Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Zvuky a hudba na platformě IBM PC: složitější zvuky s OPL2. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 16. 10. 2024 0:10

    Ladis

    Některé herní PC klávesnice nabízejí třeba 3 varianty zapojení těch "drátků", aby sis našel, která tobě vyhovuje (které kombinace kláves chceš, aby fungovaly současně).

    Nicméně ty staré hry jako Golden Axe (viz seznam PLAYER 1 a 2 CONTROLS) a Body Blow měly "ciferník" 8 směrových kláves okolo středu, tedy i šikmé směry byly furt jen jedna klávesa. K té druhá klávesa útok, takže 2 hráči = 4 klávesy, zvolené tak, aby ve výchozím "zadrátování" nekolidovaly. Doplňující akce se nedělají při pohybu (přivolání příšery) nebo jen omezeně (skok+útok stačí jen v některých směrech, např. rovně do strany).

    Důvod, proč to takhle hry měly, byl i ten, že jejich ovládání pocházelo z "digitálních" joysticků. Ty na 8bitech obcházely, že klávesnice často neuměla žádné klávesy současně, a byly jednoduché/levné na výrobu (žádná přesnost, žádná kalibrace, v dobách kB RAM jen pár bitů, ne několik integerů).