostražití vůči různým podvodům a odolní vůči jim, neboť se sníženou cenou snižujete také defacto i svou marži, ale ceny do destinací se zvýšenou tarifikací zůstávají a provozní náklady se úměrně zvyšují.

    Pro nás např. právě to programování antifraudu bylo trochu více náročné, ale spíše jen co se týče návrhu řešení a realizace.

    Dnes je MySIP.cz operátor, který se může pochlubit tím, že má určitě zajímavé antifraudové řešení postavené na dvou CDR databázích. Do jedné se zapisuje ještě před uskutečněním hovoru(což při normálním použití asterisku nelze) a do druhé standardně až po ukončení(první CDR tabulka je databáze rozdělená do menších podle našich zkušeností v boji proti fraudu). Každý příchozí a odchozí hovor se tak porovnává mezi oběma tabulkami včetně toho, zda-li není přesměrováván z různých zařízení. Jsme schopni tak zajistit provoz na běžně používané perátory i v případě pokusů o fraud a zároveň slíbit našim partnerům např. ze strany callcenter, že je nebudeme omezovat ani v případě probíhajících útoků v závislosti na předem dohodnuté cenové hladiny. Navíc jsme schopni veškeré pokusy informovat na email účastníka.

    Chceme mít i dobrou technickou podporu a je možné se individuálně domluvit na odladění přístroje pomocí výpisů z CLI konzole.