To je tedy vysvětlení. Zřejmě tady míň pracujeme a nepotřebujeme takovou výdrž. A nebo oni potřebují větší výdrž, než přejedou nevadskou poušť na servis k zákazníkovi?
No, nejdriv me to trochu zarazilo, ale je mozne, ze ma EU prisnejsi standardy co se bezpecnosti baterii tyce, a proto tam nemuzou dat tu americkou verzi? Nic o tom nevim, jen se ptam..
asi tak nejako... vsetko sa predava v USA lacnejsie nez v EU... napr. Apple sa MacBook Air chce o 30% viac, co ma nastvalo... Pisal som do Apple a odpoved bola, ze je to trhova politika... Moja politika je v tomto pripade dlabat na cely Apple
Jestli je to tak, tak by z poměru cen bylo možné vypočítat odhadovanou poruchovost (tj. kolik procent notebooků budou muset vyměňovat od prvního do druhého roku).
Nebo porovnat poruchovost s poměrem cen a zjistit, o kolik větší zisky budou mít v EU oproti USA (nebo naopak, ale to spíš nepředpokládám).
Duvod je myslim jasny - Evropa vzdy slouzila jako dojna krava. Staci se podivat na rozdily cen temer libovolneho zbozi. A tady je to stejne - nabidnou sice srovnatelnou cenu, ale usetri na bateriich, takze vejvar maji na Evrope porad vetsi...
Blbe je, ze neni na vyber. Chovaji se tak vsichni vyrobci. Nebyt toho, tak bojkotuju, jenze koho? Vsechny nejde, to bych umrel hlady a nemel ani co na sebe... >:-(
Nesmysl!!! Delate snad preklad a manual na dziny ci jine obleceni? Nebo jak ospravedlnite mnohem vyssi cenu Adobe produktu v Briatnii, take prekladem? Tohle jsou ciste demagogicke duvody, aby se to ospravedlnilo.
Tomu nevěřím. Normy jsou už všude v EU skoro stejné. Navíc většina výrobků stejně vyhovuje všem normám zemí, kde se prodává. Vyrábí se jeden výrobek a prodává se všude stejný.
Navíc EU je větší trh než USA.
Drive byla kratsi zaruka, pak se prodlouzila na dva roky. Nejak jsem si nevsiml, ze by se v tu doby nejak vyrazne zvedly ceny... ;-) Krom toho - pokud podnikate, muzete nakupovat i bez dvoulete zaruky a ten rozdil proti americkym cenam je porad obrovsky. Takze to asi nebude ten spravny duvod... Dane ano, ale kdyz si porovnate dane v USA a v evrope, rozdil je v radech procent, ne desitek procent, takze tento argument je take nesmyslny...
pisal som to vyssie, rozdiel vie byt aj 30%... ked nepocitate DPH, tak 10-15% najdete bezne, co rozhodne je viac ako naklady spojene s predlzenim zaruky, alebo lokalizacie produktu... zrejme treba prispiet na hypokrizu, haha...
Priklad - Adobe Creative Suite CS3 Design Premium je v USA za 1750 USD (tj. cca 28 000 Kc), v Britanii za 1550 liber (48 800 Kc). Oboje na Amazonu. Tedy skoro dvojnasobek. Zaruka v tomto pripade tezko muze byt duvodem, lokalizace asi take tezko (ano, nejake zmeny mohou delat, ale minimalni) a rozdil v dani je jen par procent (krom toho mam pocit, ze oboje jsou ceny bez dane). Tak kde vidite zduvodneni prirazky 75 %???
