WebSocket vznikl proto, aby bylo možné skrze HTTP tunelovat provoz oběma směry. Tím, že je to skrze HTTP, to projde přes spoustu firewallů, přes které jiný provoz neprojde. Je zvláštní teď představovat něco nového, co má tu výhodu, že je to nezávislé na HTTP.
Navíc ve zprávičce se píše, že to na straně serveru vyžaduje podporu HTTP/3.
Spíš bych řekl, že je to taková modernizace Web Socketu – zatímco Web Socket byl svázán s protokolem HTTP/1 a HTTP/2 postaveným nad TCP/IP (a z toho plynou nějaká omezení), Web Transport je svázaný s HTTP/3, tudíž je postavený nad QUIC a tím pádem padají některá omezení Web Socketu.
Ano.
JS Aplikace, nikdy jsi neslyšel?
V rámci WebSocketu jsem schopen si udělat virtuálních streamů kolik chci a dobře navrženou signalizační vrstvou jsem si schopen si je i různě přidávat a rušit.
Jen tvrdím, že v rámci nějakého OSI modelu (dá-li se na to nahlížet v rámci prohlížeče jako "miniaturního operačního systému) tady možná chrome zbytečně zasahuje do vrstvy, kterou by už nemusel řešit (nebo řeší zbytečně přidáním komplexity na své straně)
Asi spíš W3C, než jenom Chrome: https://w3c.github.io/webtransport/
Nicméně tohle fakt v JS řešit nechceš, i kdyby to snad bylo technicky možné.