Už vidím nové vyskakovací okno:
"Pozor pozor! Akce nekončí! Prodlužujme bezplatný upgrade do konce roku. Upgradujte na Windows 10 ještě dnes a k tomu zdarma dostanete pozadí s věnováním CEO Microsoftu."
Jsem vážně zvědav. Čekám na 29. července 2016 jak na soudný den :D a mezitím jsem místo upgrade na W10 přešel na Ubuntu 16.04
Také se těším, až ta ikonka zmizí. Už jsem nějak omylem dvakrát skončil s tím dialogem na obrazovce a zavíral to vyděšený, že to omylem spustím.
Jinak já osobně předpokládám, že 29.7.2016 oficiálně skončí "Win 10 upgrade for everyone" a místo toho začně "gratulujeme, jste mezi 1 miliardou vybraných uživatelů, kterým jsme se rozhodli nabídnout upgrade zdarma!"
I vy skeptici a škarohlídové. Za vším hledáte podvod podraz nebo levárnu. Já používám Win 10 na všech /opravdu na všech zařízeních/ v plné legální a oficiální verzi a nemám problém. Vidím výrazné zlepšení v komfortu používání nových technologií a komfortu užívání.
Pro ty co chtějí zůstat u starých verzí... na medvěda se chodilo s klackem a taky se dal občas ulovit. Na WC se chodilo do lesa na jámu a taky to fungovalo. Já dnes lovím medvěda s digi kamerou a mám bezdotykové splachování, bez toho aby mi při tom umrzlo příslušenství. Pokrok nezastavíte . Tak si tu klidně "sýčkujte" jak je ten Mrkvosoft zlej a škaredej zlobr. Aspoň se Vám uleví.
Za starý systém jste platili stejně jak bude cena nového. Tak nevím kde je problém.
ostatni zustavaji u GNU/Linux, v plne legalni a oficilani verzi pri jehoz pouzivani nedavaji tvurci souhlas ze muze veskere osobni i privatni data pouzit pro sve ucely, s W10 totiz tva soukroma data nejsou vubec soukroma, ale i Microsoftu... takze k prirovnani podivnemu jen to ze popravde lezes kanalama mezi krysama a ten medved te kdykoliv muze sezrat protoze nemas zadnou zbrat naobranu, jen svazane ruce a oblbnutej mozek :)
FUD siris leda tak ty... resp. reklamni oddeleni microsoftu pro ktere pracujes... rikal sem uz nekolikrat jdi opravit zprasene windows update servery ;)
EULA Windows a podminky pouzivani online sluzeb NEMICHAM dohromady ja, ale Microsoft, protoze pri instalaci UMYSLNE podstrci uzivateli zalozeni MS Live uctu (99% beznych uzivatelu nedojde ze to milimetrove pismo barvy pozadi je muze od tohoto kroku hloupeho kroku usetrit), zaroven pro pristup do Windows Store je vyzadovan Live ucet, takze NE NEMICHAM ja, MICHA to Microsoft a 99% uzivatelu W10 si zalozilo MicrosoftLive ucet kterym dali souhlas Microsoftu ze muze pristupovat ke VSEM jejich datum, privatnim, kontaktum, sms, emailum, rucne psanym i hlasovym poznamkam(tedy jak grafologicky rozbor, tak detekce hlasu, oboje umoznujici identifikaci fyzickeho uzivatele), veskere tyto data muze Microsoft pouzit k cemu ho napadne, predat policii, vyuzit pro reklamni ucely, nebo jakkolivc zneuzit...
kdokoliv pouzije tedy Window10 (s bezne zakladanym Live uctem) k vydelecne cinosti pro zpracovani dat sveho zakaznika timto umoznuje treti (a navazanym) Microsoft strane aby privatni dokumenty/data zakaznika mohl cist kdokoliv, takze by bylo vhodne se ptat pri zadavani zakazky? pouzivate WIndows10? pokud ano nemam zajem o vase sluzby...
Takže ještě jednou: jde o podmínky používání online služeb. Když ukládáte data do cloudu, pochopitelně musíte dát provozovateli právo s těmi daty zacházet. Podobně pokud použijete například Cortanu, která běží v cloudu, tak se hlasový vstup "Cortana, tell me what's the weather in Seattle" musí dostat na cloudový server. Nic z toho ale nedává MS právo přistupovat k vašim lokálním datům, pokud je nepoužíváte pro online služby.
Takže je to z vaší strany buď naprosté nepochopení, nebo (a to vidím jako pravděpodobnější) pokus o FUD.
Cílem je nabídnout uživatelům funkcionalitu, protože je to konkurenční výhoda. Například možnost snadno uložit data do cloudu a mít je k dispozici z libovolného zařízení, protože to je konkurenční výhoda (kterou mimochodem akcentuje například Google se svými Chromebooky). Aby to plnilo účel, musí to být snadné. Když si uživatel prostě projde instalační wizard, a pak to funguje, tak je to z hlediska businessu naprosto správně. Pokud uživatel nechce Live účet, synchronizaci oblíbených položek v browseru mezi zařízeními, Cortanu, integraci s cloudem, integrované vyhledávání atd., tak si to může povypínat.
Uživatel má možnost něco používat, a by default ta možnost není zakázaná. Jste při koupi telefonu vmanévrován do toho že budete volat na placené linky? Nebo když jsou v supermarketu u pokladny sladkosti, jste vmanévrován do toho že si je koupíte? Je to vždy vaše volba.
Představte si opačný případ. MS by dodával Windows s podporou sdílení dat mezi zařízeními, hlasovým ovládáním ve stylu Cortany, integrovaným vyhledáváním, možností ukládat data do cloudu atd. Ale skoro nikdo by to nepoužíval, protože by to bylo by default povypínané. Jaký by to pak mělo smysl? A myslíte že by si MS na trhu vedl lépe než konkurence, která podobné možnosti by default pozapíná (třeba Google, Apple)?
Navíc nesouhlasím s tím že by byl uživatel oběť. Jakou újmu uživatel utrpí tím, že má *možnost* uložit si data do cloudu a otevřít je pak na libovolném zařízení? Pokud uživatel ví že tuhle možnost nechce, tak buď do cloudu neukládá, nebo si tu funkcionalitu rovnou vypne.
"Jste při koupi telefonu vmanévrován do toho že budete volat na placené linky?"
Ne, ale když si koupím telefon, tak mi tam nikdo nenechá simkartu a nečeká jestli si jí "nevšimnu"
" Nebo když jsou v supermarketu u pokladny sladkosti, jste vmanévrován do toho že si je koupíte"
Ne, protože mi je nikdo nepřidá na pás pod noviny a když si jich nevšimnu nebo si myslím že tam byly, abych koupím .....
Příklady nejsou moc dobré. Nakonec se pak řeší akorát jestli odpovídá skutečnosti.
Add:
Pokud je mu vsugerováno, že potřebuje Live účet, tak to není pěkné. U Nás na moravě máme pro takové jednání spoustu výstižných slov
A vůbec, nedělejte ze sebe osla. Oba moc dobře víme že je to proto, že kdyby jim to by default ne-zapnuli všechno s tím že je to pro jejich dobro, ale hezky by se ptali jedno po druhém a napsali že nemusí. tak by se jim na to většina lidí vysr. a to není jejich zájem, spíš potřebují nahnat ovce do cloudu.
Použití cloudu je pro zákazníky výhodné. Přináší možnost otevřít dokumenty z jakéhokoliv zařízení, a v případě poškození nebo ztráty zařízení nepřijdete o data. A zákazníci na cloud slyší. Produkty jako outlook.com, gmail.com, DropBox, OneDrive, Google Apps, Siri, Cortana atd. mi připadají celkem populární. MS se "provinil" jen tím, že zákazníkům dává tyhle *možnosti*. Komu se to nelíbí, nemusí nic z toho používat, a může si příslušnou funkcionalitu vypnout.
Ad kdyby jim to by default ne-zapnuli všechno s tím že je to pro jejich dobro, ale hezky by se ptali jedno po druhém a napsali že nemusí - Win10 se vás při instalaci ptají, s možností přeskočit dotazování.
Ale no tak. Celý ten cirkus s Live účty a těmi hovadinami v čoudu je proto, protože Google si začal vesele v čoudech sbírat uživatelské data a data uživatelů alá "použitím našich služeb počínaje gmailem souhlasíte, že se stáváme Vašimi partnery ..." a v M$ se lekli že to proserou jak s Androidem. No a tak se nahání kudy to jde, třeba pomocí stránečky při instalaci, kde to vypadá že je účet Live potřeba, ale i tak jde dát next.
Ty "hovadiny v čoudu" jsou prostě funkce, které zákazníci ve velkém používají. To že se vám (nebo mě) některé z nich nelíbí a nechcete je používat je sice možné, ale není to důvod aby nebyly v produktu nebo nebyly by default zapnuté.
Pochopitelně když MS cloudové funkce nenabídne, nebo je schová tak že je uživatelé nebudou používat, tak je nabídnou jiné firmy. Kdo ty funkce nechce, nemusí je používat, a může je dokonce vypnout.
Když to shrnu, tak nevidím žádný problém. Pokud víte že cloudové funkce nechcete, nic vás do nich nenutí. Pokud nevíte že nechcete :), tak máte *možnost* je používat.
99% uzivatelu je psyconatlakem donuceno k zalozeni uctu, jak sam pises, protoze kdyby nebyli nuceny (tim ze default je live ucet zakladani, moznost preskocit je umyslne zastrana), tak se na to vetsina vydlabne... takze nekde o to ze by to jak pote pises zakaznici chteli, ale ze jim to microsoft nacpe, protoze by to jinak nechteli, je to cele jednoduse znasilnovani uzivatelu, stejne jako nasilne nuceni prechodu na W10, to je takova ubohost ze bych to pred rokem nerekl ani to Microsoftu k cemu az je schopen se snizit, NASILNE TLACENI, LHANI V POPISECH AKTUALIZACI, to je proste MICROSOFTI HUMAC A HNUS, jedine co schazi je hromadna zaloba na Microsoft za nekale praktiky...
psychologicky natlak je to ze se uzivateli PODSOUVA nejake vychozi nastaveni, ktere pokud by mu nebylo podsunuto by si sam nezvolil, to Microsoft dela...
nabidka upgrade neni to ze se neco VNUCUJE DOKOLA, protoze kdyz uzivatel jednou rekne NE NEMAM zajem, tak Microsoft stale zobrazuje "nabidku", uzivatel rekne NE NEMAM zajem a Microsoft mu stahne na HDD instalacku W10, uzivatel rekne NE NEMAM zajem a Microsoft doda aktualizace ktere souviseji s upgrade na W10 a v popisu maji "zabezpeceni Windows7" to je LHANI a je to NECHUTNE, stejne jako Laelovy kecy co se to snazi zlehcovat...
sem zvedavej co by jsi rikal, kdyby tvoji pritelkyni nekdo neustale sledoval a septaj ji do ucha, ze ma pro ni nabidku skveleho sexu, ze to je zadarmo tak at rekne ano, ze uz se pomalu svlika, ze uz ma u ni v koupelne pripravenej rucnik... chodil by za ni prevlecenej jako udrzbar a misto opravy kapajiciho kohoutku by instaloval webcameru do loznice, na zachod a porad opakoval jak mu s ni bude dobre...
povazoval by jsi to za normalni nabidku nebo nechutne nuceni?
Takže podle vás je psychologickým nátlakem když Chrome při instalaci má nastaveno že má být výchozím browserem? Když Java při instalaci má zaškrtnutou volbu Install Ask toolbar? Když Chrome a Firefox mají by default zapnutou geolokaci, a ani se nezeptají? Když Avast při instalaci nabízí uživatelům WinXP instalaci Chrome? Zjevně nic takového *není* psychologický nátlak. Navíc si nemyslím, že když uživatelům vysvětlíte že založení Live účtu jim umožní například ukládat soubory na OneDrive (pokud chtějí) a otevírat je pak na libovolném zařízení, nebo že díky tomu mohou synchronizovat záložky browseru mezi zařízeními, tak by nějak protestovali.
http://core0.staticworld.net/images/article/2013/07/java-ask-toolbar-100047090-gallery.png
Osobně nemám problém s tím, že MS uživatelům tlačí upgrade na Windows 10. Je to nejnovější verze, přechod je zdarma, uživatelé o nic nepřicházejí, a naopak dost získávají.
Srovnání se šmírákem a přítelkyní je roztomilé, ale to je tak všechno.
Ale furt plantáš několik věcí dohromady - srovnávat "když Chrome při instalaci má nastaveno že má být výchozím browserem?" s odesíláním telemetrie systému je tak trošku debilní.
" Když Java při instalaci má zaškrtnutou volbu Install Ask toolbar? "
Ano , to je jedna z těch sviňáren. A co z toho plyne? Že jako oni to dělají taky tak je to ok? Ty jsi jak když Babiš ke svému hnízdu ve sněmovně 1,5 hodiny kňoural, kdo všecko kde údajně kradl .... trapné, ubohé a z chlapa to dělá akorát babu.
