Spousta optimalizací je vně webového jádra. Např. sdílení procesu a RAM cache mezi kartami, odswapování na disk viz komentář níže nebo komprese RAM (např. stránka stáhne JPG, dekomprimuje na bitmapu, kterou pak kreslí při každém překreslení obsahu stránky - pokud by bitmapa v RAM byla komprimovaná rychlým algoritmem zlib, tak je to technicky PNG - ve skutečnosti je bitmapa ne v systémové RAM, ale ve video RAM /GPU akcelerované kreslení stránky/, a tady má Apple výhodu vlastního hardware: HSA architektura umožňuje CPU a GPU pracovat se stejnými daty ve sdílené RAM, tj. není třeba je duplikovat /data ve VRAM se obecně berou jako dočasná, takže se drží kopie v RAM a do VRAM průběžně nahrává jen ty nejčastěji používané/ a není pro něj problém implementovat stejný kompresní algoritmus i pro svoje GPU, takže pro překreslení stránky není třeba bitmapu dekomprimovat /GPU mají komprese textur už dávno, ale nevim o žádné lossless/).