Animační program Blender je k dispozici v nové verzi 3.3. Z novinek vypíchněme například podporu GPGPU rozhraní oneAPI využívaného grafickými procesory Intel (ne iGPU v procesorech) a pokračující vylepšování podpory GPU rozhraní AMD HIP. V případě Intelu jde stále o vývojovou verzi podpory, která se nadále bude ladit, v Intelu na tom pracuje řada vývojářů.
U AMD byla podpora HIP rozšířena zpětně až po karty generace GFX9 / Vega , a to na Windows i Linuxu. Řešeny jsou známé problémy generací Vega a RDNA1 v Blenderu 3.2. Na platformě Apple došlo ke zvýšení výkonu při použití rozhraní Metal na macOS, u Nvidie je zvýšen výkon denoiseru běžícího přes OptiX při použití více GPU.
Tvůrci dále výrazně zvýšili výkon sochaření (sculptingu) s EEVEE a LineArt při použití jedné tužky. K dispozici je i přepracovaný nový vlasový systém využívající křivky a mnoho a mnoho dalšího.