" Když Avast při instalaci nabízí uživatelům WinXP instalaci Chrome?"
Nabízí není instaluje a při instalaci netvrdí, že to potřebuješ - jako Live účet
A zbytek už je jenom snůška promo keců . . .
Pokud kolega nobody tvrdí, že defaults které by si zrovna on nevybral jsou psychickým nátlakem, tak je problém spíš v jeho psychice než v produktu :)
Řada nových funkcionalit ve Windows 10 je závislá na MS účtu, takže je celkem pochopitelné, že jeho založení je během instalace defaultem.
Ne. Tím, že není alternativa k OS provázanému s těmi Live sračkama tak už ne. Teze OS se službami MS by platilo, kdyby tam ty služby nebyly integrované. Naopak je to postavené jako Cloud a k tomu je OS jako access interface pro uživatele. Nenechávám se zmást tím, že je to postavené na tom "základě" předchozích OS a stejně se to jmenuje.
Cloud rozšiřuje funkcionalitu OS. Jak už jsem psal, uživatelé ve velkém používají outlook.com, gmail.com, Siri, Cortanu, Google Now, DropBox, OneDrive, Google Drive, Office 365, Google Apps a řadu dalších služeb postavených na cloudu. Myslíte že si MS nechá sebrat trh od konkurentů tím že nebude nabízet cloudové služby, které zákazníci zjevně chtějí? Kdo ty cloudové služby nechce, nemusí je používat, a případně si je může povypínat.
Ad je to postavené jako Cloud a k tomu je OS jako access interface pro uživatele - to záleží na scénáři použití. Já mám v cloudu nákupní seznam (jeden na zkoušku, běžně používám kalendář) a itinerář nějaké dovolené, protože je praktické mít tyhle konkrétní dokumenty přístupné z jakéhokoliv zařízení. Jo a nechávám tam na dovolených okamžitě uploadovat fotky z mobilu, z bezpečnostních důvodů si například vyfotím taxi než do něj nastoupím. Jinak cloudové služby nepoužívám, protože moc nevěřím, že do něj nebude nikdo hrabat. To že některé firmy jedou například na Office 365 nebo Google Apps považuji za hrozné, ale když jim to přijde v pohodě, je to jejich volba.
Princip bezpečnosti:
1. Co nepotřebuješ, neinstaluj.
2. Co nepotřebuješ a nemůžeš odinstalovat, nezapínej (telnet na routeru atd.).
3. Co mění bez upozornění a možnosti odmítnout konfiguraci zabezpečení neinstaluj, ani když to potřebuješ. Může to sabotovat několik věcí, který potřebuješ víc.
4. Krej si záda, měj vždycky offline zálohu.
5. Co instaluješ a zapneš, to si updatuj a hlídej.
6. Nevěř phishingu, ani když se tváří jako zpráva z banky, ani když se tváří jako update či upgrade systému.
7. Když spustíš instalátor na widlích, kontroluj všechny volby. Zapomeň, že existuje "typická konfigurace."
8. Data v cloudu, data v čmoudu.
9. Než se někam registruješ, přečti si, s čím souhlasíš.
10. Co služba, to jiný heslo.
A co na to maloměkýš?
Ad 1. Čím víc toho nainstaluješ, tím lepší.
Ad 2. Zapneme všechno as default, ať s tím pak nemáš moc práce. Vypínat to nemusíš, je to bezpečný.
Ad 3. My na to dlabem, máme Win Update, který nejde vypnout.
Ad 4. Nepotřebuješ, máš čmoud. Ale běda, jak se tam náhodou dostane nějaká nahá fotka, film nebo hudební dílo!
Ad 5. Kritický chyby opravujem do pěti let, ale pak je musíš instalovat během pěti minut. A resetujem ti při tom kompl, ať děláš, co chceš. Cena tvýho času ani ztráta dat nás nebolí.
Ad 6. Nečti, jen odklikni souhlas a EULA
Ad 7. Sviňárny SourceForge jsou dobrá inspirace. Ještě, že tak málo lidí vrtá do výchozího nastavení.
Ad 8. Nikdy nepřideš o data a ani žádný neuniknou, to slibujem! A o pět stran dál, písmem 1px vysokým dodáváme, že v případě, že nám data nepředáš, protože SW dodáváme "as is" bez právního nároku na náhradu škody.
Ad 9. Smlouva je uvnitř obálky. Rozlepením obálky souhlasíte se zněním smlouvy.
Ad 10. Jedny přístupový údaje k mailu, k datům, soukromým fotkám, IM, Skypu,... No není to úúúžasnýýý? To se bude líbit...
1. To záleží na feature. Pokud něco zákazníci ve velkém používají (nebo se čeká že používat budou), tak nemá smysl to by default neinstalovat. Proto je Cortana ve Windows by default, kdežto ASP.NET ne.
3. Pokud aktualizace musí uživatel schvalovat, tak je neschválí (protože je to uživatel), a počítače budou děravé.
4. Ukládání dat do cloudu znamená že uživatel má data k dispozici z jakéhokoliv zařízení, a slouží i jako záloha. Ve Windows 10 se záloha provádí přes File History, ukládá se lokálně. Problém je v tom, že uživatelé nezálohují, a v případě havárie přijdou o data.
Ohledně "běda, jak se tam náhodou dostane nějaká nahá fotka, film nebo hudební dílo" - pokd obsah nesdílíte, tak je to vaše věc, s výjimkou dětské pornografie. Vizte kapitolu 3.a v prvním linku, plus druhý link.
https://www.microsoft.com/en-gb/servicesagreement/
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1jcypj/i_am_omar_shahine_and_mona_akmal_with_the/cbdfua4
5. Uživatelé se o aktualizace počítače nestarají, protože jsou to uživatelé. Kritické chyby se opravují ASAP. Restart se provádí v době kdy se PC nepoužívá, a aplikace před ním dostanou signál aby uložily aktuální stav (což bohužel řada aplikací ignoruje).
6. Proč myslíte že MS zavedl SmartScreen? Přesně proto, aby se uživatel nepřihlašoval k ebankingu na adrese csob.asdqwe.whatever.cn. Uživatelé na phishing totiž kllidně skočí.
7. Typické konfigurace nepoužívám, ale spousta zákazníků ano. Na Linuxu a MacOS často ani nemáte na výběr. Když si vy instalujete balíček LibreOffice, tak instalujete všechno bez dotazu. Ve Windows si spoustu věcí můžete (ale nemusíte) zvolit.
8. Data v cloudu jsou ve srovnání s typickou místní konfigurací (notebook s HDD, který jednou upadne ze stolu a data jsou pryč) velmi bezpečná alternativa.
9. Windows zobrazují tuším EULA při instalaci, je součástí fyzického balení, a je k dispozici na webu. Kde je problém?
10. To si pletete. Platí jeden účet, jedno heslo. MS vám nabízí možnost použít jeden účet. Jestli vidíte výhodu v tom když máte jedno heslo pro přihlášení k počítači, další na sdílené soubory, další na email, další na soukromé fotky, další na IM, další na Skype atd., tak to vidíte dost špatně. Uživatelé si totiž ta hesla nepamatují, takže volí buď stejná hesla pro více účtů, nebo naprosto triviální hesla. Profíci použijí password manager, se kterým pořád manipulují, a ze kterého jim jakákoliv aplikace může snadno data vykrást.
http://arstechnica.com/security/2015/11/hacking-tool-swipes-encrypted-credentials-from-password-manager/
Ve výroční aktualizaci vás MS znásilní a psychologicky natlačí :) například do toho že notifikace a SMS z telefonu budou na desktopu, je možné odpovědět na tu SMS z desktopu, vylepšení Cortany včetně možnost najít si trasu na desktopu a ihned ji mít zobrazenou i na telefonu, vylepšená podpora převodu Win32 aplikací do Store, podpora extensions v Edge browseru, odemykání zařízení přiblížením hodinek, update Start Menu (je otázka jestli opravdu přijde), podpora sdílení apiikací z telefonu na PC (Continuum) i z PC na PC přes Miracast atd. A teď to hlavní: Windows Explorer má mít novou ikonu :D
Vás by tam mohl zajímat nový subsystem for Linux, který má binární kompatibilitu s Ubuntu. Můžete si pak pustit bash, používat linuxové utility atd. Pro většinu lidí je to dost nezajímavé, protože mají na Windows výrazně lepší PowerShell, a na Ubuntu jaksi nejsou binárky, které by uživatele Windows oslovily.
" Pro většinu lidí je to dost nezajímavé, protože mají na Windows výrazně lepší PowerShell"
Ha ha ha. 3x protože mě nevyprovokuješ, nezajímavý opravdu je a jinak nevím proč bych tu náhražku měl používat. Já lezu do komandlajny abych se bavil se systémem, ne aby mi emuloval vybrané fičury UNIX like.
Můžeš mi ale vysvětlit, proč bych na vývojové mašině přecházel na Widle a jejich kompatibilitu s linuxem, když si to můžu valit zrovna na linuxu? Nejsem z Vaší cílovky, abych valil na Widlích a musel si každou užitečnou hovadinu emulovat
Uznávám jediný nástroj z Widlí, jako povedený - pravda už jsem v něm chvíli, nebo spíš nějakou tu verzi nedělal - a to je Visual Studio.
Jenže ona to není emulace. Podobně Services for UNIX nebyly emulace.
Neříkám že máte přecházet na Windows. Ptal jste se na letní update Win10, a já vám mimo jiné psal, že Subsystem for Linux pro vás asi bude zajímavější než řekněme vylepšení Cortany a nová ikona Windows Exploreru.
Ve Windows je řada skvělých věcí, včetně Visual Studia. Jako jednu z nejlepších aplikací vidím Excel, na kterém funguje většina známého vesmíru. Určitě víte, že se masivně používá v obchodu, rozpočtování, účetnictví, výkaznictví, fakturaci, vizualizaci, pojišťovnictví atd. Ale s jeho pomocí lze celkem jednoduše třeba hromadně zakládat uživatele v Active Directory, dělat reporting nad DB, a spoustu dalších věcí, které ocení i lidé v oboru IT. A pak samozřejmě Outlook, ve kterém je možné realizovat prakticky cokoliv. Vyjma emailu, kalendáře, tasků, rezervace prostředků (jednačky, vozy, projektory) není problém udělat schvalování nákupů a dovolených, nebo třeba helpdeskový systém. Jedinou relevantní konkurencí jsou Lotus Notes, na kterých se provozuje třeba pražská dopravně správní agenda, včetně vyřizování fotek z radarů.
http://trackeroffice.com/graphics/ol_support_ticket_l.gif
Pardon, moje chyba, u toho emulovat měly být uvozovky - tedy "emulovat" jako ve smyslu - hrát si na něco.
Excel není špatný, ale často se divím, kolik lidí používá Libre Office. Já psal jednu diplomku se vším všudy v Office a jednu se vším všudy v Libre a jsou v podstatě totožné, totožné problémy, totožné benefity. Akorát je jeden zadarmo a podporuje open standardy i bez kopání do zadku. Který to asi je?
V jedněch dobách jsem měl ve firmách na starost i stovky PC XP - 7 a za sebe říkám, že za Outlook by někdo zasloužil facku.
LibreOffice je jeden z mnoha office produktů, a pokud píšete nový dokument a vystačíte s Office 95, tak může stačit. Problém je pokud potřebujete otevírat dokumenty které napsal někdo jiný, a nestačí vám rozsypaný čaj co se tváří jako dokument.
Ad jeden zadarmo a podporuje open standardy i bez kopání do zadku - pokud narážíte na LibreOffice, tak ten má podporu standardu ISO/IEC 29500 (OOXML) vysloveně mizernou. Naopak MS Office podporuje ISO/IEC 29500 (OOXML) i ISO/IEC 26300 (ODF). U té podpory ODF je pravda trochu problém v tom že ODF dokumenty obsahují hromadu věcí, která ve standardu není popsaná, a "dokumentací" je zdroják OpenOffice, LibreOffice, nebo tak různě.
Outlook mi připadá těžce v pohodě, mimo jiné jsem pro něj psal pár extensions. Netvrdím že jsem nikdy neviděl žádný problém, ale nic závažného. A ty možnosti co nabízí mi připadají velmi zajímavé. Objektová DB, formuláře které můžete přidávat nebo upravovat, workflow engine, možnost rozšiřování na serveru i klientovi...
"LibreOffice je jeden z mnoha office produktů, a pokud píšete nový dokument a vystačíte s Office 95, tak může stačit."
Uvědom si, že to píšeš člověku, který v tom 1,5 roku zpracovával 70 stránkovou diplomku - v podstatě tech dokumentaci s mnoha formáty zdrojů. A ještě jsem tě na to upozornil. Tak si nech ty reklamní lži.
"ak ten má podporu standardu ISO/IEC 29500 (OOXML) vysloveně mizernou. Naopak MS Office podporuje ISO/IEC 29500 (OOXML) i ISO/IEC 26300 (ODF)."
