Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Kalendář
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
SDL
SDL
1
–
25
/
25
Valve Steam Link funguje s Raspberry Pi 3 až 5
Poslední generace minipočítačů Raspberry Pi je další třídou zařízení, na kterých je možné provozovat službu Steam Link, tedy vzdálené hraní her běžících na jiném počítači (typicky výkonném desktopu) skrze právě Raspberry Pi. Raspberry dodává, že…
David Ježek
3. 12. 2024
Počet nových komentářů
8
Končící výroba Apple Vision Pro, AMD ZenDNN 5.0 s podporou nových CPU EPYC
Stalo se
SDL3 nastavuje podporu Steam Controlleru jako aktivní, nová verze digiKam 8.5.0 vylepšuje detekci a rozpoznávání tváří, KDE opravuje spoustu chyb, pracuje na lepším běhu v HDR režimu.
David Ježek
17. 11. 2024
Počet nových komentářů
5
Doba čtení:
4 minuty
Intel pracuje na podpoře Coreboot pro Xeony 6, starší Ryzeny dostanou opravu IBPB nejen pro Retbleed
Stalo se
AMD ROCm brzy s OpenCL 3.0, vychází Ardour 8.10 a Wine 9.20 vylepšuje integraci s GitLabem, Valve přispívá ovladačem OpenVR do projektu SDL, problémy KDE na specifickém hardwaru vyřeší Plasma 6.2.2.
David Ježek
20. 10. 2024
Počet nových komentářů
3
Doba čtení:
4 minuty
Qualcomm chce koupit Intel, KDE čistí kód příští verze Plasmy
Stalo se
Týden v KDE ve znamení čištění kódu pro budoucí verzi Plasmy 6.2(.1) a novinek pro Plasmu 6.3, SDL nově preferuje API Vulkan i na Windows místo Direct3D 12, vývojová verze Wine 9.18 řeší 18 chyb.
David Ježek
22. 9. 2024
Počet nových komentářů
26
Doba čtení:
4 minuty
Nvidia přejde na otevřený ovladač, KDE pracuje na Plasmě 6.1
Stalo se
Vylepšená podpora AMD AMF ve FFmpeg pro lepší (de)kódování přes Vulkan Video, SDL3 dostává podporu PipeWire Camera, otevřený ovladač Nvidia bude výchozím pro Turing a novější.
David Ježek
12. 5. 2024
Počet nových komentářů
8
Doba čtení:
5 minut
KDE Plasma 6.0 už pozítří, SDL3 dostává Vulkan Renderer
Stalo se
Vychází Ardour 8.4 s řadou novinek, nová verze Wine 9.3 opravuje 23 chyb a vylepšuje ARM, Proton 9.0 Beta přináší podporu dalších her a přechod na nové knihovny.
David Ježek
25. 2. 2024
Doba čtení:
5 minut
Vulkan Video už dekóduje AV1, KDE má tři týdny do vydání Plasmy 6.0
Stalo se
Patche pro Intel Thread Director Virtualization zvýší výkon i o 14%, KDE Plasma 6.0 už je za dveřmi, OBS Studio 30.1 s lepší podporou AV1, SDL 2.30 vylepšuje podporu Steamu.
David Ježek
4. 2. 2024
Doba čtení:
3 minuty
FreeRDP 3.0 přináší mnoho oprav i novinek
Nová major verze FreeRDP, otevřené implementace Remote Desktop Protocolu je na světě. Mezi novinkami najdeme řadu věcí, které přibývaly v celém průběhu vývoje. Například tak z xfreerdp mizí implementace X11 GDI. Naopak tvůrci opravili problémy…
David Ježek
13. 12. 2023
Počet nových komentářů
1
Podpora Intel Xe2 míří do Mesa, web engine Servo hlásí pokroky
Stalo se
Vývojová verze Wine 8.16, Engine Servo má nové UI, vylepšené hlášení chyb i Rust náhradu za OpenSSL, sdl12-compat přidává podporu dalších her, PipeWire 0.3.80 zase DMA-BUF pro Vulkan a echo cancelling s WebRTC.
