Google oznámil, že připravovaná verze prohlížeče Chrome s číslem 71 bude od prosince blokovat veškerou reklamu na webech, které se opakovaně k uživateli chovají agresivně: zobrazují klamavá tlačítka ke stažení aplikací, obsahují odkazy otevírající vyskakující okna, zobrazují falešná varování či chyby, přesměrovávají uživatele bez jeho vědomí a podobně.
Od únorové verze 64 blokuje Chrome reklamu na webech, které nedodržují „Better Ads Standards“. Nyní připravuje rozšíření blokování nejen na weby, které to nevhodně přehánějí s reklamou, ale i takové, které obtěžují uživatele jiným způsobem. Původní řešení totiž nemělo dostatečný zásah a polovina obtěžujících webů prošla sítem.
Správci webů s reklamou mohou situaci zkontrolovat pomocí nástroje Abusive Experiences Report, který je součástí Google Search Console. Nástroj průběžně kontroluje situaci na konkrétních stránkách a varuje provozovatele před potenciálními problémy. Uživatelé sami budou mít v prohlížeči nad blokováním stále kontrolu, budou moci v nastavení zvolit, zda si blokování reklam na takových webech přejí.