On není problém s ODF v Libre Office, on je problém s docx a tím, že MS to schválně stěžuje a pak to dělá v open řešeních bordel. Kdyby měl MS tak pružně podporovat výstřelky nějaké firmy jako musí Open stíhat MS, tak ta firma už neexistuje.
http://www.theregister.co.uk/2014/02/22/microsoft_uk_odf_response/
http://www.infoworld.com/article/2618153/open-source-software/how-microsoft-was-forced-to-open-office.html
http://www.dwheeler.com/essays/why-opendocument-won.html
"Netvrdím že jsem nikdy neviděl žádný problém, ale nic závažného. "
Jasně, až na to, že pokud pošleš email z klienta na outlook, tak v každé verzi vypadá jinak, že? Paráda. Pošli pak hezký firemní email. Aby se pak člověk zase jebal s verzema těch šrotů, pokud tedy ten humus nepoužívá. Mezi Outlookama se to ještě dá, ale z venku je to katastrofa. Rozházené data na zálohování - ale tak to vychází už z debilní struktury W
Jaké reklamní lži? To myslíte že byste 70-stránkovou diplomku nenapsal v Office 95 (kterému se LibreOffice zatraceně podobá)? Já psal diplomku v T602 (pokud tušíte o čem je řeč), shodou okolností také technickou dokumentaci.
Ad není problém s ODF v Libre Office - no ještě aby, když ODF je nativní formát LibreOffice.
Ad je problém s docx a tím, že MS to schválně stěžuje a pak to dělá v open řešeních bordel - MS to "schválně stěžuje" tak, že dává k dispozici ISO standard, který popisuje vše potřebné. ODF to "ulehčuje" třeba tak, že v první verzi byla specifikace plná výrazu "implementation specific", jinými slovy spousta věcí nebyla popsaná. Implementaci pak jistě usnadnilo to, že první verze ODF nepopisovala ani vzorce spreadsheetů, takže svého času nefungovala ani interoperabilita mezi implementací Sunu a IBM. Naštěstí se situace "rychle" zlepšila: po 7.5 letech(!) se ty vzorce spreadsheetů dostaly do ISO standardu.
To co linkujete je půlka pravdy. Pár informací navíc: Sun koupil autory StarOffice, společnost StarDivision, a projekt rozvíjel jako OpenOffice. Investoval do toho v přepočtu miliardy korun. Pak uvolnil zdrojáky, se zjevným záměrem poškodit tím konkurenci, konkrétně MS. Jenže OpenOffice nikdo nechtěl používat. Co s tím? Pánové přišli s myšlenkou na jedné straně lobovat za "otevřené formáty", na což i najali lobbisty, psali články na objednávku atd. Na druhé straně bylo třeba standardizovat formát OpenOffice, nyní známý jako ODF. Na standardizaci se spěchalo, a asi proto ve standardu spousta věcí chyběla. Kombinací vyžadování standardu a nabízení SW s jeho podporou by nikým nechtěný OpenOffice vnutili státní správě, i každému kdo s ní potřebuje komunikovat. Samozřejmě státní správa i firmy potřebují podporovaný SW, takže Sun a IBM by dostali spoustu peněz za komerční verze kancelářských balíků s podporou ODF. Ne tolik kolik dostával MS, ale protože měli nulové příjmy z office produktů, tak by nevadilo. Odpovědí MS bylo to že standardizoval také. To byla pro Sun, IBM a další čára přes rozpočet, takže se vší silou snažili standardizaci formátů MS Office zabránit. Nevyšlo to, mimo jiné protože se na stranu MS postavili prodejci jeho produktů. Poté co strategie selhala, Sun přestal poskytovat placenou verzi OpenOffice, položil se (vinou tohoto a podobných nerentabilních projektů), a Oracle pochopitelně nemá zájem platit vývoj SW na kterém nevydělává. Jedním z důsledků bylo to, že se vývoj ODF téměř zastavil.
Dnes je situace taková, že Open/LibreOffice podporuje vlastní formát založený na ODF, a velmi mizerně podporuje OOXML. MS podporuje vlastní OOXML, a do jisté míry ODF, s tím že se při ukládání se dozvíte, o kterou v dokumentu použitou funkcionalitu přijdete při použití tohoto formátu. MS Office zatím dostal webovou verzi, je k dispozici vyjma Windows a Macu i pro iOS a Android, a jeho pozici na trhu zjevně nic neohrožuje.
Ad pokud pošleš email z klienta na outlook, tak v každé verzi vypadá jinak - to má dobrý důvod. Outlook 2000-2003 používal pro zobrazování emailů MSIE (resp. MSHTML). Problém je v tom, že browsery jsou věčně děravé. V roce 2008 to bylo celkem okolo 200 děr, v roce 2013 měl Firefox 270 děr, Chrome 245, MSIE 126 (zdroj: Secunia Vulnerability Review 2014). Vzhledem k rozšíření Outlooku bylo používání MSHTML bezpečnostním rizikem. Outlook 2007 a vyšší proto používá jako HTML engine MS Word. Ten toho umí méně, ale je bezpečnější, a hlavně jiný než MSIE/Gecko/Blink/WebKit, takže nesdílí zranitelnosti. Svého času to dělalo trochu problém, ale MS v dokumentaci plně popisuje co Outlook podporuje a co ne, a dokonce nabízí validátor. I odesílatelé "obchodních sdělení" se dávno přizpůsobili.
Ad Rozházené data na zálohování - co máte konkrétně na mysli?
no ze ti huba neupadne, schvalovani OOXML byl takovej pruser, ze kdyby se to regulerne vysetrilo, tak najezdnici od microsoftu by sedeli na dozivoti, Microsoft nesplnil ani zlomek pozadavku na opravy, ale brutalne zaloboval a podplatil si spoustu statu kde hlasy nakonec schvalili totalne zmrsenou nezdokumentovanou sr&cku... takze to reknu nejslusneji jak jen to jde, jsi D3MENTNI SR&C kteremu neni rovno :)
Souhlas v tom že schvalování OOXML byl průšvih. Společnosti Sun, IBM a pár dalších chtěly za každou cenu zablokovat jeho standardizaci, protože by tím přišly o možnost natlačit uživatelům svoje nikým nechtěné produkty. Přenést konkurenční boj do standardizační komise je pokud vím bezprecedentní. Lobování bylo na obou stranách. To že se u toho uplácelo je dost odvážné tvrzení; můžu se zeptat na zdroj pro takové tvrzení?
Ad nakonec schvalili totalne zmrsenou nezdokumentovanou sr&cku - ...které se primárně vyčítá to že je moc dlouhá, tj. popisuje toho příliš. Lepší je zjevně mít formát ODF, který je v dokumentaci tak "dokonalý", že přes 7 let nepopisoval ani tak základní věci jako jsou vzorce ve spreadsheetech, a svého času se díky tomu nedohodly ani produkty Sunu a IBM.
Tím myslíš tu parodii spreadsheetu, která je nekompatibilní nejenom s vlastnístarší verzí, ale i sama se sebou a na monitoru s rozlišením 900 řádků zabere nepřehledný menu 1/3 displeje? No jestli toto je nejlepší...
Utlouk může za výborný požadovat jenom ubožák. Kdybych před nějakýma 15 rokama nemusel asi rok používat Lotus Notes, tak bych to považoval za největší komunikační katastrofu.
A ohledně SfU: Proč při horší funkcionalitě těch samých věcí platit malýmu měkýmu za to, že se uprostřed automatizovanýho měření, který trvá pár desítek hodin, restartuje systém z důvodu aktualizace, když neořezanou funkcionalitu můžeš mít zadarmo a bez restartu?
Ad parodii spreadsheetu, která je nekompatibilní nejenom s vlastnístarší verzí, ale i sama se sebou - nějaká konkrétní ukázka nekompabitility Excelu se starší verzí?
Ad na monitoru s rozlišením 900 řádků zabere nepřehledný menu 1/3 displeje - zkuste si vymýšlet méně okatě. Mě ribbon zabírá 135 bodů, což je 15% na 900-řádkovém displayi. Navíc se dá triviálně přepnout tak že se zobrazuje jenom seznam karet. A přehlednost ribbonu je měřitelně lepší než u menu, kde je jsou některé položky "inteligentně" skryté ve třetí i čtvrté úrovni menu.
Ad Proč při horší funkcionalitě těch samých věcí platit malýmu měkýmu za to, že se uprostřed automatizovanýho měření, který trvá pár desítek hodin, restartuje systém z důvodu aktualizace, když neořezanou funkcionalitu můžeš mít zadarmo a bez restartu - fakt se umíte naučit bash, regexy, našprtat se stovky příkazů a jejich syntaxi, víte jak se jmenují jednotlivé logy, ale neumíte triválně nastavit Windows Update? To pak asi nebude problém produktu. Jinak netvrdím že máte přejít na Windows a používat SFU. Tvrdím že pro konkrétního člověka může být Subsystem for Linux zajímavější než změny v Cortaně nebo nová ikona Windows Exploreru.
ale no tak, nedelej ze sebe vetsiho exota nez ses ;) tak znouvu, jak ve Windows udelas:
1. vyhledej aktualizace
2. nainstaluje aktualizace
3. vypni pocitac
tak aby se to na nic neptalo, vse se delo automaticky, pouze pokud predchozi krok je uspesny, po vypnuti aby byl pocitac pripraven k naslednemu zapnuti behem nekolika vterin, bez nejakeho doinstalovavani aktualizaci bez toho ze se najdou aktualizace aktualizaci ktere se nenasli pri prvnim zatahu...
v bash lze pouzit v podstate neomezene mnozstvi nastroju, nicmene na tento krok staci v deb based distru pouze:
apt-get update && apt-get -y upgrade && apt-get -y dist-upgrade && poweroff
ten skript byl na h0vno, nedelal vubec co sem psal, snazil ses mi vecpat reseni 3rd strany, protoze microsoft zadne sve funkcni reseni nema, co vic uz pul roku ma totalne roze$rane WindowsUpdate pro W7 a neni schopnej to spravit (resp. nema zajem protoze je to jen dalsi jeho kanal pro znasilnovani uzivatelu k prechodu na W10...
Co je špatného na použití řešení třetí strany? Vždyť distra Linuxu jsou sestavená prakticky kompletně z komponent třetích stran. Kernel píše Linux Foundation, nástroje jsou GNU, X11 od X.Org Foundation, Qt od The Qt Company, GTK od The GNOME Project, RPM od Red Hat Inc. atd. Pokud se v takové situaci pozastavujete nad tím že vám doporučím řešení třetí strany, tak byste se měl zamyslet nad konzistentností svých názorů.
Ad uz pul roku ma totalne roze$rane WindowsUpdate pro W7 a neni schopnej to spravit - na kterých instalacích W7 se projevil bug, který vyžadoval instalaci patche. Patch je k dispozici už zatraceně dlouho. To že se jedná o záměrně způsobený problém na MS serverech jsou jen vaše nepodložené dohady.
kdyz nainstaluju GNU/Linux mam od tvurce distribuce pripravene gui i nastroje pro praci s aktualizacema a instalaci balicku z dostupne distribucnich repositaru...
klidne at si Microsoft od nekohou zas koupi nastroje na aktualizace kdyz je sam neumi napsat, ale at jsou dostupne primo a hned po instalaci z oficialniho distribucniho iso Windows, chapes ten rozdil nebo to chces nakreslit?
na vsech instalacich W7 s SP1, W7P32/64, W7HP32/64, OEM/HP/Dell...
je jedno jestli se jedna o Virtual kde se vratis k snapshotu v dobe kdy vyhledavani aktualizaci chodilo, nebo jestli obnovis raw zalohu HDD na realnej HW z doby kdy vyhledavani aktualizaci na nem chodilo
- nejde o automatizovane reseni, takze BFU je v koncich a PowerUser se nestaci divit
- je potreba tahat ne 1 ale nekolik KB rucne plus WindowsUpdateAgent a vse rucne instalovat
- nestaci jen nainstalovat KB's, ale potreba predtim, mezitim a potom poustet "WindowsUpdateDiagnostic"
- po nainstalovani KB's nezacne vyngovat rucni vyvolani "Vyhledat aktualizace", ale musi ce nasavit "PlanovaneVyhledavani"
- "PlanovaneVyhledavani" nedokaze zaroven (i kdyz to je nastaveno) provest vzdy i instalace, takze to pak musi vyvolat uzivatel, az se Windows uracej seznam aktualizaci najit
tedy je to JEDNOZNACNE chyba a ignorance Microsoftu, protoze Windows ktere na chlup v totoznem stavu jednu dobu vyhledavali aktualizace, tak prestali, zmena logicky nastala na strane Microsoftu, jednalo se tedy o zmenu na server side, tato zmena ale nemusela byt likvidacni puvodni server side, mohla byt zachovana funckce pres nejaky wrapper co by umoznil AUTOMATICKY pri pripojeni puvodnich funkcnich instalaci, jim poslat WindowsAgent+nekolik KB's, tak aby bezny uzivatel nepoznal problem...
takze je to bud dalsi ukazka neschopnosti Microsoftu, nebo dalsi ukazka nasilneho natlaku pro znasilneni uzivatelu k prechodu na Windows10, takze prestan placat kraviny a jdi to opravit, nebo drz hubu...
