... a argumentuje racionálně - cena, klávesnice, víc výrobců (= jednodušší náhrada v případě problémů s dodávkou) a jednodušší správa.
iPad je sice super hyper cool, ale na práci to není. A psaní nějakýho protokolu do laborek se přece od psaní nějaké zprávy pro šéfa nebo dokumentace nijak neliší.
Nechcem tu porovnavat vhodnost chromebooku vs iPad, klavesnica vs dotykova obrazovka a celkovo vyuzitelnost kazdeho zo zariadeni. To by bolo na inu a dlhu debatu, tak isto preco vobec deckam hned pchat nejaku elektroniku od ruky.
Ale "paci" sa mi to vysvetlovanie si cisiel, alebo skor nepodanie celych faktov.
Podla clanku Chromebooky maju v skolach silnu poziciu a ide tam az 75% zo vsetkych predanych kusov. Ale rad by som vedel kolko je tych vsetkych predanych kusov. Ak je tych 75% na kusy 715000 tak potom 100% je zhruba 953400, co je prdiniec oproti tomu co preda Apple iPadov. A nieje sa ani co divit ked teda mimo skol je Chromebook nedostupny a vlastne aj nezaujimavy, Inak ak tych 702000 je kazdy piaty tak potom celkovo je iPadov predanych 3510000 kusov. Takze aj ked z clanku to vyznieva tak ze by Apple mal byt smutny, skor mi to pride ako propaganda Googlu o tom aky je Chromebook super.
"celkovo je iPadov predanych 3510000 kusov" neviem kolko tento rok ale minuly rok bolo predanych za stvtrok 19,5mil iPadov. http://www.letemsvetemapplem.eu/2013/04/23/apple-oficialne-374-miliona-predanych-iphonov-195-miliona-predanych-ipadov/
Bud Applu klesol predaj alebo uvazuju len cisla pre USA alebo len cisla co ma ta spolocnost alebo to je celkovo mimo :-)
Tak jestli vy jste ochoten se kvůli 20% stavět na hlavu a obětovat jim těch zbývajících 80%, tak to štěstí budete potřebovat spíše vy. Pro Apple i jiné dodavatele bude více důležitá prodejnost, nikoliv skladba odběratelů. Dělat zásadní změny obchodního modelu jen proto, abych z 20% udělal možná 25%, je dost hazard. Zdar vašemu podnikání.
Uniká Vám pointa.. jakmile si jednou dítě zvykne na iPad, už z apple ekosystému s velkou pravděpodobností neuteče a koupí s časem iphone, imac atd... a to bude tlačit partnerovi i dětem a svému okolí
Obvšem jakmile si zvykne na chromebook, je v ekosysétmu google a koupí si android atd.... a své rodině a svým dětem...
Multiplikační efekt... nebo taky vendor lock in.... je třeba zákazníky podchytit zamlada a nepustit :)))))
Na iPad sa da zvyknut ale na dalsie pouzivanie tam treba mat nieco od coho sa neviete odputat, u mna to bolo to ze Apple ma zadarmo na iTunes University obrovske mnozstva video prednasok zadarmo. (Urcite ste videli S.Jobsa ako stoji pri svojich serveroch ktore sa stracaju v dialke :-) ) Google nieco take nema, mozno nejaka appka ktora by mi zachranila zivot ale taku nepoznam a vecsina uspenych je aj tak pre oba os. Takze priputat sa ku Googlu bude podla mna tazsie.
Lenze tu prave nieje vysvetlene co su tie cisla predanych kusov. Asi to bude pocet predanych kusov skolam aj ked zasa nevieme za ake obdobie. No a pri iPadoch su nejake cisla kolko ich Apple predava, len trocha vyssie je post ze Apple za stvrtrok celkovo predal skoro 20mil kusov.Za rok 2013, co som nasiel je to nieco okolo 70mil kusov. Pri takom pocte je 700000 kusov presne 1% co je fakt nezaujimave mnozstvo aby to Applu trhalo zily. Pri chromebookch je docela problem najist pocet predanych kusov ale celkovo notebookov bolo predanych nieco cez 14mil kusov a z toho ma 21% google s chromebookmi, to je nieco okolo 3mil kusov. 700k z 3mil je okolo 23% a to je uz ine cislo ako 1% pri Appli. Takze ano, obe spolocnosti maju okolo 700k predanych zariadeni do skol ale pri jednom je to skoro stvrtina zo vsetkych predanych a pri druhom 1%. Tak asi tak.
Ne vsechny Americke skoly se rozhoduji jen mezi Chromebooky and iPady. Urcite ne skoly ze skolniho okrsku Penn Manor, kde je reditelem IT Charlie Reisinger.
Enabling students in a digital age: Charlie Reisinger at TEDxLancaster
https://www.youtube.com/watch?v=f8Co37GO2Fc
Charlie Reisinger, IT Director, Penn Manor School District
Souhlas, existují různé přístupy:
https://www.youtube.com/watch?v=w6zK9b5bqUA