"JS je součástí HTML5, pokud by to třeba někdo nevěděl."
Fakt? Já si doteď tupě myslel, že HTML je pouhý značkovací jazyk.
"A ten prohlížeč PDF funguje dost dobře. Zobrazí mi korektně 99% PDF souborů za zlomek času, který by startoval Acrobat."
No, nevím. Mně Acrobat Reader startuje téměř okamžitě. Jediné, co zdržuje, je stažení PDF, ale to se týká i toho úžasného JS zobrazovače.
1) javascript neni html, je to jeden z mnoha scriptovacich jazyku, byt nejpouzivanejsi prave v souvislosti s html
2) javascript muze delat naprosto cokoli, to ze se prevazne pouziva k manipulaci s DOM v ramci prostredi browseru, vubec neznamena, ze nemuze trebas zapisovat primo na disk.
Tak to se ten termín prostě používá špatně. HTML, CSS, JavaScript jsou client-side jazyky (pomíjím vynálezy typu node.js) a byly tady dlouho před nějakým HTML5. PHP, Python, ASP... jsou zase server-side a vůbec nemusí souviset s nějakým HTML.
BTW netuším, jestli ten JS PDF vykreslovač vůbec něco z HTML5 používá, nestudoval jsem to. IMHO k tomu HTML5 není vůbec potřeba.
Hry pro FB předpokládám vyvíjejí hlavně externí vývojáři, takže za to bych je asi tolik nebičoval.
To jejich prohlášení mě ale taky celkem pobavilo, protože FB např. stále trvá na výhradním používání Flashe pro přehrávání videa -- Flash už delší dobu nepoužívám, takže se na FB videa musím dívat na tabletu, kde jsou milostivě ochotní mi naservírovat přehrávač který Flash nepotřebuje (zatímco snad všichni ostatní "velcí hráči" už přešli na HTML5). Trochu trapas zaseknout se takhle v pravěku, když člověk uváží kolik mají k dispozici financí a vývojářů..
Přesně. Já jsem ale zjistil, že není potřeba přímo používat tablet, stačí to jen předstírat :o) Používám rozšíření UAControl ve Firefoxu, s následujícím User-Agent řetězcem:
Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 6_0 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10A5355d Safari/8536.25
Nevím, proč se tak velká firma, zříká zodpovědnosti z vývoj technologií a jenom se to snaží hodit na někoho jinýho.
Asi pan ředitel nemá koule na to, aby třískl do stolu a řekl, že FLASH pro videa budou používat do konce roku (čas na vývoj a testování videí v HTML5 + konverzi) a pro hry dal uživatelům o 12 měsíců víc a bez pardónu.
Dokud bude trvat situace, že BFU přinese nový kompl, spustí prohlížeč, přihlásí se na xischtknížku, klikne na první video a začne mu to řvát, že nemá FLASH, tak se nezmění vůbec nic. Naopak, když firmy zjistí, že jejich výkaly se nebudou šířit, budou mít konečně motivaci na F hodit bobek.
To máte dva scénáře:
1. Facebook pošle Flash do kytek.
2. Adobe pošle Flash do kytek.
Oba skončí naštvanými uživateli, kterým přestanou fungovat hry na Facebooku. A jak by pak vypadala reakce Facebooku pro jednotlivé scénáře?
1. Udělali jsme to schválně, pro vaše dobro. A jednou nám poděkujete!
2. To udělalo zlé Adobe a my se snažíme o to, aby to na vás mělo co nejmenší dopad. Vážně se snažíme. Zlé, zlé Adobe.
Nemusím být fanda konspiračních teorií, abych viděl, že Facebook se Flashe chce zbavit, ale nutně potřebuje, aby to mohli svést na někoho jiného.
jsem teď zkoušel FF o víkendu, ale při přehrávání (převážně na Youtube, ale i jinde) se prvních 20s video stahovalo takovým způsobem, že už nebylo možný otevřít další stránku, často docházelo k vytížení procesoru na 50-80% a pomohl jen restart FF, několikrát se rozsypalo GUI prohlížeče (nepřekreslovaly se texty tabů a záložek). Po vrácení flashe zpět bylo vše OK. Takhle bych si ten konec flashe zatím nepředstavoval...
jo, to je normalka ... to je tak, kdyz se nekdo snazi napsat kodek v javascriptu ... zkus si na tom yt pustit nejaky video ve vyssim rozliseni ... trebas CPU mi zvlada (sice tak tak ale da) 1080p/50Mbit. S GPU vpohode i 8k.
Na yt je v html5 problem i HD s ubohym bitrate. Navic 50+% videi v html5 ma maximalne 720p, presto, ze pro flash maji 1080 a casto i vic. Jooo ... pokrok.
Mám přesně opačnou zkušenost. Odinstaloval jsem flash a najednou mi videa jedou bez sekání při přepínání režium okno/fullscreen, stream.cz už nemá problém pustit stream videa, a tak.
Teď jsem si pustil 3Dmark DX 11 tech demo na 30fps 1080p a jako druhé jsem si naservíroval trailer na film v 1080p 60fps. Tady už dost zatížení CPU stouplo. Pohybuje se cca 70% obě jádra. Procák mám Sandy Celeron 2.7GHz.
Za mě spokojenost. Protože subjektivně ty videa jedou daleko plynuleji. Nemusí se to přepínat do plně HW řežimu.
Uznávám však, že tam, kde CPU výkon nestačí, je to problém.