Hlavní navigace

Doom portován na GPU, běží přes AMD ROCm + LLVM libc

Sdílet

Doom DOS hra Autor: id software

Že lze Doom engine portovat prakticky na cokoli, to už víme. Ostatně běží na zubních kartáčcích či těhotenských testech, takže udivit by neměl ani nejnovější počin vývojáře Josepha Hubera, který Doom rozběhal na GPU, téměř bez využití CPU.

GPU port hry spoléhá na framework AMD ROCm s využitím C knihovny LLVM libc pro offloading hry na AMD GPU. Joseph k tomu dodává, že kompilátor Clang umí cílit přímo na GPU, použit je jediný kernel volající funkci main a funkce vyžadující operační systém jsou spravovány přes rozhraní RPC.

Implementace používá nástroj amdgpu-loader a okenní rozhraní SDL2, plus samozřejmě podporu pro klávesnici – CPU je tak využito pro věci mimo logiky a renderingu, které běží ryze na GPU. Detaily a kód jsou k dispozici na autorově GitHubu.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.