Jako prevence možného abuse/šíření SPAMu
je nejefektivnější tu e-mailovou komunikaci zablokovat úplně (a pro jistotu filtrovat HTTP na freemaily.... ;oD
Oni ISP mají zvyklosti různé, ale obecně je jejich apetit nastavený spíš na omezování všeho, co omezit lze.
Už jsem se setkal s případem, kdy nešlo použít žádný jiný SMTP server, než ten od ISP, což účinně bránilo možnosti posílat maily z vlastního serveru (tak, aby byly doručeny).
Nebo omezováním některé komunikace - včetně e-mailových portů - na (placené) veřejné IP, za kterou byl domácí (firemní) mailserver, VPN koncentrátor a webserver, s odůvodněním, že jde o občanský internet
, a pokud chce někdo takové služby, musí si je objednat jako firma (podstatně dráž), ale v dané lokalitě je tento monopolní ISP nezřizuje. (Vyřešil to jeden server od VPSFree a domluva s technikem - diskuse s obchoďákem nevedla nikam jinam, než k právníkům.)