Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Bílý dům chce zakročit proti patentovým trollům od Blaazen - O Toyotě nic nevím, ale mnohem známější je...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 6. 2013 16:48

    Blaazen

    O Toyotě nic nevím, ale mnohem známější je příklad GM EV-1:

    Citace:
    "Na druhé straně, čtenáři tohoto serveru mají dostatek informací ohledně anabáze s GM EV-1 před deseti lety, kdy zatím jeden z nejdále dotažených elektromobilů v historii zemřel rukou vlastních rodičů a zkorumpovaných politiků právě v okamžiku, kdy jeho masovému nasazení nebránily ani technické problémy a spokojenost uživatelů z předběžné produkční série dosahovala maxima až naprosté adorace (viz. film Kdo zavraždil elektromobil?). Pokud opravdu a kdy dojde na skutečně sériovou produkci Voltu se lze zatím jen domýšlet. Uváděný horizont produkce kolem let 2010–12 zní agresivně a je údajně limitován dostupností baterií.

    Což je obvyklá výmluva, cena sériově vyráběných NiMh baterií byla v minulosti opakovaně prohlášena průmyslem i experty za cenově konkurenceschopnou vůči spalovacímu provozu. Ne nadarmo je aplikace této technologie pro plné elektromobily zakázána vlastníkem práv, těžařským gigantem Chevron-Texaco (původní patent vynálezců z Ovonics byl zabetonován přes prostředníka Cobasys až do roku 2015), vedlejší vývojová větev NiMh Ovonics baterií pod názvem „EV-95“ od Panasonic pro Totoyotu RAV4EV byla v soudním procesu též zastavena. Chevron však neovládá práva pro malé bateriové paky do 30Ah, například pro escooter Vectrix, nebo pro použití v hybridech apod. které dodávají již zcela jiné společnosti nyní uvažující o vyšších kapacitách pro pohon osobních automobilů ~ 100Ah. Zatím se jedná o malé objemy výroby a není známo, že by probíhal další „patentový“ spor."

    Zdroj: http://old.elektromobily.org/Elektromobily/elektromobil-od-gm-na-druhy-pokus