Ad nainstaluju GNU/Linux mam od tvurce distribuce pripravene gui i nastroje pro praci s aktualizacema - ve Windows máte po instalaci Windows Update, který tahá aktualizace když vyjdou (nebo když je schválí admin), a nespoléhá na to že si uživatel vzpomene (on si totiž nevzpomene). Pokud chcete instalovat aktualizace jinak, jednou z možností je použít nástroj třetí strany.
Jinak souhlas, že distro Linuxu obsahuje spoustu balíčků. Akorát se neshodneme jestli je to praktické. Ve světě MS by to znamenalo, že by MS přiložil k Windows archiv Tucows :)
Ad na vsech instalacich... nejde o automatizovane reseni atd. - tohle se stává na nějakém malém procentu instalací. Pokud se to u vás stává na všech strojích, tak může jít například o problém způsobený jiným SW (tip: antivirus), nebo třeba problém nastavení firewallu (například skenování obsahu dokáže udělat divy). To že problém zmizí po sekvenci "zapálit svíčku a zatřepat krabicí" nic nedokazuje.
Instalaci patchů na WU je samozřejmě možné automatizovat přes GPO.
Ad prestan placat kraviny a jdi to opravit, nebo drz hubu - na prvním místě jsi děte vykloktat, protože vám tečou fekálie z úst, a něco zjevně odkáplo i na klávesnici. Na druhém místě nevím proč mě posíláte opravovat WU. Posílám já vás opravovat třeba těch 150+ bugů v NetworkManageru?
https://bugzilla.redhat.com/buglist.cgi?bug_status=NEW&bug_status=ASSIGNED&bug_status=POST&bug_status=MODIFIED&bug_status=ON_DEV&bug_status=ON_QA&bug_status=VERIFIED&bug_status=RELEASE_PENDING&classification=Fedora&component=NetworkManager&product=Fedora&query_format=advanced
nebo třeba toto... http://superuser.com/questions/45697/how-to-delete-a-file-in-windows-with-a-too-long-filename
myslel jsem, že jsou windows moderní...
Koš se skladuje na každé jednotce ve speciálním adresáři, pod kterým jsou ještě podadresáře podle uživatelů. Takže ve skutečnosti přesouváte soubor například do adresáře C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-1004336348-1177238915-682003330-512. Omezení délky cesty na 260 znaků dál platí i v koši. Takže pokud přesouváte do koše něco co má dostatečně dlouhou cestu, tak to tam přesunout nelze.
260 znaku na path name je limit MSDOSu na FAT16, takze konecne vidis na jakej bordel jsou ty Widnows nabalene... kdyby slo o limit NTFS , tak ten je ~32000 ovsem nesmi se to pouzivat s Windows kterej ten limit kvuli kompatibilite snizujou, stejne jako kvuli kompatibilite nejdou menit velikosti okna pro nastaveni prav, protoze listovat hodinu vyrezem nekolik radku je preci totalne skvele, takova nostalgie s WInNT3 ze :D
Pust si M$ SQL management studio ... na spouste mist mas pro zadani query okynko (fixne velky) na cca 5 radky a tak 20 sloupcu ... ctrl+a v tom nefunguje - proto M$ vedle pridal tlackatko ... to kdybys mel pocit, ze bez mysi se obejdes.
Jeste lepsi je to v excelu, tam kdyz chces vrazit query, tak je to jednoradkovy okynko (a ctrl+a v tom nefunguje taky). Nasledne se ti spusti uzasnej query cosi ... a prohlasi, ze tvuj dotaz neumi zobrazit ...
Mno ... a pokud v tom excelu, potrebujes query s parametrem, kterej flaknes do nejaky bunky, tak to nejde projistotu vubec. Respektive ... de, muzes si na to napsat makro, ktery to query posklada jako string ... takze kdyz tam mas 10k radku, tak pro kazdej z nich musis nejdriv poskladat extra dotaz, coz je uzasne efektivni a vykony ... megalol.
Ad Pust si M$ SQL management studio ... na spouste mist mas pro zadani query okynko (fixne velky) na cca 5 radky a tak 20 sloupcu ... ctrl+a v tom nefunguje - mám tu MS SQL Management Studio. Který konkrétní dialog pro zadání dotazu má velikost 20x5 znaků? Pokud máte na mysli něco jako v linku níže, tak si můžete vybrat, které panely chcete mít zobrazené i jakou část okna mají zabírat.
https://mcpmag.com/articles/2011/05/19/~/media/ECG/visualstudiomagazine/Images/2011/05/110516vs_ramel02.ashx
Ad Jeste lepsi je to v excelu, tam kdyz chces vrazit query, tak je to jednoradkovy okynko - kde konkrétně?
Ad pokud v tom excelu, potrebujes query s parametrem, kterej flaknes do nejaky bunky, tak to nejde projistotu vůbec - jak konkrétně problém reprodukuji, a jak by to podle vás mělo fungovat?
Ehm, co vyjma čísla 260 to má společného s DOSem? DOS používá úplně jiné API, a používá krátké názvy souborů (C:\PROGRA~1). Windows používají jiné API a dlouhé názvy souborů (C:\Program Files). Aplikaci pro DOS přitom délka dlouhého názvu nijak netrápí, protože ho vůbec nevidí. Takže MAX_PATH je 260 protože se tak někdo kdysi rozhodl, ne protože jsou Windows "nabalené na DOS".
Ad kdyby slo o limit NTFS , tak ten je ~32000 ovsem nesmi se to pouzivat s Windows - řada funkcí Win32 API podporuje názvy souborů o délce 32K.
Ad kvuli kompatibilite nejdou menit velikosti okna pro nastaveni prav - ehm, co to má společného s kompatibilitou? To je přece jen věc shellu. Mimochodem Advanced dialog má měnitelnou velikost, alespoň ve Win10.
Ad listovat hodinu vyrezem nekolik radku je preci totalne skvele - v takovém případě máte nejspíš permissions mizerně navržené. BTW jakožto uživatel Linuxu byste přece měl jít na command line a použít utilitu cacls, protože GUI je změkčilost :)
co ma limit 260 max path name ve windows na ntfs spolecneho s limitem v dos na fat16? delas jako by jsi to nevedel, spolecneho ma Microsoft, ja tam takovouhle kravinu nerozhodnul, ted kdo rozhodl bud nepremyslel vubec, nebo premyslel aby to bylo stejne jako v dosu, kazdopadne je to postavene na hlavu, coz dokazuje problem s poslanim do kose kterej se snazils zlehcovat trapnosti sobe vlastni ;)
rada funkci Win32 API mozna, ale Windows ne, neni to divne? uz ponekolikate pises ze API neco ma ok, ale Windows to maji na h0vno, na co jsou pak Windows jineho?
s fixni velikosti okna byl jen priklad, navic si strc nekam zastiraci kecy, nastaveni prav nehlede na pocet uzivatelu, maby default od MICROSOFTU v sekci nastaveni prav 5radkove pole pro 7adku opravneni, to ame skutecna opravneni, vleze se jen 3/4...
jinak takoej dementne fixnich oken je samozrejme hromada, napr. popis sluzby, pro ilustraci jsem z DVOJradkoveho pole vykopiroval cely text a vlozil do poznamkoveho bloku: http://postimg.org/image/m28f80n0x
nebo "Vycisteni disku", ma aspon 5radku, ale tech 15polozek taky zbytecne skrolovat, opet by stacilo aby nemelo dementne fixni velikost: http://postimg.org/image/cum7epwnl/
Ad kazdopadne je to postavene na hlavu, coz dokazuje problem s poslanim do kose kterej se snazils zlehcovat trapnosti sobe vlastni - každž FS má nějaký podobný limit. Například na ext4 je délka jména souboru omezená na 255 charů, a cesta na 4096 charů. Když použijete UTF-8 (což bohužel nikdo nezaručí, protože na jednom FS můžete mít inteligentně namixované názvy v UTF-8, 8859-2 i 8859-1, podle toho v jaké CP jede která aplikace), tak je mimochodem těch 255 charů pojme třeba jen 44 znaků.
Pokud jde o to že do koše nelze přesunout položky, které se tím přesunem dostanou nad maximální délku cesty, tak tenhle problém samozřejmě existuje i na Linuxu. V Ubuntu je Trash v /home/<user_name>/.Trash, takže když někdo vytvoří pitomý package s dlouhými cestami (jako to udělali experti s Eclipsem, akorát delší), tak narazíte na ten samý problém. Protože je to Linux, tak si tipnu, že v takové situaci nedostanete žádnou smysluplnou hlášku.
Ad rada funkci Win32 API mozna, ale Windows ne, neni to divne? uz ponekolikate pises ze API neco ma ok, ale Windows to maji na h0vno, na co jsou pak Windows jineho? - 260 znaků cesty k souboru musí stačit každému :). Možná s výjimkou pánů z Eclipse Foundation.
Ad s fixni velikosti okna byl jen priklad - mě zajímá co to má společného se zpětnou kompatibilitou. Možná zpětnou kompatibilitu shell extensions, ale to je tak všechno.
Ad znovu: advanced dialog je resizovatelný:
http://winaero.com/blog/wp-content/uploads/2015/05/Windows-10-take-ownership-10-full-access.png
http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/2328d1317457694-permissions-allow-deny-access-users-groups-windows-8-a-file-advanced.jpg
Ad takoej dementne fixnich oken je samozrejme hromada, napr. popis sluzby - popis služby se zobrazuje v appletu Services, kam se vejde celý. Že v detailech servisu není vidět celý je pravda, ale nevidím v tom žádný problém. Když to totiž MS předělá, tak lidé jako vy budou nadávat, že "zase všechno překopali", "nic není k nalezení" apod.
http://www.coretechnologies.com/WindowsServices/services-control-panel-properties-win2012.jpg
Ad "Vycisteni disku", ma aspon 5radku, ale tech 15polozek taky zbytecne skrolovat - tady souhlas. Dialog má zobrazuje 5 položek z 10-12. Mohl by být lepší, ale nevidím v tom problém. Ve srovnání s různými pokusy o GUI na Linuxu je to mana z nebes :)
Ve Windows se na příkazové řádce pracuje minimálně, a většinou jde o jednoduché spouštění utilit. PowerShell je silný nástroj, ale pracuje jinak než cmd.exe a je třeba se ho učit. Chápu že když někdo zná jednoduchý cmd.exe a nepotřebuje nic lepšího, tak neztrácí čas s čímkoliv novým. Je to o setrvačnosti.
Upřímně kdybych používal jako primární OS Linux, tak bych také radši šel do command line. Admin GUI bývají horší než špatná, a používat GUI vzdáleně je díky příšernosti zvané X11 nesmírně nepohodlné. Ve Windows většina lidí preferuje GUI, protože je kvalitní, je vždycky k dispozici, a dá se k němu bez problémů přistupovat vzdáleně. Samozřejmě máme PowerShell, ale proč si úkol zbytečně komplikovat použitím command line.
otazka byla spatne polozena, spravne ma byt: "Proc si to zbytecne komplikovat pouzitim Windows, kdyz si lze znacne ulehcit pouzitim GNU/Linux"?
vyvstava z toho dalsi otazka, "Kdyby Microsoft nemel z GNU/Linuxu stale vice a vice stazenej zadek, proc by vysilal sve PR agenty na root.cz?"
kolik uziatelu/vyvojaru GNU/Linuxu chodi prudit na Microsoft fora tak jako zamestnanec Microsoftu Lael Ophir prudit na GNU/Linuxove?
kazdy soudny clovek si udela obrazek sam...
Na M$ fora nechodi ani admini widlows, protoze dobre vedi, ze se tam dozvedi leda kulovy. Mno hlavne je to bude kazdych 10s prudit porad dokola, jestli jim to pomohlo.
Zrovna tejko ... opice hlasaj ze nemuzou sobor zapsat ... restart tomu nepomuze ... a co se dovis u M$? Kulovy(a to nemluvim o tom, ze nejdriv musis jeste vymejslet, jak moc kokotsky je ta hlaska prelozena a vyrobit zpetnej preklad, abys mel vubec nejakou sanci neco najit). Vsechno ostatni samo normalne chodi ... takze to nejspis bude dalsi z rady reinstalu.
Ad opice hlasaj ze nemuzou sobor zapsat - jaký soubor, v jaké situaci? Slyšel jste už o utilitách Process Explorer (GUI) a Handle? Obě umí zjistit proces, který má soubor zamčený. Admini tyto i další nástroje z kolekce SysInternals zcela běžně používají.
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/processexplorer.aspx
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/handle.aspx
Pokud vám připadá že si použitím Linuxu lze cokoliv ulehčit, tak jste moc dlouho uvažoval v regexpech a pohyboval se kurzorem pomocí hjkl, a zanechalo to trvalé následky.
