Ač Intel naskočil do raytracingu se svými velkými GPU jako poslední, jeho karty rodiny Arc mají v novém Blenderu 3.6 už funkční podporu (dodejme, že raytracing na GeForce funguje už dávno). Na Radeonech od AMD lze s novým Blenderem akcelerovaný raytracing také využívat, ale prozatím jen na Windows (což jistě AMD brzy dožene).
Připomeňme, že u AMD jede (prozatím stále experimentální) raytracing přes standardní rozhraní HIP, na Windows lze využívat tuto akceleraci s Radeony RX 6000, RX7000 a také Radeony Pro řad W6000 a W7000.
Intel využívá knihovnu Embree 4 a vlastní otevřené rozhraní oneAPI. Vývojáři Blenderu hlásí, že po zahrnutí akcelerace raytracingu na Intel Arc běží tyto věci v Blenderu výrazně rychleji.
Blende r3.6 dále zrychluje výpočty pro light tree, které vedle rychlejšího průběhu potřebují i méně paměti. Načítání geometrii v Cycles je také výrazně rychlejší a tři-šestka dále přináší různá vylepšení v animačním systému, viewportu, geometrii (podpora simulací) a v neposlední řadě také neceločíselné škálování na Waylandu. Podrobnosti o nové verzi shrnuje domovský web projektu.