Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Anglie zavede "elektrické silnice" pro dobíjení elektromobilů za jízdy od Hellraiser - Jsem prekvapen ze tu zatim jsou vicemene logicke...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 8. 2015 14:40

    Hellraiser (neregistrovaný)

    Jsem prekvapen ze tu zatim jsou vicemene logicke argumenty proti.
    Zatim jsem nenasel zadne technicke specifikace, takze tezko rici co z toho bude.
    Je fakt ze ucinnost klesa s druhou mocninou vzdalenosti, ale jen u vsesmerove anteny. Hadam ze tam bude nejaky reflektor ktery zmeni vyrazovaci charakteristiku smerem do auta, ale i tak bude ucinnost mizerna a tezko rict jake budou vedlejsi ucinky.
    Napadlo me ze naindukovane proudy v zemi muzou mit za nasledek napeti na "koliku" v zasuvkach ci pripadne ovlivnit funcnost jisticu v okolnich budovach.
    Co to provede lidem co tvrdi ze vnimaji vysilajici wifinu nechci ani domyslet :-) .

  • 17. 8. 2015 15:30

    Jarda_P

    Tak abyste tam mohl cpat nejake reflektory, musel byste to cele posunout do pasma dost vysokych frekvenci. Zkuste si predstavit ten EM smog a zvazte, jestli byste v tom elektromobilu chtel sedet. Ja tedy ne.

  • 17. 8. 2015 15:31

    ondrej (neregistrovaný)

    Abych to trochu v dobre vire opravil - u indukcniho prenosu energie se vyuziva nevyzareneho (kvazistatickeho) pole okolo smycky. Hustota energie pole okolo dipolu klesa rychleji nez se druhou mocninou.

    Ucinnost takoveho systemu zavisi na pouzite elektronice, vodivosti kabelu, disipovane energii ve vodivych objektech okolo. Neznam planovanou frekvenci, ale odhaduji ze bude-li dost nizka, vyzarovani LW radiovych vln bude zanedbatelne. Jinak by se jednalo o dalsi mechanismus ztrat.

    Ucinky radiovych vln na cloveka se sleduji uz pres sto let a, odfiltrujeme-li urban legends, nejsou pri beznych intenzitach nijak zvlastni. Princip predbezne opatrnosti ma sve misto, ale zkusenosti zde na druhou stranu uz mame velmi mnoho.