Ad Kdyby Microsoft nemel z GNU/Linuxu stale vice a vice stazenej zadek, proc by vysilal sve PR agenty na root.cz - takže domněnku že MS má "staženej zadek" z GNU/Linuxu podpoříte domněnkou že jsem MS PR agent? Bravo :D
Ad kolik uziatelu/vyvojaru GNU/Linuxu chodi prudit na Microsoft fora tak jako zamestnanec Microsoftu Lael Ophir prudit na GNU/Linuxove - diskuse pod články na root.cz (informace nejen ze světa Linuxu) jsou totéž jako fóra Microsoftu? Nesmysl. A Lael Ophir je zaměstnanec Microsoftu? Dohady.
Ad kazdy soudny clovek si udela obrazek sam - to jistě ano. Usnadnění práce použitím (jakéhokoliv) Unixu, žádná fakta a samé dohady. Myslím že si soudný člověk udělá názor.
Co čmoud a sdílení přinese důchodci BFU s 10 let starým desktopem, který nemá ani tablet, ani smartfoun a kompl má doma jenom na webmail, koukání a filmy a komunikaci vnoučaty na xischtknížce?
jak to využije někdo, kdo neví, o co vlastně jde? Kolik kupujících motivuje, že jim zapneš na výrobku nějakou funkci a neřekneš jim o ní?
Pokud to odklepneš a instaluješ s W10, dá se to pak dodatečně vyhodit a fungovat dál, jako by se nechumelilo? Ale pravdu!
Je rozumný zapnout funkci pro synchronizaci / komunikaci (tj. potenciálně nebezpečnou) všem, i těm, kdo to nepoužívají, jenom proto, že to dělají ostatní? Když budou všichni dělat zábradlí u balkónu z trubiček z 0,2mm hliníku, tak ty se překonáš a vrazíš tam 0,1mm?
Je pro někoho, kdo to chce využívat, problém odkliknout ikonku s instalátorem na ploše? A znalým to zdůvodnit tím, že je to kvůli bezpečnosti? U vás určitě, protože jednak potřebujete závislý uživatele a druhak, marketingem by pravda na veřejnost prošla jak racčí lejno palubou letadlové lodi.
A co se zálohy týká, čmoud není to pravý místo a váš už vůbec ne. Stačí jediná fotka, o které si nedokonalý algoritmus myslí, že je tam nahota, nebo jediný film, který nenajde v databázi "legálních děl" (třeba vlastní tvorba) a seš bez toho...
Tomu důchodci přinese cloud třeba možnost uložit si do něj dokumenty, aby o ně nepřišel, až mu odejde HW. Plus pokud je to americký důchodce, může třeba používat Cortanu. Ale nepochybuji že ke každé feature najdete nějakého uživatele, kterému nijak nepomůže.
Ad jak to využije někdo, kdo neví, o co vlastně jde - to se ovšem dá napsat o jakékoliv nové funkcionalitě, že?
Ad Pokud to odklepneš a instaluješ s W10, dá se to pak dodatečně vyhodit a fungovat dál, jako by se nechumelilo - co konkrétně máte na mysli tím "to"?
Ad Je rozumný zapnout funkci pro synchronizaci / komunikaci (tj. potenciálně nebezpečnou) všem, i těm, kdo to nepoužívají, jenom proto, že to dělají ostatní? - pokud něco používá spousta lidí (nebo se čeká že to používat bude), tak ano. A když něco by default nezapnete, tak se uživatelé nebudou obtěžovat to hledat. Je to jako kdybyste ovládání klimatizace v autě umístil pod podlahu kufru, s tím že někteří lidé možná nechtějí klimatizaci používat :)
Ad Je pro někoho, kdo to chce využívat, problém odkliknout ikonku s instalátorem na ploše? - představte si, že na telefonu budete mít na hlavní obrzovce ikony "nainstalovat telefon", "nainstalovat GPS" (ta se po stisku bude ptát jestli smí používat AGPS), "nainstalovat Youtube", "nainstalovat klávesnici" atd. To by asi nebylo dvakrát uživatelsky přívětivé.
Ad znalým to zdůvodnit tím, že je to kvůli bezpečnosti - jaká konkrétní bezpečnostní rizika plynou z toho že máte zapnutou řekněme možnost ukládat soubory do cloudu, když ji nepoužíváte?
Ad čmoud není to pravý místo a váš už vůbec ne. Stačí jediná fotka, o které si nedokonalý algoritmus myslí, že je tam nahota, nebo jediný film, který nenajde v databázi "legálních děl" (třeba vlastní tvorba) a seš bez toho - to není pravda. MS před pár lety změnil podmínky. Pokud obsah nesdílíte, tak je to vaše věc, s výjimkou dětské pornografie. Vizte kapitolu 3.a v prvním linku, plus druhý link.
https://www.microsoft.com/en-gb/servicesagreement/
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1jcypj/i_am_omar_shahine_and_mona_akmal_with_the/cbdfua4
takze shrnuto, fotky z dovolene prochazi automat co provadi jejich analyzu a vyhodnlocuje jestli jde o detske portno, nebo fotky deti od more... a proto je potreba aby kazdy ukladat data do cmoudu a microsoft mu je prohlizel...
predstav si ze by pri instalaci si mel volby "volitelne komponenty" na kterou by si tuknul ten co by chtel volit komponenty, je to tak slozite?
da se predpokladat ze vetsina lidi provozuje sex(nebo se ceka ze je to tak), znamena to ze jim kdyz si prijdou k tobe do kramu koupit housky, tak je rovnou bez ptani znasilnis?
Ad fotky z dovolene prochazi automat co provadi jejich analyzu a vyhodnlocuje jestli jde o detske portno, nebo fotky deti od more... a proto je potreba aby kazdy ukladat data do cmoudu a microsoft mu je prohlizel - zjevně je to jinak: uživatel může ukládat data do cloudu, protože mu to přináší výhody. Nemůže tam ale ukládat dětskou pornografii, a pokud soubory sdílí, tak ani jinou pornografii a některé další typy obsahu.
K vašemu komentáři: buď se snažíte trollovat a - vašimi slovy - "překrucovat". V takovém případě bych se vás chtěl zeptat, proč vám vadí údajné "překrucování" ode mě, když sám záměrně děláte to samé.
Druhá možnost je že nečtete pozorně, máte dyxlexii apod. To je v podstatě ta nejlepší možnost. Zbývá totiž třetí možnost. Ta spočívá v tom, že opravdu chápete to co jsem napsal a nalinkoval tak jak jste to popsal. V takovém případě potřebujete péči psychiatra. Než ho vyhledáte, tak si vezměte dovolenou ze zaměstnání, ať něco zásadním způsobem nepokazíte.
Ad predstav si ze by pri instalaci si mel volby "volitelne komponenty" - IT má být uživatelsky přátelské (vyjma Unixů, které mají jako filosofii "uživatel je vždy na posledním místě"). Takže na prvním místě musí existovat expresní nastavení. Na druhém místě ani podrobné nastavení nesmí být moc podrobné. Instalace Windows by klidně mohla mít tisíce voleb na stovkách stránek, ale bylo by to naprosto kontraproduktivní. A konkrétně nastavení týkající se soukromí jsou v setupu Win10 řešeny při instalaci.
Uprimne povedane o win 10 som dost cital, vela veci som si vypol (vsetko co tu bolo na forach ) ale po prihlaseni do cloudu na uplne inom pocitaci sa mi zrazu objavili vo Favorites explorera vsetky stare zalozky. Naozaj som netusil ze to windows uklada, nemam tam nic zavadne nemam co skryvat, ale trosku mi vadi ze to Microsoft ma niekde ulozene bez toho ze o tom viem, cloud povazujem za ulozisko suborov, nie nastaveni vsetkeho druhu.
V nastavení browseru Edge máte volbu Sync your content, včetně popisu. Já sice cloudové produkty moc nemusím, ale zrovna synchronizaci záložek mezi desktopem, notebookem a mobilem používám. Připadá mi, že pokud někdo od MS na základě soudního příkazu může zjistit že mám v záložkách idnes.cz, ihned.cz, reddit.com/r/science a pár dalších stránek, tak se nedozví nic světoborného :D
Není nad kvalitní argument :)
https://www.youtube.com/watch?v=x3yXlomPCmU
FAKT: M$ k přechodu na widle 10 uživatele NUTÍ
FAKT: M$ k založení M$ účtu uživatele při instalaci widlí 10 ZÁMĚRNĚ TLAČÍ
FAKT: šmírování v uživatelských verzích widlí 10 vypnout NELZE
FAKT: inžinýři M$ se můžou k systému vzdáleně připojit bez vědomí uživatele
FAKT: Lael je troll a demagog bijící čenochy
ad 1 - "zamerne LZE" kdy nastroje pro prechod na W10 popisuje "jako opravy systemu w7", je to ubohe a trapne, ale neni to nic proti tomu jake dalsi metody ke znasilnovani uzivatelu pouziva... vydavani KB pod stejnym cislem ktere odkryje uzivatelem skryte, stahovani instalace W10 na disk uzivatelum kteri ODMITLI "nabidku" a Microsoft jim KRADE jejich HDD prostor, jejich internetokou konektivitu, jejich energie...
ad 2 - reklamni sasek z Microsoftu je zamerne slepy
ad 3 - jde o sber dat => smirovani, vypnout to nelze, verze home a profesional neumoznuji ani stahnout na minimum => je to uboha prasarna, dokud nebude moznost "uplne vypnout" v uplne vsech verzich, tak je to "nevypinatelne smirovani"
ad 4 - intranet microsoftu
Ad 1 - konkrétní příklad?
Ad 3 - pokud počítač odešle informaci třeba o tom že padá driver zařízení, aby to výrobce mohl opravit, tak v tom nevidím žádné šmírování. Pokud vy ano, tak jen ukazujete, že měníte definice, jak se vám zrovna hodí.
Ad 4, intranet microsoftu - prosím link
ad 3. pokud pocitac odesle dalsi soubory ktere nesouvisi s ovladacem, ale souvisi s tim ze ovladac padl, soubory obsahujici soukroma data, pak jde jednoznacne o smirovani
ale HLAVNE: uzivatel Home/Profi nema moznost nastavit nizsi volbu SendOnlySecurity
a ZADNEJ uzivatel pak nema moznost natavit volbu NIC_VUBEC_NIC
dokud nebude mit jakykoliv uzivatel Windows moznost vypnout VSECHNO odesilani, tedy udelat VLASTNI volbu, jde o NEVYZADANE ODESILANI ZA UCELEM SMIROVANI SCHOVAVANE ZA "ZKVALITNENI PRODUKTU A SLUZEB"
ad 4. http://intranet.ms/how_to_connect_to_any_user_windows_installation.asp
ad 1 - tak nemusime chodit daleko, uz napriklad: http://postimg.org/image/5rzmpgdtt/
ma dalsi informace: Aktualizace nainstaluje do Windows 8.1 a Windows 7 SP1 aplikaci Získejte Windows 10
nebo takova prasarna jako pod security IE update schovat reklamu na prechod na W10:
Microsoft buried a Get Windows 10 ad generator inside this month's Internet Explorer security patch for Windows 7 and 8.1
KB 3139929, says:
This security update resolves several reported vulnerabilities in Internet Explorer. The most severe of these vulnerabilities could allow remote code execution if a user views a specially crafted webpage in Internet Explorer… Additionally, this security update includes several nonsecurity-related fixes for Internet Explorer.
KB 3146449, you see:
This update adds functionality to Internet Explorer 11 on some computers that lets users learn about Windows 10 or start an upgrade to Windows 10.
viz: http://www.infoworld.com/article/3042155/microsoft-windows/windows-patch-kb-3139929-when-a-security-update-is-not-a-security-update.html
Ad 1 - to je ovšem generický popis patche, který je u většiny patchů úplně stejný. Pod More information máte link zmíněný níže. Připadá vám snad, že ty informace v MS KB nejsou dostatečně srozumitelné?
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583
Ad pod security IE update schovat reklamu na prechod na W10 - z popisu patche:
This security update resolves several reported vulnerabilities in Internet Explorer. ... Additionally, this security update includes several nonsecurity-related fixes for Internet Explorer.
...
Nonsecurity-related fixes that are included in this security update
...
3146449 Updated Internet Explorer 11 capabilities to upgrade Windows 8.1 and Windows 7
Opět je v popisu na KB popsáno, co to vlastně dělá. Navíc patche občas díky závislostem obsahují i starší patche. Hlavní popis potom popisuje co dělá nová funkcionalita, a v dalších informacích se dozvíte, které další věci jsou integrované.
