"Webový prohlížeč Chrome je tu s námi šest let a za tu dobu se mu podařilo prodrat se na první příčku v žebříčku nejpoužívanějších prohlížečů."
No podla statistiky NetMarketShare, ktora na rozdiel od StatCounteru pouziva aj geo-vahy, tak Chrome dosiahol podiel len 20%.
http://www.netmarketshare.com/
SC má data z 3000000+ stránek, NMS ze 40000+ stránek, což je naprostý zlomek. SC bere v potaz počet zobrazení, NMS unikátní uživatele. SC počítá i zařízení s vypnutým JS, NMS je ignoruje. Geo váhy můžou dávat podstatně rozdílné výsledky v závislosti na implementaci.
Tyhle dvě služby prostě nemůžou dávat stejná čísla. No a nakonec NMS narozdíl od SC nezveřejňuje skoro žádné informace, což je dost neprůhledné.
V poriadku, len problem je prave v tej geo-vahe. Co na tom, ze Ciny z trhom priblizne 600 milionmi uzivatelov ziskava SC rovnaky pocet hitov, ako napriklad z Indonezie (55 milionov uzivatelov), pripadne z Thajska (20 milionov uzivatelov).
Druhy najvacsi pocet hitov (3x mensi nez z USA) pochadza z Turecka a ten ma trh priblizne 40 milionov uzivatelov a tretia je India s trhom priblizne 200 milionov uzivatelov.
No a teraz sa pozrite v SC len na desktop v Cine a potom to porovnajte so spominanym Tureckom. Podiely najma IE a Chrome sa medzi oboma vzorkami vyrazne lisia, ale 5x vacsiu vahu budu mat hity z Turecka, pretoze odtial ziskavaju takmer 5x viac dat, pritom realne je to naopak. A to pocet aktivnych uzivatelov Ciny je iba 15x vacsi, ako z Turecka.
Pisal som si s ludmi z SC, ale ti nedokazali pochopit, ze aj nepresne data o pocte aktivnych uzivatelov (napriklad z InternetWorldStat, ci od CIA ako NMS) davaju ich statistikam vacsiu mieru realnosti, ako nevyvazene mnozstva hitov z rozdielne velkych oblasti.