Tradicí to je asi u všech, Intel i AMD dělaly a dělají také divy. Vlastně ono se za ty dekády ani neshodlo jak vlastně testovat a porovnávat, syntetické testy testují pár instrukcí, které nemusí být při provozu stěžejní, na předpřipravené komplexní testy se zase rádi výrobci optimalizují, testování v konkrétních aplikacích je zase složité pro jejich výběr a i samotný test.
U testování M1 je další velký problém a to je jiné fungování Mac OS, viz třeba falešný fsync u nvme řadiče, není možné otestovat procesor samostatně. M1 překopal způsob používání paměti, kdy najednou GPU i CPU mají společnou obrovskou paměti, to je opět věc, u které se výsledy budou lišit podle optimalizace SW a lišit se mohou sakra hodně, dokud toho hra nebude sama využívat, výhoda se prostě neprojeví tolik.
Co je pro mě naprosto zásadní u M1 Ultra je podpora 128 GB paměti pro GPU, to je nevídané i v kategorii neomezených rozpočtů a může to výrazně zamávat celkovou efektivitou platformy jako celku pro určité použití.
Tady Jan Olšan v článku na cnews porovnává výkon fps ve hrách, nejsem si plně jistý, jestli to je vhodné, protože pokud místo toho vzal render 8K scén, výsledky by byly rozdílné. M1 není herní CPU/GPU a tomu odpovídá i přítomný stuttering, neochota herní studií optimalizovat pro mac a jeho drivery a tím i poměrně vysoká problémovost a chybovost napříč celým herním trhem.
Stejně jako si Apple vybral testy, které se mu hodily, odpůrci si také vybrali testy, které se jim hodily, na GeekBench pro jistotu ani neuvedli konfiguraci PC, na které testovali, a to ani frekvence GPU.