Ad 3 - pro začátek se zkusíme shodnout na definici "šmírování". Šmírovat znamená špehovat nebo neoprávněně vyšetřovat osobní život ostatních lidí. Pokud z vás vyleze výrok typu dokud nebude mit jakykoliv uzivatel Windows moznost vypnout VSECHNO odesilani, tedy udelat VLASTNI volbu, jde o NEVYZADANE ODESILANI ZA UCELEM ŠPEHOVÁNÍ SOUKROMÉHO ŽIVOTA UŽIVATELŮ SCHOVAVANE ZA "ZKVALITNENI PRODUKTU A SLUZEB", tak máte prostě problém s rozlišením šmírování a odesílání hlášení o chybě. Může pomoci používání Linuxu nebo nošení alobalové čepice, ale ani na jedno bych moc nesázel :)
Ad 4 - mám to chápat tak, že výrok "inžinýři M$ se můžou k systému vzdáleně připojit bez vědomí uživatele" dokládáte linkem na stránku "Try Intranet DASHBOARD Now", link níže? Proboha proč? Máte nějakou souvislost, nebo jste prostě jen vybral URL které mělo vhodná klíčová slova?
http://www.intranetdashboard.com/how_to_connect_to_any_user_windows_installation.asp
1. No jistě, záměrně tlačí a když nedotlačí, přestane se ptát a widle prostě stáhne a nainstaluje.
2. No jistě, "válkou frustrovaný uprchlík" nemající sex 3 měsíce taky nevidí nic špatného na tom znásilnit v bazénu 12 letého kluka.
3. Ale jde.
4. Třeba zde, cituji: "S jejich svolením smějí na dálku spustit na vašem počítači několik diagnostických nástrojů, dívat se vám do registru nebo jej měnit, a jestliže mají podezření, že problém vyvolává určitý datový soubor, dokonce si dotyčný soubor stáhnout k analýze."
5. To je bez debat. A to jsem ještě mírný.
A to nemluvím o takových věcech jako nevypnutelné aktualizace a další "vymožnosti" tohoto kočkopsího bastlu.
Mmch pořád jste chtěl nějaký dokument, se kterým je problém v těch úžasných officech, tak tady je jeden příklad, zejména diskuze je úsměvná - M$O problém, LO a OO bez problému :-)
Ad 1 - mám za to že stáhne, ale neinstaluje. Přiznávám že už nikde nemám Win7, nevidím důvod u nich zůstávat.
Ad 2 - vážně? Těžko k tomu říct něco jiného, než že byste ty prášky neměl vynechávat :)
Ad 3 - aha
Ad 4 - to se týká jednoho konkrétního nastavení diagnostiky, a MS to popisuje takto: Když se u zařízení vyskytnou problémy, které se při interním testování v Microsoftu obtížně diagnostikují nebo replikují, vybere Microsoft náhodně malý počet zařízení, u kterých je nastavená úroveň Úplná a vykazují stejný problém, a shromáždí z nich všechna data potřebná k diagnostice a vyřešení problému (včetně uživatelského obsahu, který mohl tento problém aktivovat). To mi připadá v pořádku.
Ad nemluvím o takových věcech jako nevypnutelné aktualizace - WU se dá samozřejmě zakázat, vyjma toho je možné zakázat instalaci nových features.
Ad pořád jste chtěl nějaký dokument, se kterým je problém v těch úžasných officech - ne. Chtěl jsem postup jak docílím reprodukce problému. To že má někdo problém otevřít konkrétní dokument může mít řadu příčin: může jít o dokument ve velmi starém formátu (ty MS Office by default blokuje), problém na serveru ze kterého se dokument stahuje (některým lidem to šlo a jiným ne), dokument může být poškozený (MS Office má funkci Open and Repair) atd. Mimochodem těch případů, kdy z dokumentu MS Office v LibreOffice zůstane rozsypaný čaj, nebo se jim rozsype alespoň layout, je bohužel asi víc než opačných. Chápu že autoři LO nejsou schopni zajistit ani pořádný rozvoj svého produktu, natož aby byli schopni dotáhnout podporu OOXML.
vybere Microsoft náhodně malý počet zařízení, u kterých je nastavená úroveň Úplná a vykazují stejný problém, a shromáždí z nich všechna data potřebná k diagnostice a vyřešení problému (včetně uživatelského obsahu, který mohl tento problém aktivovat). To mi připadá v pořádku.
co ti na tom prijde normalni z pohledu uzivatele, ktery KOUPIL za SVE penize operacni system a NEPREJE si aby JEHO SYSTEM i ON byl pokusny kralik, a NECHCE aby ZADNY UZIVATELSKY obsah na zaklade DOMENKY MICROSOFTU, byl KAMKOLIV odesilan, at jiz z JAKEHOKOLIV duvodu...
dokud nebude UZIVATEL mit moznost nastavit "NEODESILAT ABSOLUTNE NIKDY ZADNE INFORMACE DO MICROSOFTU" tak jde o NEVYZADANE SMIROVANI, SMIROVANI a SMIROVANI...
Ad z pohledu uzivatele, ktery KOUPIL za SVE penize operacni system... a NECHCE aby ZADNY UZIVATELSKY obsah... byl KAMKOLIV odesilan - v takovém případě ten uživatel při instalaci na dotaz, nebo kdykoliv později, nastaví úroveň telemetry jinou než Full.
Ad SMIROVANI, SMIROVANI a SMIROVANI - za mě při tom CAPS-YELL můžete klidně i mlátit hlavou o stěnu :), ale nic to nemění na tom, že se zjevně snažíte předefinovat význam slova šmírování podle vaší aktuální potřeby. Což jsem vám nakonec už psal.
1. Aha, máte za to. No jako vždy máte za to špatně.
2. Humorné, troll s psychickou poruchou mi bude něco vykládat o práškách na hlavu :-) Provaši informaci to byl příklad podobného idiotského (či zrůdného) přístupu, jaký tady předvádíte vy.
4. Mně je naprosto ukradené, co k tomu M$ píše, věřit tomu může jen idiot. Že takový sviňský způsob obhajujete, o vás nevypodvídá nic hezkého. Ostatně vaše dlouhodobé obhajování a zlehčování nechutných praktik korporací je dlouhodobě známo.
WU jde vypnout jak konkrétně? Pokud máte na mysli zakázat službu, tak to je opravdu úžasný pokrok v bezpečnosti, prostě idiotský přístup, jaký můžou vymyslet jen soudruzi v M$ a obhajovat troll Lael.
Dokument prostě byl napsán a uložen. V diskuzi je JASNĚ uvedeno, že to není problém nekompatibility starších verzí, protože různým lidem se to chová různě na stejné verzi office. Na vaše trollení a odvádění pozornosti k LO nemíním reagovat.
Kde je ten Lael?
Diskuse k článku
Microsoft nutil uživatele instalovat Windows 10, prý omylem
http://technet.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A151016_170539_software_vse
Přesně tak, upgraduju zdarma na W10 a současně si nechám W7 (OEM). Nadále příležitostně použiju W 7 (třeba pro nastavení ústředny) a až W7 přestanou být podporována a bude-li notebook ještě naživu, přejdu na vyšší (pokud se to nezhroutí pod tíhou gigabajtů aktualizací, W7 aktualizace z SP1 na dnešní stav zabrala den a dost mých nervů).
Tak to by si technicky založený člověk mohl konečně přečíst toto :
http://www.root.cz/clanky/windows-10-analyza-probihajici-komunikace/
Pokud ovšem disponuje schopnostmi tomu porozumět, a neplete si technické dovednosti s nadšením pro technické zařízení.
za prve jsem to cetl, za druhe sem v dizkusi zpochybnoval ze mu neodesilalo nic protoze ho ma microsoft na whitelistu, nicmene taky slo o to ze tam bylo nastavene minimum odesilani dat, viz:
http://www.root.cz/clanky/telemetrie-ve-windows-10-co-se-posila-microsoftu/nazory/vlakno/4#o793931
dalsi vec je ze neco jineho je vysledovani jestli aktualne v nejakou chvili nekomu se neco odesila, neco jineho je to ze microsoft MUZE kdykoliv pristoupit k datum, to mas to same jako kdyz koupis barak ale realitak si necha klice od vchodovych dveri a v kupni smlouve podepises "souhlasim s tim ze pokud bude realitka potrebovat, muze ke me bez pozvani zajit at jiz doma budu nebo ne"...
nekdo pak provede test, ze bude 2dny koukat ve krovi jestli nekdo z realitky k tobe domu chodi...
znamena to ze rrealitka nema moznost prijit tak za tyden? kdyz ma od tebe klice? kdyz si ji to odsouhlasil ve smlouve?
opravdu si nepletu dovednosti s nadsenim, mam za sebou ~20 let profese systemaka, z toho ~15let aktivne support Windows...
Nejen ze M$ muze, on to taky dela - viz mazani "nepohodlnych" aplikaci (pochopitelne bez jakyhokoli upozorneni pro uzivatele/administratora), viz zapinani vypnutych voleb (enablovani zakazane aktualizace, pripadne neohlaseny restart pod rukama, zruseni asociaci, atd atd ...) to vse se bezne pri aktualizacich deje.
A sranda nejvetsi, kdyz si pri ty instalaci ten ucet v tom cmoudu zalozis, a nahrajes si treba na plochu fotku svy prsaty pritulkyne, tak ti M$ ten ucet (bez jakyhokoli vysvetleni) zrusi. A pokud sis zapnul trebas sifrovani dat na disku, tak uz se knim nikdy nedostanes.
Ve tvém příkladu stačí vyměnit klíče a realitka utře nos, což v případě Windows znamená mít odpojený počítač od internetu. Nikdo ti nedrží 9tku u hlavy s tím, že musíš být stále on-line pokud trpíš paranoiou. Wokýnka stále umožnují odpojit/připojit se k síti a je to velice jednoduché na ovládání.
Faktem je, že zatím NIKDO nezveřejnil přímí důkaz že by MS provádělo činnosti kterými tu stále strašíte a přednášíte jako důkaz. Co se týče toho článku tak v diskuzi NIKDO opětovně zásadním způsobem neprokázal dané činnosti. Mimochodem ani ve světě to zatím nikdo nezaregistroval tyto činnosti Microsoftu.
Pokud vím, tak MS od posledního měření, které tu bylo jako článek, podmínky a nastavení aktualizací úplně změnil. Potíž je v tom, co kdo bere za problém. Mě třeba vadilo už jenom to, že když jsem otevřel chromium, tak se google vyhledávací engine pingl na google i když nebyl nastaven jako hlavní search engine a dokud jsem ho nevymazal a nenastavil v options jinak, tak to dělal neustále. No a někdo zase klidně dá všechny svoje fotky na FP a ještě označí i cizí obličeje. Nehledě na to, že nalezením čmoudu, při velmi sugestivní "volbě" při instalaci, toto dostává ještě jiný rozměr.
klice vymenit nemuzes, protoze mas ve smlouve moznost pristupu
od interntu sice wokna odpojit muzes, ale nebudes mit jak psat ty svoje uzasne komenty :)
ohanel si se schopnosti cteni a chapani textu, ty jsi cetl clanek na jeho koment sem odkazoval?
https://i.iinfo.cz/images/137/microsoft-telemetry-levels.png
Bohužel úroveň Security si mohou nastavit pouze uživatelé Windows 10 Enterprise, Windows 10 Education, Windows 10 Mobile Enterprise a IoT Core.
to je samozrejme jen cast, jen ta priznana, ale uz jen ta moznost ze home user nemuze dat minimum a vubec to ze kdokoliv nemuze dat ZADNE je pakarna, ale hlavne ze jsi spokojenej a slintas si, neber si brat iluze :)
vychozi ve Windows10 je Full, schvalne co mas ty ? ;)
pro jistotu cely clanek: http://www.root.cz/clanky/telemetrie-ve-windows-10-co-se-posila-microsoftu/
Do baráku? To je možné ale pokud musí přejít přes pozemek a ten pokrytý ve smlouvě není pak zase utřou nos. Věcné břemeno je hold svině..
Nečetl a ani to číst nebudu, neboť většina z vás píše a prezentuje sračky bez důkazů( kdy i kamerový rip obrazovky na youtube bych respektoval jako důkaz). Kvalitativně jsou vaše příspěvky na úrovni opilých či při opilých keců v hospodě. Nikdo ti nebrání udělat kvalitní odbornou protitezi ve formě článku "http://www.root.cz/clanky/windows-10-analyza-probihajici-komunikace/ " zde na rootu. Věřím tomu že ti to rozhodně zveřejní. Pokud ti v tom ovšem nebrání lenost nebo neschopnost.
Jenom připomínám že to nejsem já v této diskuzi kdo má problém s W10tky.
"However, the information sent to and requested from Microsoft after customers activated privacy-protecting settings, was not related to search.
Microsoft did not elaborate on what purpose the communications have, or whether it stores or tracks the data, which includes machine identification numbers. The company has not responded to requests for further comment."
http://www.ghacks.net/2016/01/05/microsoft-may-be-collecting-more-data-than-initially-thought/
http://bgr.com/2016/02/10/windows-10-spying-investigation/
A o tom, že takové nastavení je defaultní - pro lidi - co o tom nikdy neslyšeli a pro lidi na počítači negramotnými - o tom se ani nebavím.
Podle mě jakýkoliv datacolecting v defaultu neuvěřitelná drzost a dalo by se srovnat s drzostí prodejců dek důchodcům. Ale u MS mě to nepřekvapuje. Nehledě na to, že data to pošle na poprvé tak i tak a nikdo nemá jistotu, že mu aktualizací zase něco nezapnou, co už vypl. Jako třeba usage statistics u VSCode.
