Google oznámil, že jeho prohlížeč Chrome bude od srpna blokovat reklamy, které jsou příliš náročné na výpočetní zdroje. Mezi příklady patří reklamy těžící na pozadí kryptoměny, neoptimalizované reklamy příliš vytěžující síť nebo prostě jen mizerně vytvořené kusy. Takové reklamy prý zbytečně vysávají baterii a zatěžují mobilní sítě, což stojí uživatele peníze.
Vývojáři předem nastavili tři hranice, které nesmí reklama překročit, jinak bude zablokována. Nesmí spotřebovat více než 4 MB dat, nesmí zatížit procesor na více než 15 sekund v libovolné 30sekundové periodě a celkově nesmí procesor zatížit na 60 sekund. Google s těmito nastaveními experimentoval několik předchozích měsíců a do ostrého prohlížeče se blokace dostane v srpnu.
Nejde přitom o první podobný zásah ze strany Chrome. Před dvěma lety začal prohlížeč blokovat otravnou reklamu, o rok později se zaměřil na podvodné reklamy a také blokuje reklamu na stránkách, které se vůči uživateli chovají agresivně.