Zrovna obsah a objem jsou základní úlohy i pro obyčejnýho dlaždiče (kolik koupím dlaždiček nebo lina do bytu), případně zedníka (kolik pytlů betonu potřebuju, abych dostal podlahu v koupelně do určené výše). Nepočítám krejčové (spotřeba látky), malíře (jsou placení od metru čtverečního). Případně převody jednotek (spotřeba elektřiny je v MWh, spotřebiče nebo cena je v kWh, případně převod na GJ od teplárny). Jistě, umět to nemusíte, ale pak nemusíte umět vůbec nic.
Škola uči jednoduché úlohy, protože nikdo neví, co budete dělat. A i obyčejná kancelářská krysa může počítat plochu oken, přepočítávat ceníky o procenta, nebo pomocí trojčlenky objednávat nákupy surovin podle objednaného počtu osob). A když umíte počítat jednoduché věci, ve složitých se snadno zorientujete. Obráceně to bohužel nefunguje.