Pravdu máte samozřejmě vy. Zrušme technické obory, ať se děcka nemusí trápit se složitou matematikou, logicky uvažovat, nebo vůbec podávat nějaké měřitelné výkony. Postavíme naší ekonomiku na bohemistice, psychologii a filosofii, protože to dnešní doba prostě vyžaduje :)
Teď vážněji. Humanitní obory samozřejmě také potřebujeme, ale počet studentů je daleko vyšší, než kolik se jich v cílových oborech může uživit; a k prodeji hamburgerů mi přijde FF UK zaplacená z daní jako dost zbytečný luxus. Jenže budoucím studentům těžko vysvětlit nebo přikázat, co mají studovat. Řešení? Zavést školné, a zavést pro firmy daňovou asignaci, která jim umožní posílat část daní přímo školám. Školy díky těmto penězům mohou snížit školné v oborech, které firmy svými penězi označily jako důležité. Výsledkem by byla lepší shoda mezi požadavky budoucích zaměstnavatelů a počty absolventů v daných oborech. Zároveň by nikdo nepřišel o možnost studovat bohemistiku a jiné obory s omezeným uplatněním; jen by to studenty nakoplo směrem, který pomůže jejich budoucímu uplatnění. K tomu je samozřejmě také důležité budoucí studenty krmit detailními informacemi o míře uplatnění a platu minulých studentů podle oboru. MŠ a ČSÚ by tím vlastně začaly dělat svou práci.