Jak ví, že ty obrázky jsou skutečně pod creative commons?
Já můžu vzít fotku z něčího facebooku, a taky ji pověsit na internet jako creative commons. Hodně bych se bál, že toho budou zneužívat takoví ti vyděrači, kteří pověsili nějakou ikonku nebo font na web, a pak tvrdě šli po každém, kdo to použil.
Prostě originální autor nahraje věc na svůj web, jeho kolega nelegálně (a anonymně) nahraje tu fotku na Flickr jako Creative Commons, počkají až to z té stránky někdo stáhne a použije, a pak ho originální autor zažaluje.
Pak ale autor zbytecne utraci za zalobu, protoze zaluje nespravnou osobu. Vy jste pouzil obrazek podle dane licence. Pokud subjekt nemel pravo ji nabizet pod touto, pak je potreba zalovat jej a ne vas.
Nejak jsem jeste o takovem falesnem vydirani neslysel, ale jestli mate odkaz na takovy pripad, rad se poucim.
Jako vážně, když si zakryjete monitor tak to nezmizí ...
Něco z minulosti:
"Google se nicméně dle rozhodnutí soudu musí pomocí speciálních filtrů postarat o to, aby se sedm zakázaných písniček na YouTube už neobjevilo. Za každý případ porušenívideoportál zaplatí 250 tisíc eur. Nutno podotknout, že uživatelé nahrají na YouTube každou minutu šedesát hodin videí a jejich plošná kontrola je téměř nemožná."
Něco z budoucnosti:
https://www.lupa.cz/clanky/reforma-copyrightu-a-clanek-13-zpusob-jak-znicit-dnesni-podobu-internetu/
To znamená, že když chci použít něčí fotku ve své reklamě a nechci mu za to platit, tak:
1) Sednu do internetové kavárny a nahraju tu fotku na Flickr jako Creative Commons.
2) Doma fotku na tom Flickru "najdu", a umístím ji na svůj plakát.
Palcujte si jak chcete, ale tenhle výklad u soudu projde jen těžko.
Ne. Obsah se považuje za doručený do datové schránky když se do ní někdo přihlásí, nejpozději však 10 dnů od odeslání. T.J. ten plakát tam bude 10 dnů viset, a pak ho teda milostivě sundám. Nedej bože, aby dělníci té firmy, která rozvěšuje plakáty, měli o víkendu volno... To by pak bylo krásných 12.
Kromě toho mi dotyčný musí dokázat, že je ten snímek jeho.
Pokud se ti nezdá, že by tenhle postup šel obhajovat dlouhodobě, představ si markeťáka na volné noze, který firmě věnuje dva dny v týdnu - jeden kreativní činnosti, a druhý den zbytku.
8. 5. 2019, 02:15 editováno autorem komentáře
Tobě hlavně uniká, za co tady argumentuju. Já se tebe a kolegu výše snažím dostat do sporu, abych ukázal, že buďto hodně utrpí ochrana autorských práv, nebo se tu službu každý bude bát poižít.
Všechno to, o čem mluvíš (okamžitá výzva majitele a strhávání plakátů) může potkat člověka, který jednal v dobré víře. Teď je otázka, jestli to někdo bude riskovat...