Blender je podle mě velice kvalitní open-source nástroj, který dokáže obstojně nahradit i velice drahé profesionální programy jako 3dmax/maya (Alespoň co se týče tvorby 3D modelů, renderování je asi jiná), takže si to určitě zaslouží. Hlavně na macu to bylo do verze 2.79 suprově rychlé a mělo podporu retina displejů (Což ani maya neměla, možná stále nemá). Od 2.8 už je znatelné zpomalení co změnili celé UI.
Jinak připomínka k článku
"Dlužno doplnit, že výtvory vzniklé v Blenderu lze již nějakou dobu použít právě v Unreal Engine, vlajkovém produktu Epic Games."
To si myslím že není zase až tak pravda, vzhledem k tomu že blender uměl snad vždy export do .obj nebo .fbx, pokud tedy není řeč o jejich vlastním formátu .blend
16. 7. 2019, 12:13 editováno autorem komentáře
Jakožto totální amatér asi nemohu vyhodnotit, jak moc kvalitní Blender je, ale čím si mne určitě získal je jeho ovládání a klávesové zkratky. Od té doby, co jsem se s ním (tak-nějak) naučil, mi přijde práce v GIMPu, Inkscape, Dia, ... šíleně neohrabaná, takže bych se určitě nezlobil, kdyby tyto projekty taktéž získaly nějaký ten grant, aby se - co se týče ovládání - blenderizovaly...