Jako rodilý obyvatel této planety říkám: "Nas.t každému, kdo se mi snaží vloudit do života a šmírovat".
A kdyby nebylo lidí s náturou jako tady, kteří si neucvrkávají z MS při každé reklamě, tak o takovém nastavení ani nikdo pořádně neví.
To šmírování je samozřejmě rozlezlé i do dalších produktů, např. Office 2016. Krom telemetrie a CEIP třeba takové lahůdky, jako "vylepšování kontroly pravopisu" - "The Help Improve Proofing Tools feature collects data about use of the Proofing Tools, such as additions to the custom dictionary, and sends it to Microsoft."
A pochopitelně vše defaultně zapnuté.
No jistě. Pokud chce MS lepší kontrolu pravopisu, potřebuje někde sesbírat vzorky. Je to součástí CEIP, který mimo jiné sbírá informace o tom které konkrétní funkce produktu uživatel používá. Na základě toho může MS například optimalizovat UI tak aby typické sekvence operací byly v jedné záložce ribbonu.
Podobně u automatických oprav na SW klávesnici je potřeba mít data, takže MS v instalaci má volbu "Send typing and inking data to Microsoft to improve the recognition and suggestion platform". Ve všech podobných případech se nesbírají kompletní vstupy, a nejsou používané jinak než za daným účelem.
No jistě. A samozřejmě nejlepší je veškeré to šmírování za účelem "vylepšování" defaultně pozapínat na maximální úroveň a pak tady žvanit podobné kydy, jako předvádíš ty. A za to od uživatelů inkasovat $400 za licenci.
Já vám na tzv. vylepšování a optimalizace seru, jestli chcete vylepšovat, tak mi za to zaplaťte, ne abyste si místo toho účtovali nekřesťanské peníze a dělali si z firemních počítačů pokusnou laboratoř. Magoři.
Ale my víme. Nabídne vám MS možnost synchronizovat záložky mezi zařízeními? Šmírování! Zeptá se vás jestli může vylepšit on-screen keyboard statistickým vyhodnocováním vašeho vstupu? Šmírování! Umožňuje odesílat informace o tom že spadnul driver, aby ho výrobce mohl opravit? Šmírování! Browser může odeslat URL na server, aby zajistil že se uživatel nepřihlásí k ebankingu ČS na adrese csas.asdfgh-1234.cn? Šmírování! Sice to jde všechno vypnout, ale stejně je to šmírování, protože Microsoft a Windows a vůbec :D
Ad tak mi za to zaplaťte - už se tvoří fronta :)
Ad dělali si z firemních počítačů pokusnou laboratoř - ve firmě snad umíte používat GPO.
"Nečetl a ani to číst nebudu"
Tak se pak nediv, že jsi za blba.
"Kvalitativně jsou vaše příspěvky na úrovni opilých či při opilých keců v hospodě."
Ovčan si taky myslí, že to s ním socani myslí dobře, že policajti jsou tu pro jeho ochranu a že kritici režimu a neustálého utahování obojků jsou zloději nebo "živlové".
"Jenom připomínám že to nejsem já v této diskuzi kdo má problém s W10tky."
Každý svého štěstí strůjcem.
"Nová doba, Nová doba, Nová doba"
Ti co s tím nemají problém jsou blbci a ti co mají jsou nepochopení geniové..... Nějakou další perličku pro zasmání nemáš? Já jenom neplýtvám časem na čtení sraček.
Jak říkám nikomu z vás nikdo nebrání udělat článek zde na rootu s postupem takovým, aby všichni mohly zopakovat váš pokus, ve kterém dokážete vlastní tvrzení. To je vcelku slušná a férová nabídka.
V článcích jsem se dozvěděl šokující informace jako že Windows "špehují" tak že kontaktují MS servery, umožňují zlepšovat kvalitu on-screen klávesnice posíláním statistiky na server, a zlepšují rozpoznávání řeči tím že vytvářejí individuální profil uživatele na jeho zařízení. Fakt šokující, zvlášť pro uživatele zařízení s Androidem nebo iOS. OK Google, tell me what Siri thinks about it :). Zbytek je akorát vata.
V Androidu jsem si to odinstaloval a na Chromiu to musel Google oddělat. Ale to není o ostatních, to je tím, že sem lezeš a propaguješ ten MShit 10, "produkt", který se zařadil do řady cloudů a šmíráků. Ale jestli chceš, říct si to můžeme: Ano, Microsoft není jediný, to ale nic nemění na tom co předvádí . . .
Když to vy nechcete, nikdo vás přece nenutí.
Pochopitelně. Nikdo nikoho nenutí, akorát to musí povypínat na dvaceti různých pečlivě schovaných místech a po možnosti si ten šmírovací cloud účet vůbec nezakládat musí po obrazovce pátrat lupou. Ale jinak ho přece nikdo nenutí.
To není nová doba, to je realita všedních dnů už hodně dlouho.
"Ti co s tím nemají problém jsou blbci a ti co mají jsou nepochopení geniové"
Blbci o věcech nepřemýšlejí, řídí se spíš emocemi a pudy. Stačí se podívat po Evropě a USA na vzestup levice. Normální člověk nic takového nikdy volit nemůže. Taky to něco vypovídá o zastoupení blbců ve společnosti. Kdosi kdysi prohlásil, že 80 % populace je určeno k prosté reprodukci a život mě poučil o tom, že to číslo nebude daleko od pravdy.
"Nějakou další perličku pro zasmání nemáš?"
Ono je to spíš k pláči.
"Já jenom neplýtvám časem na čtení sraček."
Je zajímavé, jak víš, že jsou to sračky, když to nečteš. Že by to bylo tím, co jsem napsal výše o emocích a pudech? Taky je zajímavé, že ztracíš čas čtením těch sraček tady v diskuzi.
"Jak říkám nikomu z vás nikdo nebrání udělat článek zde na rootu s postupem takovým, aby všichni mohly zopakovat váš pokus, ve kterém dokážete vlastní tvrzení. To je vcelku slušná a férová nabídka."
Má tvrzení není potřeba dokazovat, nikdo je nepopírá. Chytrý člověk pochopí, že nejde o nějaké nonstop odesílání dat (takže svůj článek si můžeš strčit do zakončení zazívacího traktu), ale nebezpečí spočívá v tom, že je to vůbec možné. A ještě to odsouhlasíš ve smlouvě.
Uvědom si, o čem se tady vůbec bavíme:
Odesílání dat ven z počítače,sběr metadat, zálohování v čmoudu, přihlašování k několika službám jedním heslem atd., to se všechno týká bezpečnosti.
Pokud přijdeš na server, kde je 95% čtenářů v téhle oblasti vzdělaných a 3/4 čtenářů je placených za to, že mj. firma nepřijde o data a nikdo nevytáhne ven firemní dokumenty a know-how, tak se nediv, že se jim chvála produktu, který všechno vybleje kdoví kam a za jednu fotku holky nahoře bez smaže všechno i se zálohama, vůbec nelíbí.
Btw, 100%ní bezpečnost neexistuje, vždycky se porovnává riziko s přínosem. Na domácí klikání možná v pohodě, ale je pro technologickou firmu, řekněme konkurenta M$ v nějaké oblasti, přijatelný automatický odeslání patentové přihlášky do M$ k "rozšíření slovníku" před tím, než dokument zamíří na příslušný úřad? Je vylepšení slovníku dostatečnou kompenzací za potenciální vyfouknutí patentu?
P.S. Že jsme paranoidní neznamená, že nás nesledujou. Být paranoidní totiž patří k popisu práce.
Rozšíření slovníku vám nevytáhne dokument, ale statisticky zpracované opravy včetně nějakých slov okolo. Když opravíte "difty pieces" na "fifty pieces", tak sesbírá "difty=>fifty" a "poblíž je 'pieces'". Myslím že tohle vám patent nevyfoukne. Navíc ve firmě se jaksi předpokládá že máte administrátory, kteří systém správně nastaví. Jestli si u vás ve firmě laičtí uživatelé sami instalují systém a nastavují jestli se chtějí účastnit programu CEIP, tak to není problém produktu, ale vašeho IT oddělení.
Windows by default nezálohují do cloudu. Mají vypínatelnou integraci s cloudem, která umožňuje uživateli nahrát dokumenty na OneDrive, a nabízí se použít ji na zálohování. U domácích uživatelů je asi nejlepší scénář ten že si data uloží do cloudu, protože k nim jednak mají přístup z jakéhokoliv zařízení, a pak o ně nepřijdou v případě havárie HW. Zálohování se ve Win10 provádí přes File History, kde se ukládá lokálně na dedikovaný disk (nejlépe externí).
Za fotku holky nahoře bez vám nikdo nic nesmaže. MS před pár lety změnil podmínky, a pokud obsah nesdílíte, tak je čistě vaše věc, co v cloudu máte. Výjimkou je dětská pornografie, kterou MS hledá robotem PhotoDNA. Je to jasné jak z podmínek používání služby, tak z vyjádření zaměstnanců MS.
https://www.microsoft.com/en-gb/servicesagreement/
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1jcypj/i_am_omar_shahine_and_mona_akmal_with_the/cbdfua4
Účelem těch podmínek je zabránit tomu, aby se z OneDrive a dalších cloudových aplikací staly porn sites, prodávaly se tam nelegální drogy a zbraně atd. Pokud chcete takové aktivity provozovat, tak si najměte vlastní server. V MS nechtějí aby jejich cloud byl využíván takovým způsobem, a moc se jim nevidím.
Pokud jde o nahotu, tak americká společnost je výrazně víc prudérní, než ta evropská. Zřejmě proto byla původní pravidla přísnější, a zakazovala nahotu na SkyDrive/OneDrive vůbec ukládat. Nicméně MS zareagoval správně na to, že dneska je sexting dávno masový sport.
Pokud jde o změnu podmínek: je snad poměrně logické, že provozovatel cloudu určuje podmínky. Kdybyste vy poskytoval webhosting, také si také můžete vymínit, že nechcete hostovat třeba porno, stránky tabákového průmyslu a webísky o kočkách a koních. Když potom změníte podmínky a připustíte webísky o kočkách a koních, je to pořád jen vaše volba.
sracky presentujes ty a to az tak ze pres ne nevidis co pisou ostatni, ten link nebyl na nic jineho nez clanek zde na rootu, ktery vysel po tom tvem oslavnem analyzovani probihajici komunikace a obsahujici informaci na zaklade ktere je ten analyzujici clanek zkompromitovan
http://www.root.cz/clanky/telemetrie-ve-windows-10-co-se-posila-microsoftu/
dalsi vec je co sem psal jasne, a jen slepec se tvari ze to nechape, neco jineho je behem casoveho useku odchytnou komunikaci a neco jineho je kdyz az microsoft bude chtit, tak tim ze jsi mu to odsouhlasil si sahne pro co bude chtit, v te smlouve ma totiz pokryte to ze muze jit az ke tvejm dverim, tedy vecne bremeno neni svine, ale ty jsi vul ;)
ja s W10 problem nemam, nepouzivam je... to ale neznamena ze nemuzu zkusit otevrit oci nechapavcum tveho kalibru :)
Jojo, fakt se mu vydařili. Já jsem zatím úspěšně odrazil všechny pokusy MS mi je nainstalovat, ale známý je má a zrovna dneska psal:
> Dnes se mi spustila nějaká zásadnější aktualizace Windows 10, Komunikovala
> se mnou jako z blbcem a výsledkem všech těch sladkých slovíček je, že přestal
> fungovat CISCO VPN klient a zmizely mnou nastavené asociace souborů a
> překonfigurovala se plocha. To jen tak to čeho jsem si zvládl zatím všimnout.
> Microsofte, děkuji
Usera naprosto nezajima ci je to vina, protoze zcela jednoznacne prave M$. To oni tvrdi jak sou zpetne kompatabilni ...
A pro vseobecny pobaveni ... https://support.office.com/cs-cz/article/Pr%C5%AFvodce-aktivac%C3%AD-Yammeru-4f924c74-87d2-49d0-a4f6-cba3ce2b0e7c?ui=cs-CZ&rs=cs-CZ&ad=CZ&fromAR=1 Jedna z M$ sracek ...
Tohle je dokumentace jak to zprovoznit ... sranda na tom je predevsim to, ze ve skutecnosti to vypada uplne jinak nez jak je to na tech obrazich a ty polozky tam VUBEC nejsou!
Ono to totiz vypada tahle https://support.office.com/en-us/article/About-the-Office-365-Admin-Center-Preview-758befc4-0888-4009-9f14-0d147402fd23
Od tech online opic se pak projistotu NEDA odhlasit, zjevne vymozenost nove ery. O tom, ze widle smaznou uzivateli aplikace ani nemluve, nehoraznost.
A tohle nabizej za penize ... megalol.
