Co přesně je na tom špatně? Měl by tu změnu zavést a sám patřit k opozdilcům, kteří nejsou schopni za 9 měsíců tu změnu implementovat?
Především by měla existovat široká diskuse, jestli taková změna představuje přínos vs. náklady, které to všem způsobí. Je potřeba si uvědomit, že Google má takové postavení, že realizuje ohromné úspory z rozsahu. Pro něj je zavedení nové technologie daleko levnější "na hlavu", než pro ostatní. Právě toto s sebou nese znaky zneužití podstatné obchodní síly.
Představte si, že by pět největších obchodních řetězců (ovládají přes 50 % trhu) a dva největší pivovary zavedly prodej piva v nestandardní, ale lepší lahvi. Na první pohled přínos pro spotřebitele - láhev třeba lehčí, skladnější, vícekrát recyklovatelná. Jenže na druhý pohled zjistíte, že za přínosem pro spotřebitele se skrývá to, že stovky malých řetězců a statisíce jednotlivců budou muset nakupovat jen u dodavatelů, kteří prodávají právě toto vybrané zboží. Kdo na tom prodělá? Spotřebitel.
Kdyby to Google nezavedl takhle, budete jej kritizovat za to, že upřednostňuje svoje obchodní zájmy a proto zavedení SameSite cookie zdržuje.
Tyto technologie se dají zavádět principem opt-in. Kdo chce danou technologii používat, nastaví si příslušné headery a prohlížeč to bude respektovat. Zavést to pricipem opt-out je prasárna. Konkurence buďto musí zaplatit náklady s přenastavením (vyšťavování konkurence), nebo to přestane fungovat a zákazník uteče (jaká je přechodová cesta, to určitě Google ví).
6. 2. 2020, 12:43 editováno autorem komentáře