Jen jestli právě to "extrémně přínosný a produktivní" není oním trestem. Než stihne vysvětlit, že to tak nebylo (pokud vůbec něco stihne) tak už bude někde ležet. A i kdyby tisíckrát vyvrátil, že to tak nebylo, tak nálepku z něj už nikdo nesejme.
Tím netvrdím, že je to právě takto. Ale může být. Proč by tak nadšeně chválili a ukazovali na svého informátora. Nechtěli by si ho spíš nechat pro budoucí použití?
"...But from additional new details unsealed from Hammond's case, Monsegur apparently instructed Hammond directly in hacks of some foreign websites with a target list of more than 2,000 domains in numerous countries..."
Co na to rict? Praskac navede blbce aby neco hacknul. Praskac za to dostane "odmenu" par mesicu, blbec kterej se nechal najmout na spinavou praci vyfasne 10 let. To je spravedlnost, kamo! To nezastavis...
Takovéhle postupy jsou samozřejmě v civilizovaných státech naprosto nepřípustné, "orgány" nesmějí přímo dotyčné provokovat k páchání trestné činnosti, kterou by jinak ani nespáchali. Copak asi bylo na těch 2000 doménách na seznamu? Že by soudruzi potřebovali výpomoc s hacknutím a jako odměnu poskytli těch 10 let v base?
Negramotnost v USA zaleka neni pouze problemem cernoske populace. V te je to patrne pouze horsi, nez u bilych.
Krome toho byste mel take vzit v uvahu, jake prostredky ke vzdelani maji africke staty a jake maji USA. USA prostredky maji, nicmene vysledky jsou tragicke. Na druhou stranu v Africe se spousta decek nauci cist presto, ze prostredky jsou tragicke. Je pravdepodobne, ze vysledky vzdelavani vzhledem k nakladum jsou v Africe lepsi, nez v USA.
V US je gramotnost 99%. Nejvyšší je v oblastech, kde je hodně imigrantů. Pokud čtete někde nižší procenta, je to zřejmě otázka metodologie.
Ad vysledky vzdelavani vzhledem k nakladum jsou v Africe lepsi, nez v USA - naučit člověka číst je v Africe nejspíš o dost levnější, než když má absolvovat základoškolské vzdělání v USA. Jak důvod bych viděl odlišné osnovy a nižší cenu práce v Africe. Otázkou je, jakou vypovídací hodnotu takové srovnání má.
Nedavno jsem sem daval par linku. Nasledne nekdo pridal dalsi:
http://www.statisticbrain.com/number-of-american-adults-who-cant-read/
http://www.huffingtonpost.com/2011/05/07/detroit-illiteracy-nearly-half-education_n_858307.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Functional_illiteracy#Prevalence
http://en.wikipedia.org/wiki/Literacy_in_the_United_States
http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/oct/08/oecd-countries-numeracy-literacy-high-skills
Nevim, odkud pochazi vasich optimistickych 99 %. A samozrejme, vse je otazka metodologie.Pokud vam k prohlaseni za gramotneho staci to, ze nekdo dokaze pojmenovat skoro vsechna pismenka, ktera mu ukazete vytistena na kartach velikosti A5, tak asi k tem 99 % dojdete.
Linkujete functional illiteracy, nikoliv illiteracy. Definice functional illiteracy je velmi neostrá. Kritériím potřebným k prohlášení Američana za funkčně gramotného (ať už jsou ta kritéria v dané studii jakákoliv) by zřejmě nevyhověla naprostá většina obyvatel rozvojového světa.
Z vašeho linku na Wiki:
Functional illiteracy is reading and writing skills that are inadequate "to manage daily living and employment tasks that require reading skills beyond a basic level."[1] Functional illiteracy is contrasted with illiteracy in the strict sense, meaning the inability to read or write simple sentences in any language.
http://en.wikipedia.org/wiki/Functional_illiteracy
To je uplne, ale uplne jedno. Rozdil mezi obycejnym a funkcnim analfabetem je ten, ze ten prvni se musi zeptat, v jake je ulici, zatimco ten druhy si to za pet minut prelouska na ceduli. Knihu ale neprecte ani jeden. Nejspis kvuli temhle lidem delaji v americe navody k vyrobkum jak pro totalni debily, protoze cist to sice neumi, ale soudit se ano. BTW, v USA take zjistili, ze je tam spousta lidi, kteri sice oficialne umi cist, ale vubec nerozumi tomu, co precetli. Ty zaradte mezi analfabety take.
V článku na Wiki, který jste linkoval, je za funkčně negramotné považováno 47% Italů a 20% Amíků. Ve skutečnosti se ta čísla nedají srovnat, protože nejsou sjednocená kritéria. Test funkční gramotnosti může zahrnovat například pochopení příbalové informace léků, úvěrové smlouvy, návodu k použití spotřebiče, nebo čehokoliv jiného, co zrovna autorům studie přijde jako potřebné pro občany na daném území. Srovnávat to s klasickou negramotností, kdy dotyčný není schopný přečíst a napsat pár jednoduchých slov (typicky vlastní jméno), protože neumí číst a psát ani jednotlivá písmena, je naprosto nesmyslné.
Ad v USA take zjistili, ze je tam spousta lidi, kteri sice oficialne umi cist, ale vubec nerozumi tomu, co precetli - to je dost hrubý popis *funkční* negramotnosti.