David Ježek
17. 9. 2023
Počet nových komentářů
7
Doba čtení:
3 minuty
SDL2 přechází do režimu údržby, vše směřuje k SDL3
Knihovna SDL2 v současné nové verzi 2.28 je zkrátka hotova a vývojáři projektu ji překlápí do módu, kdy už bude dvojka jenom opečovávána a novinky už budou směřovat do budoucího vydání SDL3. Dodejme, že nová verze 2.28 této knihovny, na které visí…
David Ježek
21. 6. 2023
Počet nových komentářů
4
Ryze 64bitová x86 architektura Intel X86-S, podpora MIDI 2.0
Stalo se
Intel chystá čistě 64bitovou architekturu, nová verze sdl12-compat 1.2.62 pro překlad SDL 1.2 na SDL 2, VKD3D-Proton 2.9 vylepšuje herní výkon, H.265 video na Intel Gen9 iGPU přes Vulkan.
David Ježek
21. 5. 2023
Počet nových komentářů
23
Doba čtení:
3 minuty
QEMU 8.1 přinese nativní PipeWire
Vývojáři z Red Hatu přidali do projektu QEMU tisíc řádků nového kódu, které implementují nativní podporu a/v serveru PipeWire. Novinka se objeví s příští verzí QEMU 8.1. PipeWire backend tak doplní již existující pro rozhraní jako OSS, SDL,…
David Ježek
9. 5. 2023
SDL znovu zkouší Wayland jako výchozí
Projekt SDL už přechod na Wayland zkoušel a neklaplo to. Napodruhé by nyní, o zhruba tři čtvrtě roku vývoje později, mělo jít vše hladčeji, pokud ne přímo hladce. Vývojář Ethan Lee tak navrátil v platnost změnu, která preferuje v SDL Wayland nad…
David Ježek
30. 11. 2022
Blender 3.4 možná už s Waylandem
Cílem vývojářů Blenderu je, aby příští verze 3.4 už na Linuxu podporovala nativní běh na Waylandu. Práce na tomto cíli zdárně pokračují, ač zatím přetrvávají nedostatky, například v podpoře HiDPI, tabletů, 3D myši atd. Nejnovější denní sestavení…
David Ježek
11. 10. 2022
Počet nových komentářů
8
Běh aplikací psaných v C či C++ využívajících knihovnu SDL v okně webového prohlížeče
Ukážeme si, jak provozovat aplikace psané v C či C++, které využívají knihovny SDL nebo SDL2, přímo v okně webového prohlížeče. Zdrojové kódy lze totiž přeložit nástrojem Emscripten buď do WebAssembly nebo do asm.js.
Pavel Tišnovský
13. 9. 2022
Počet nových komentářů
14
Doba čtení:
32 minut
SDL 2.0.22 vylepšuje podporu Waylandu
Nová verze knihovny Simple DirectMedia Layer dále vylepšuje podporu běhu na Waylandu, jehož použitelnost s různými desktopy stále roste (jmenovitě zejména KDE Plasma). Vedle toho tvůrci stihli dokončit některá další nová API, což zase ocení spíše…
David Ježek
26. 4. 2022
Počet nových komentářů
3
Firefox začíná zapínat Wayland, EU ruší 13 let starou miliardovou pokutu pro Intel
Stalo se
Wine 7.1 a Vulkan 1.3, nový protokol ve Waylandu, DXVK-NVAPI 0.5.2 s PhysX, SDL2 preferuje Wayland, Ubuntu 22.04 ruší partnerské archivy, PipeWire 0.3.44 zkracuje latence na méně než čtvrtinu.