Uznavam, ze tohle je jeden z nejkriklavejsich prikladu, ale myslim, ze mluvi za vse... Podobne to je s elektronikou, fotoaparaty, oblecenim... Prakticky cimkoliv
Presne tak. Klasicka ekonomicka teorie ukazuje, ze pri "dokonale konkurenci" bude vysledna cena odpovidat meznim nakladum (tedy, bude nejnizsi mozna). Dukaz zalozeny na "dokonale konkurenci" ovsem predpoklada nekonecny pocet prodavajicich. A bohuzel si ovsem vetsina lidi (99.9%) vyklada tento vysledek spatne tak, ze dostatecne velky pocet prodavajicich je aproximaci "dokonale konkurence". Podrobnejsi matematicka analyza ale ukaze, ze tomu tak neni, a ze pri jakemkoli poctu prodejcu je rovnovazna cena monopolni cenou (tedy cenou, jakou snese poptavka, tedy zakaznik). Tedy, tento klasicky ekonomicky vysledek je pro realny svet naprosto irelevantni. Vyse uvedeny vysledek lze potvrdit i empiricky (jak experimentalne, tak na realnem svete). Z tohoto duvodu take v realnem svete samovolne vznikaji oligopoly.
Tak neviem...
Niektorí reagujúci sú dosť vytočení na USA.
Nie je náhodou vinník EU-rópa.
Adobe je americká firma. Je jej vec za aké ceny kde predáva.
Apple je americká firma. Je jej vec za aké ceny kde predáva.
..............
Pfizer je americká firma. Je jej vec za aké ceny kde predáva.
..............
KUA, co vlastne vyrába EU-rópa, keď sa tu rozčulujeme?
Obzerám sa okolo seba........
Čína, USA, Taiwan, Filipíny, Vietnam, Japonsko........
Tak nič......
Tento náč červeno-zelený bordel je kompletne zamestnaný sebauspokojením.
A to sem ťažke časy ešte len prídu.
Trochu si protirecite. "Americka firma" znamena, ze ma (prevazne) americke vlastniky. Nikoli to, ze Americane vyrabeji vetsinu jejich produktu. Dost dobre mohou u techto "Americkych" firem vyrabet vetsinu zbozi Cinane nebo Evropane.
Takze to, kolik toho Evropa vyrabi, vubec nesouvisi se znamosti te ci one znacky.
Ne. To ze Evropa nic nevyrabi jste tvrdil vy, ne ja. Podle me toho vyrabi docela dost, akorat z velke casti pod hlavickou americkych (a jinych) firem. Pointa je, ze komu firma patri a kdo to vyrabi jsou rozdilne veci.
Navic, na tom kdo toho kolik vyrabi stejne moc nezalezi, protoze zivotni uroven je nejvyssi tam, kde se nejvic spotrebovava, a ne tam, kde se nejvic vyrabi. Proto ma treba Monako vysokou zivotni uroven, ackoli tam nejsou zadne tovarny. A proto mohou mit Americane vyssi zivotni uroven, a pritom toho vyrabet mnohem mene.
Podla mňa je KIA v Žiline kórejská fabrika so slovenskými humanoidnými robotmi a preto je to ako, keby boli tieto výrobky vyrobené v Kórei.
Treba rozlišovať medzi "vyrobené v európe" a "vyrobené európou".
To mi zni dost elitarsky. Chcete tim rict, ze pokud nekdo dela manualni praci, tak nic nevyrabi, ale ten kdo neco treba navrhuje nebo programuje, ten to vyrabi?
Ja napriklad pracuji v americke firme. Da se tedy rict, ze to co delam "vyrabi Americane", kdyz je jasne, ze to vyrabi i Cech?
Priklad z praxe. Kdyz se rekne Renault, kazdy si rekne - auto z Francie, jasne evropske.
Samsung vyrabi auta (v Koreji). Auta se prodavaji prakticky vyhradne v Koreji, pracuji tam Korejci.
Jenze 70% akcii firmy patri Renaultu, koupil je, kdyz byl matersky Samsung holding v problemech, spolu s pravem pouzivat znacku. Je to francouzska nebo korejska firma?
V Nissanu patri Renaultu jen 44%, ale zato ho zeleznou rukou ridi frankofonni Libanonec (Carlos Ghosn, v personalni unii s Renaultem). Je to jeste japonska nebo uz francouzska firma?
Renault vlastni 1/2 tovarny v Casablance v Maroku. Montuji se tam dohromady Renaulty - ale je to jeste francouzske auto, kdyz tovarna je napul arabska, pracuji tam Arabove a dily jsou prakticky komplet vyrobene ve Spanelsku?