Jsem myslel ze marketing v Canonicalu zvlada jedinej clovek - Mark Shuttleworth :))
No ne, ted vazne.. Marketingove oddeleni Canonicalu odvadi urcite dobou praci a Ubuntu by bez nich taky nebylo tam kde je. Navic to neni jenom o desktopovem Ubuntu... Dokonce bych rekl, ze ten desktop je vedlejsi vec, ale zaroven soucast marketingoveho planu, protoze delaji prece "linux pro lidi"... Jenze co sype dolary, jsou spis jejich enterprise veci, jako treba jejich Openstack a Kubernetes reseni... Samo o sobe je to taky super marketingove postavene - v zakladu zadarmo, rozsirene funkce a support za penize. Kazdopadne nic za co by se meli stydet :)
Mam z toho Ubuntu kazdopadne stale, i po tech letech, co se o linux zajimam, trochu rozporuplne pocity. Nejdriv to byl pro me uplny odpad, co bych si fakt na PC nenainstaloval, dneska na tom behaji servery vsude kam se podivam. Na druhou stranu pak vidim ze chteji vsechno cpat do Snapu (kdyz mame ty nase skvele deb baliky a apt-get), sit chteji konfigurovat pres Netplan (ktery mi neprijde jako jeste moc dospela technologie) a vubec ten jejich novy zabugovany polofunkcni instalator (bezi taky ve Snapu btw)... no proste omg... Tak se asi nejde divit, ze se jim ted nedari. Jenze oni jsou to asi tak trochu strelci (nebo muzeme rict vizionari) a jak uz jim ta odvaha vysla driv, tak jim asi vyjde znovu a za rok za dva, se dozvime, jak se jim zase pohadkove dari. Jejich nove produkty, pres vsechno to remcani nas uzivatelu, dospeji, zacnou byt pouzitelne a zacne to mozna davat smysl i konzervativnejsim jedincum, kteri mezi nami jsou.