Vzhledem k morálnímu zastarání které neni jen o absenci nového OS. Mimo nízko příjmových skupin a třeba ekofanatiků nad 50% spotřebitelů bude chtít ten telefon vyměnit ikdyž na nej bude 100% náhradních dílů po x letech.
Tohle může na straně zákazníků může vést jen ke zdržování , které třeba sledujeme u osobních vozů. Když xx% výbavy je povinné tak co zbývá výrobci?
S automobily bych to nesrovnával - tam je přínos velice sporný až negativní, protože všechny ty vynucované asistenty a další blbosti auto skutečně prodraží, přináší jen další komponenty, které se mohou jednou porouchat, a dávají falešný pocit bezpečí lidem, kteří by možná ani neměli za volant sedat, nebo by si jinak dávali víc pozor.
Oproti tomu podpora a záruka opravitelnosti je jednoznačným přínosem - okamžitou (nákupní) cenu to pochopitelně zvýší, ale v konečném důsledku to bude i finančně možná výhodnější než kupovat co dva roky nový telefon.
Ještě k tomu morálnímu zastarávání - co to podle tebe znamená? Já to vnímám jako do velké části uměle vytvořený konstrukt, aby se prodávalo nové zboží. Když můžu celkem v pohodě používat třeba 10 let starý notebook (u kterého si, na rozdíl od telefonu, můžu často i přidat paměť nebo vyměnit disk, někdy možná i CPU), proč by nemělo to samé jít i u telefonů?