Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Kalendář
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Godot
Godot
1
–
20
/
20
Postřehy z bezpečnosti: zákon o kybernetické bezpečnosti o krok blíže schválení
V dnešním díle pravidelných pondělních Postřehů se podíváme na nedávný vývoj okolo nového zákona o kybernetické bezpečnosti, první UEFI bootkit pro Linux nebo obcházení antivirů s pomocí herního enginu.
Jan Kopřiva
2. 12. 2024
Doba čtení:
4 minuty
Godot 4.4 dev1 s interpolací 3D fyziky či renderingem přes API Metal
Godot 4.3 přinesl řadu skvělých novinek, ale tvůrci o týden později dodávají, že v kódu projektu se už předtím nashromáždilo dost novinek, které jsou vysoké kvality implementace, jen nechtěli riskovat jejich začlenění do čtyři-trojky. A tak první…
David Ježek
27. 8. 2024
Počet nových komentářů
3
Kim Dotcom bude vydán do USA, herní engine Godot s podporou Waylandu
Stalo se
Podpora AMD Smart Data Cache Injection, KDE a správa barev na Waylandu, Ubuntu s X.Org v samostatném balíčku, TI postaví továrny za miliardy,
David Ježek
18. 8. 2024
Počet nových komentářů
55
Doba čtení:
4 minuty
Block Coding pro Godot, novinky v KDE Plasma 6.2
Stalo se
PipeWire 1.2 přidává asynchronní zpracování, Explicit Sync, Block Coding pro Godot a vývoj her jako ve Scratchi, vývojová verze Wine 9.12, GNOME 47 lze sestavit bez podpory X11.
David Ježek
30. 6. 2024
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
4 minuty
Další firmwary pro RDNA3+ Radeony. Krita slaví 25 let
Stalo se
Kdenlive 24.05 přináší Multi-Format Rendering a automatický překlad titulků, nová verze dav1d 1.4.2, Godot 4.3 Beta 1 s podporou nativního běhu na Waylandu, vývojová verze Wine 9.10.
David Ježek
2. 6. 2024
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
3 minuty
Herní engine Godot i MPV 0.38 vylepšují podporu API Vulkan
Stalo se
Mozilla nabízí binárky Firefoxu pro ARM64 Linux, Wine 9.7 vylepšuje podporu ARMu, týden v KDE a další práce na šestkové Plasmě, otevřený Vulkan ovladač pro stařičké Radeony HD 6000 pro Windows.
David Ježek
21. 4. 2024
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
4 minuty
Godot 4.3 poběží nativně na Waylandu
Herní engine Godot počínaje verzí 4.3 nebude k běhu potřebovat XWayland. Tvůrci dokončují podporu pro nativní běh na Waylandu, na které pracují od roku 2022. V tuto chvíli se ví o některých omezeních, jež budou dále řešena (například kurzor…
David Ježek
31. 1. 2024
Počet nových komentářů
2
Xfce, MATE či LXQt na Waylandu díky Miru, Mesa 23.3 nejen pro Raspberry Pi 5
Stalo se
Ovladač Wine Wayland již použitelný, Miriway pro běh Xfce/MATE/LXQt Waylandu, vylepšení stability a renderingu i AMD FSR 2.2 v Godot 4.2, Mesa 23.3 s NVK, AMD RDNA3 Refresh i Raspberry Pi 5, vydána Plasma 6.0 Beta 1.