David Ježek
30. 1. 2022
Počet nových komentářů
5
Doba čtení:
6 minut
Fedora 35 možná dostane lepší podporu starých her pro Linux
Pro Fedoru 35 se objevil návrh na změnu, která by ve svém výsledku měla přinést lepší podporu běhu starých linuxových her. Vše se točí kolem staré verze 1.2 knihovny SDL, konkrétně jde o návrh náhrady za neudržované balíčky SDL 1.2, který…
David Ježek
18. 5. 2021
Cube 2: Sauerbraten má po 7 letech novou verzi se spoustou map
Klasická open source (licence ZLIB) rychlá střílečka Cube 2: Sauerbraten vyšla včera v nové verzi 2020_11_29. Přitom předchozí verze je 2013_01_04_collect_edition, tedy více jak 7 let stará. Mezi novinky patří skoro 200 nových map pro více hráčů…
Jan Fikar
30. 11. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika – kostra jednoduché hry
Velmi důležitá je při tvorbě i relativně jednoduchých her či multimediálních aplikací celková struktura aplikace. Proto si v dnešním článku o knihovně go-sdl ukážeme, jak by se mohlo postupovat při postupných úpravách (stále triviální) hry.
Pavel Tišnovský
2. 4. 2020
Počet nových komentářů
37
Doba čtení:
45 minut
Programovací jazyk Go a 2D grafika
Dnes začneme zpracovávat nové téma, tentokrát věnované možnostem použití Go při vykreslování 2D i 3D grafiky. Začneme jednodušším tématem, tedy 2D grafikou, konkrétně použitím knihovny SDL2 dostupné přes rozhraní nazvané go-sdl2.
Pavel Tišnovský
26. 3. 2020
Počet nových komentářů
3
Doba čtení:
51 minut
Vyšel Mir 1.0, Purism představil Librem Key
Stalo se
Nvidia Turing v nouveau (dějství nulté), SDL2 v Ubuntu 18.10 s Vulkan, příručka LibreOffice 6.0, čipsety Intel zpět na 22 nanometrech, 10jádro od AMD, Samsung Evolution Kit 2018.
David Ježek
23. 9. 2018
Počet nových komentářů
3
Doba čtení:
4 minuty
SDL2 dostala Sensors API
Knihovna SDL2 nově disponuje aplikačním rozhraním pro práci s hardwarovými senzory. Počáteční práci na novém API odvedl Sam Lantinga, prozatím je v kódu senzorový dummy ovladač a počáteční podpora pro Android a iOS. API bude primárně pracovat se…
David Ježek
22. 8. 2018
Počet nových komentářů
2
SDL 2.0 přináší vylepšení 2D i 3D grafiky a zvuku
Knihovna Simple DirectMedia Layer, známá spíše pod zkratkou SDL, byla vydána ve verzi 2.0. Multiplatformní multimediální vrstva využívaná především řadou her se dočkala aktualizace po mnoha letech. K dispozici je řada novinek včetně podpory GL3…
Petr Krčmář
14. 8. 2013
Vývojáři řeší špatnou podporu full-screenu v Linuxu
Ryan Gordon, jeden z vývojářů SDL, a Sam Lantinga, vývojář nedávno najatý společností Valve, navrhli změny pro správce oken, které by měly jednou provždy řešit špatnou podporu celoobrazovkového režimu v X11. V současnosti se aplikace potýkají…
Petr Krčmář
26. 10. 2012
1
–
25
/
25
Zprávičky
Řešení problémů s Intel Core Ultra 200S
Intel Core Ultra 200S (Arrow Lake-S) vyšel koncem října a podle recenzí nemá konzistentní výkon například ve hrách. Intel objevil pět problémů…
20. 12.
Počet nových komentářů
17
Autonomní auta Waymo mají výrazně méně nehod než lidmi řízená auta
Autonomní auta Waymo patřící pod Alphabet mají výrazně méně nehod než lidmi řízená auta. Společnost Re Swiss zkoumala asi 40 miliónů kilometrů…
20. 12.
Počet nových komentářů
79
Hra na GOG.com zdarma Chicken Assassin: Reloaded
Na serveru GOG.com je možné zdarma získat hru Chicken Assassin: Reloaded. Jde o vtipnou akční bojovou RPG hru, kde hrajete nebezpečné kuře…
20. 12.
Počet nových komentářů
2
Další zprávičky
Napište zprávičku