Názor k článku
Datová schránka se bude i od roku 2023 fyzickým osobám vytvářet jen na žádost od RRŠ - Jenže: u "papírové komunikace se státem" uvádíte trvalé...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 10. 2022 9:38

    RRŠ

    Jenže: u "papírové komunikace se státem" uvádíte trvalé bydliště - to je údaj, který musíte udržovat funkční a aktuální. Taky se v tom dají udělat chyby - a pak je legrace s doručováním. (Tohle jsem měl možnost zažít - chyba vznikla na straně úřadu a já měl několik let v OP neplatnou adresu. Než jsem si toho všiml...)
    Poštovní adresa je údaj povětšinou neměnný, léta stejný. Když se člověk stěhuje, tak obvykle zatraceně dobře ví, že mění adresu. Taky má povinnost nahlásit ji od banky, přes stát, po zaměstnavatele a zdravotní pojišťovnu všude. Změnu e-mailu ale ani nemusí sám iniciovat - úplně stačí, když se zaměstnavatel rozhodne změnit jméno firmy a domény (stará adresa ještě rok funguje) nebo přejde od adresy "novakj" na "j.novak". Na "freemailových" službách zase nevíte dne ani hodiny, kdy se služba rozhodne změnit podmínky a schránku zrušit či znepřístupnit, případně zanikne docela (HotMail už zhruba dvakrát).
    Bylo by mnohem lepší, kdyby stát měl nějakou jednu aktuální e-mailovou adresu, kterou by člověk udržoval podobně, jako to trvalé bydliště, než aby vznikla persistentní datová schránka, svázaná s e-mailem, který se může změnit (i během jejího vytváření).