no sorry frajirku, ale oba dedove meli kone a dnes mame traktory a je to vic bezudrzbova zalezitost. mas hezkej sloh, ale uplne mimo realitu , ackoli ja jsem se nejak vydal jinou inkarnacni cestou...
asi ses o kone nikdy nestaral. ja mluvim o tom, ze kdyz kdyz prevadim myslenky do navrhu, tak to delam durable, pokid je moznost nejakeho stucku, tak navrhnu protistuckove funkce, kdyz heozi, ze nedochazi k auto restartu, tak dam do systemu bud doublu check, nebo to navrhnu tak, ze k tomu nemuze dojit....
dalsi vec, proc si myslim, ze jakejkoli monolith je spatne (napsal jsem monolithy pro generovani a zpracovani faktur, kde nikdo nikdy nenasel chybu, ale urcite tam byla). zacinal jsem na plc systemech ve skodovce, programovali jsme montaz fabie back in 2000. chyba kazdych 10-20 minut, reseni zabralo 1-5 minut, po pul roce chyba za 3 dny, reseni 1-3 hodiny. tenhle stav ma samozrejme matematicky zaklad ve slozitosti. nechci uplne rikat ze systemd navrhli blbe, ale rozhodnuti monolithu je spatne, schovavas do nej radove vice chyb nez do mikroservices. traktor je spis jako microservice, upadnou mu kola, ale motor porad facha, koni upadnou nohy, a umre. chapes? to jsou fundamentalni veci v designu, ackoli jsou funkce vicemene stejny, jedna nebo jina cesta te vede do ruzne velkeho pekla... make your choice.. nevim, jestli si studoval navrh softwaru, ale jestli ne, tak bys nejdriv mel, nez cist blogy...
v praci jsem se samozrejme se systemd uz taky setkal, potvrzuji, ze ty error logy jsou nekdy uplne k hovnu nebo zadny.'. nejsem admin ale mam omezeny nekdy plny sudo a serveru mame asi 100, ale tam se vyhybam delat admina
ps: delam architekta mikroservices a ai