David Ježek
3. 12. 2023
Doba čtení:
3 minuty
KDE Gear 23.08 přináší kalendář Merkuro a mnoho dílčích vylepšení
Balík aplikací KDE Gear, dříve známý jako KDE Applications, přináší v nové verzi 23.08 řadu novinek. Jednou z nich je v projektu oblíbené přejmenovávání, tentokrát to schytal kalendář Calendar, který se nově jmenuje Merkuro. Vývojáři aplikace…
David Ježek
24. 8. 2023
Počet nových komentářů
3
Godot 4.1 Beta 1 ukazuje vylepšený Multi-Threading
Po březnovém vydání významně vylepšení verze herního enginu Godot 4.0 tu máme první betu příští verze 4.1. Ta ukazuje na už relativně použitelném stavu nový vylepšený multithreading, vedoucí ke svižnějšímu běhu programu v některých aspektech, kdy…
David Ježek
8. 6. 2023
Plány pro Godot 4.1: TAA, FSR 2.2 i rychlejší běh Vulkanu
Godot 4.0 je od března zdárně venku a tvůrci tohoto herního enginu se nyní dělí o své plány na verzi 4.1. Kromě toho, že se budou dále ladit novinky čtyřkové řady, dojde i na další zlepšení. Tvůrci počítají s dalším laděním svižnosti běhu aplikace…
David Ježek
19. 4. 2023
Čekání na Godota skončilo, na světě je Godot 4.0
Po letech prací a hromadě zkušebních verzí byla ohlášena čtvrtá generace herního enginu Godot. Tvůrci jí dali do vínku řadu důležitých novinek, které jej posouvají do této dekády. Jmenovitě zde najdeme moderní renderer využívající API Vulkan plus…
David Ježek
1. 3. 2023
Godot 4.0 umí filmové sekvence, dostal Movie Maker Mode
Herní engine Godot má novou funkcionalitu, která mohla leckterému vývojáři chybět. Nově je možné v něm exportovat video sekvence do formátu AVI s kompresí M-JPEG, případně renderovaný film vyexportovat do série PNG obrázků a ty následně zpracovat…
David Ježek
15. 11. 2022
Herní engine Godot založil vlastní nadaci
Herní engine Godot byl dosud součástí Software Freedom Conservancy (SFC), nyní se ale oba subjekty dohodly, že se Godot přesune pod křídla své vlastní nadace. The Godot Foundation je nově založena v Nizozemí a bude projekt zastřešovat, samozřejmě…
David Ježek
2. 11. 2022
Steam Deck v běžném prodeji, Fwupd 1.8.6 s podporou SuperMicro
Stalo se
Godot engine ukazuje, co v roce 2022 umí, Google Pixel 7 a Pixel 7 Pro posouvají hranice zoomu, AMD pokračuje ve vývoji podpory HDR, novinky v desktopovém prostředí KDE včetně Ghostwriteru.
David Ježek
9. 10. 2022
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
3 minuty
3D engine Godot má již 17. alfa verzi řady 4.0, vybral přes 8 miliónů dolarů
Na světě je další vývojová verze příští generace herního enginu Godot. Čekání na čtvrtého Godota se s verzí 4.0 Alpha 17 tedy zase o něco krátí. Sedmnáctka přidává možnost konverze projektů z řady 3.x na verzi 4.0 přímo ze správce projektů,…
David Ježek
14. 9. 2022
Počet nových komentářů
1
Nová svobodná hra Hypnagonia, Cemu plánuje otevřít zdrojové kódy
Hypnagonia: Therapy through Nightmares je otevřená hra inspirovaná titulem Slay the Spire. Emulátor konzole Wii U Cemu plánuje otevřít zdrojové kódy a vydat verzi pro Linux. FEX-Emu je slibný projekt pro hraní na architektuře AArch64.
Filip Zatloukal
17. 2. 2022
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
2 minuty
Herní engine Godot 4.0 přinese mnoho optimalizací pro CPU a GPU
Čekání na Godota počtvrté sice stále trvá, ale máme se na co těšit. Tvůrci pracují v nové hlavní verzi zejména v oblasti výkonnostních optimalizacích běhu enginu na CPU i GPU. Najdeme zde Vulkan renderer, nativní podporu Waylandu a další vylepšení…
David Ježek
3. 2. 2021
Engine Godot dostane podporu API Vulkan do října
Herní engine Godot nadále pokračuje v pracech na podpoře API Vulkan. To by měl engine dostat s vydáním verze 4.0, která bude následovat po 3.2 (aktuální stabilní verze má označení 3.1.1). Juan Linietsky v zápisku na domovském webu projektu shrnuje…
David Ježek
2. 7. 2019
Herní engine Godot 2.0 vylepšuje editor
Open-source herní engine Godot vyšel ve verzi 2.0. V samotném enginu proběhly jen menší změny, výrazněji byl přepracován editor. Jeho vzhled byl zjednodušen, byly odebrány, resp. schovány, některé prvky apod. Také bylo upraveno několik dialogů,…
Roman Bořánek
24. 2. 2016
1
–
20
/
20
Zprávičky
SignalSDR Pro je výkonné softwarově definované rádio (SDR) ve tvaru Raspberry Pi
SignalSDR Pro je SDR velikosti Raspberry Pi, který do formátu platební karty přináší celý proces od zpracování signálu a analýzy spektra až po…
10:17
Počet nových komentářů
3
ScummVM 2.9.0 přidává 15 nových her a podporu Sailfish OS
Téměř rok od posledního vydání je tu nová verze nástroje ScummVM s označením 2.9.0. Jde o open-source nástroj, který umožňuje hráčům spouštět…
9:31
Ruby 3.4 přináší vyšší výkon s YJIT
O Vánocích vydali vývojáři novou verzi programovacího jazyka Ruby s označením 3.4. Mění výchozí parser z parse.y na Prism, který byl…
8:40
Další zprávičky
Napište zprávičku