VPN je kernelový modul, a ty jak známo nejsou nutně dopředně kompatibilní. Mimochodem na Linuxu nejsou kompatibilní ani mezi různými distry založenými na stejné verzi jádra, natož mezi verzemi. Ale to vlastně není ani potřeba zmiňovat, protože na Linuxu je všechno kompatibilní jen v rámci dané verze daného distra, a cokoliv jiného je sázka do loterie, která může končit jak nefunkční aplikací, tak rozbořeným systémem.
VPN je aplikace jako kazda jina, takze nezvan. Na linuxu si zcela v klidu muzu spustit aplikaci starou 20let, a bude fungovat bez jakyhokoli zavahani. Staci bohate kdyz ji dam k dizpozici pozadovany knihovny. A zcela 100% plati, ze system to nezbori ani kdyz se ty budes stavet na hlavu a odstrkovat usima.
Ale vždyť zase blábolíte. Co jsou podle vás soubory Cisco VPN klienta CVPNDRVA.sys, CVPNDrv.sys, CVirtA.sys a vsdatant.sys? Samozřejmě že jsou to drivery. To je jak diskuse s žákem pomocné školy.
Ad Na linuxu si zcela v klidu muzu spustit aplikaci starou 20let - když to bude command line utilita která používá jen libc, tak možná ano :). Problém je právě v těch knihovnách, protože mezi nimi snadno nastane kolize. Ve skutečnosti vám většinou nepůjde ani podpora zvuku, vizte třeba problém alsa vs pulseaudio.
Ad zcela 100% plati, ze system to nezbori - což zjistí vysoké procento těch kdo spadnou do dependency hell, a nechají ty závislosti balíčků přerazit. Pokud jste takovou situaci nikdy neviděl, tak nejspíš máte s Linuxem stejně málo zkušeností, jako s Windows.
Jedinej retardovanej z pomocny skoly tu ses ty. Vis co se stane, kdyz vemu kernel modul z treba 2.4 a poslu ho do 4.x ? ... VUBEC NIC. Narozdil od widli se to nezhrouti.
A nikolive lulanku, narozdil od widli muzu mit v systemu knihovny, klidne i stejny, libovolnych verzi. A narozdil od widli to i zcela spravne funguje. Nejakym rizenim osudu mi to nikde nehlasa, ze mi chybi dll. Jo, tohle maji widle vyreseny fak uzasne ... kdyz appka neumi rict, co ze vlastne potrebuje, takze user je pak odkazanej na krypticky hlasky a sosani zavirovanejch dll z internetu.
Ad co se stane, kdyz vemu kernel modul z treba 2.4 a poslu ho do 4.x - jistě, linuxový kernel nemá stabilní API. Takže modul psaný pro jádro 2.4 na jiném jádru prostě nelze pustit. Na jiném jádru 2.4, přeloženém jiným překladačem nebo s jinými optimalizacemi, jít může a nemusí. Ve Windows je API i ABI driverů převážně zpětně kompatibilní, takže jednoduchý driver z NT 3.51 je možné bez modifikace rozběhnout na Windows 10. V praxi se některé části API mění, jak se systém vyvíjí.
Ad narozdil od widli muzu mit v systemu knihovny, klidne i stejny, libovolnych verzi - to ve Windows určitě nejde, že, pane experte?
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa376307.aspx
Problém je v tom, že dost těžko budete běžet dvě verze initd, alsa, X11 nebo třeba driveru grafické karty na jednom stroji. No a zkuste si nainstalovat na poslední Ubuntu třeba pár různých verzí KDE nebo SANE. To asi moc nedopadne.
Já že dělám z diskuze žumpu? To si asi děláte srandu. V diskusi jsou zjevné nesmysly typu "s W10 totiz tva soukroma data nejsou vubec soukroma, ale i Microsoftu", tak na to upozorním. Když potom diskutéři vytahují nesouvisející věci typu Windows Update, výchozí volby při instalaci, různé iluzorní "psycho nátlaky" a "znásilňování" a "nucení", tak pochopitelně reaguji. Zcela v souladu s pravidly diskuse, věcně, bez urážek a vulgarit, žádný trolling.
Čekal bych že se spíš pozastavíte nad tím, že se Lol Phirae chová nejen neslušně, ale také v rozporu s pravidly diskuse.
Pokud někdo nedovede unést fakta nebo jiný názor, potřebuje si v rámci svatého boje za názorovou čistotu cosi kompenzovat psaním vulgarismů a urážek, a tím z diskuse dělá žumpu, tak to opravdu není chyba na mé straně.
Pokud někdo nedovede unést fakta
Pokud tady někdo již léta píše hovna typu "ovladač pro NT 3.51 funguje ve Windows 10", tak se nemůže divit, že lidem dochází trpělivost a pošlou ho do (_|_). Kde máš ten tvůj slavný ovladač? Nemáš? Tak si vypláchni trollí lamu a táhni do redmondích hoven.
Ne, to si opravdu nedělám srandu.
Lidská trpělivost není neomezená. Když tady trollíte už X let, a že trollíte, je prostě jen další FAKT (viz vaše opouštění diskuzí, když už nemáte žádný "argument", nebo odvadění pozornosti jinam), tak prostě lidem ta trpělivost dojde a pošlou vás fo hajzlu.
Aha. Takže když se k něčemu vyjádřím, je to trolling, protože se vám názor nelíbí. Když se nevyjádřím, tak je to trolling, protože utíkám z diskuse. To ukazuje dvě věci: neznáte definici trollingu, a pro vás problém primárně v tom že někdo tvrdí něco s čím nesouhlasíte, což podle vás opravňuje vulgaritu a nadávky. To je dost příšerné. Asi byste se nad tím měl zamyslet.
Takový driver si můžete napsat doma. I nový driver vám poběží na Windows 2000, a nejspíš i na NT 3.51. Entry point DriverEntry() se jmenuje pořád stejně, zbytek je jen registrace eventu. Nakonec ten KmdfHelloWorldEvtDeviceAdd() tam být ani nemusí.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/hh439665(v=vs.85).aspx
Mimochodem driver lze napsat i ve FreePascalu, pokud na to máte žaludek. Opět by měl fungovat od NT 3.51 výše.
http://wiki.lazarus.freepascal.org/Target_NativeNT
Teď zpátky k tomu jak porušujete pravidla diskuse: i pokud bych snad uvedl nesprávnou informaci, tak vás to nijak neopravňuje k tomu, abyste se choval jako vulgární nevychované hovado. Je pěkné že hřešíte na to, že se nevidíme osobně. Samozřejmě sám víte, že kdybyste se takhle choval v hospodě nebo baru, tak brzo dostanete židlí (a k tomu ode mě přání "dobře vám tak"). Nicméně to že je člověk civilizovaný a vychovaný se projevuje mimo jiné tím že bere pravidla za své, i když nehrozí bezprostřední fyzický postih za jejich porušení. Bylo by fajn, kdybyste duševně dorostl na úroveň, na které si tohle uvědomíte. Do té doby udělejte všem čtenářům službu, a naučte se alespoň respektovat Pravidla pro diskutující, která vidíte pod formem, do kterého příspěvek píšete. Je to jednoduchá mechanická činnost, ve které byste mohl najít i zalíbení: přečtěte po sobě co jste napsal, zkontrolujte jestli text neporušuje žádný bod Pravidel pro diskutující, a odešlete form jen pokud žádné pravidlo není porušeno. V opačném případě text upravte, nebo si jděte omývat přirození vlažnou vodou, dokud se na úpravu textu nebudete cítit. Myslíte že byste to zvládnul?
Takový driver si můžete napsat doma.
Proč bych si ty pošuku psal "driver", který je naprosto k ničemu? Už jsi našel jediný REÁLNÝ ovladač, pro který platí ten tvůj žvást? Že furt ne? Tak co kdybys už konečně zalez?
Samozřejmě sám víte, že kdybyste se takhle choval v hospodě nebo baru, tak brzo dostanete židlí
No, zato tebe by vyrazili, jen co bys strčil ten svůj prolhanej rypák do dveří.
tve odvolavani na slusne chovani je urazka vsech diskutujicich, nehlede na to jestli pouziji vulgarni slovo ci osloveni, tva VULGARITA totiz neni ve slovu, ale v drzosti, ve lhani, v prekrucovani, vnucovani, stejne jako tvuj chlebodarce Microsoft ktery te to zjevne naucil na skolenich pro sve PR oddeleni...
takovato TVA VULGARITA a NESLUSNOST je MNOHONASOBNE NEBEZPECNEJSI nez nejake slovo...
a presne takovi jako ty se pak chovaji jako rozmazlenej FRACEK kdyz jim nekdo da jmeno podle toho jak se chovaji...
pokud by jsi sve chovani aplikoval v hospode, tak je na dverich cedulka "Laeli tahni odkud si prisel" protoze by po tom co vlezes dovnitr zacali vsichni blejt jen co by te videli... a obsluha tam bude mit jiste lepsi veci na praci nez celou dobu to vsechno vytirat...
takze jeste jednou, dokud se budes chovat jako S.R.Á.Č. co mele sr&čky, tak budes S.R.Á.Č. co mele sr&čky, ale nic vic...
Mýlíte se, a to zásadním způsobem. Vy vidíte drzost, lhaní, překrucování a vnucování, protože vytahuji objektivní fakta která se vám nelíbí a/nebo se vám nelíbí můj názor (tj. interpretace fakt). Protože se vám nelíbí co čtete, předpokládáte zlý záměr (mimochodem mi uniká, v čem by ten zlý záměr měl realisticky spočívat). Tam kde vy vidíte překrucování, z mého hlediska překrucujete vy, protože se liší jak interpretujete fakta vy a jak je interpretuji já. Tam kde vy vidíte drzost, já ji vidím u vás. Atd, atd. Rozdíl je v tom, že já vás nemám potřebu častovat vulgarismy, protože chápu že různí lidé vidí věci různě, a mám pro tento fakt pochopení, i když s nějakou věcí nesouhlasím.
To že s něčím nesouhlasíte je normální a v pořádku. Já s vámi také často (dá se říct skoro zpravidla) nesouhlasím. Co není v pořádku je to, že jiný názor berete jako osobní útok, chcete potlačovat to s čím nesouhlasíte, a když už nemůžete potlačovat (protože to na internetu jde špatně), tak sklouzáváte k vulgaritě a osobnímu napadání. Asi si neuvědomujete, že to vypovídá o vás, ne o mě.
Chcete vědět, jak se dospělý člověk staví k jinému názoru? Voltaire už v roce 1758 v reakci na spálení kontroverzí knihy napsal: “I wholly disapprove of what you say—and will defend to the death your right to say it.” Dochází vám důvody takového výroku? Chápete přesah? Je vám jasné, že je v té myšlence zachycena jedna ze základních hodnot naší civilizace? Nebo jste jako dítě, které čeká že když mu chutná dětská výživa, tak musí nutně chutnat i rodičům a každému okolo, protože neumí rozlišit své názory a potřeby od názorů a potřeb ostatních?
Ten zbytek o fraccích, blití a sračkách s dovolením komentovat nebudu. Budu jen doufat, že takové věci nevyplňují celý váš duševní obzor.
vytahuji objektivní fakta
Už jsi našel ten ovladač, agitační pošuku? https://www.youtube.com/watch?v=ednKK8GlvwI
Ne, trolling je to proto, že je to trolling. Vydávat své pocity za fakta může právě jen troll. Uhýbání od tématu je taky klasickým rysem trolla. Lhaní a demagogie jsou také typické příznaky trolla.
"a pro vás problém primárně v tom že někdo tvrdí něco s čím nesouhlasíte, což podle vás opravňuje vulgaritu a nadávky"
Nic takového jsem nenapsal. Opět lžete, trolle.
Proč nevyužít upgradu zadarmo, když ho nabízejí? Stačí na to jít od lesa. Udělal jsem to následovně:
1. Stáhnul jsem si oficiální ISO obrazy.
2. Poté jsem do PC dal jiný prázdný HDD (všechny ostatní HDD odpojeny)
3. Na ten HDD jsem nainstaloval čistou instalaci W10 a aktivoval - mám licenci.
4. HDD s W10 jsem vyndal a zapojit zpátky staré HDD se starými Windows + Disable GWX.
Tento postup postupně aplikuji na všechny PC doma, už mi zbývá jen jeden.
Tak ja jsem si zadarmo upgrade z Windows 8 na Windows 10 udelal a jsem naprosto spokojen, Rozhodne mnohem lepsi nez predtim a zdarma. Jeste co by mohli dodelat je vylepsena podpora Outlooku, kteremu stale chybi poradna podpora protokolu CardDAV pro synchronizaci kontaktu a kalendaru. Ja uz teda nekolik let na to pouzivat aplikaci EVO Collaborator, ktera se do Outlooku integruje a pridava tyto funkce. Muzu mit teda zalohovany kontakty jak z firemniho uctu, tak I osobniho Gmailu a vse mit na jednom miste. Docela me prekvapuje, ze takovou vec Outlook primo nepodporuje.
Jeste pridavam odkaz na nastaveni, urcite se to bude hodit I ostatnim http://pocitace-a-internet.blogspot.com/2015/03/synchronizace-kontaktu-kalendare-gmailu.html