Vlákno názorů k článku
EU chce opravitelné telefony s aktualizacemi 5 let od ukončení prodejů od Martin P. - Vzhledem k morálnímu zastarání které neni jen o...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 9. 2022 19:24

    Martin P.

    Vzhledem k morálnímu zastarání které neni jen o absenci nového OS. Mimo nízko příjmových skupin a třeba ekofanatiků nad 50% spotřebitelů bude chtít ten telefon vyměnit ikdyž na nej bude 100% náhradních dílů po x letech.

    Tohle může na straně zákazníků může vést jen ke zdržování , které třeba sledujeme u osobních vozů. Když xx% výbavy je povinné tak co zbývá výrobci?

  • 6. 9. 2022 19:54

    ????????????

    Ať si klidně prvomajitel koupí nový telefon, ale ten původní telefon by měl být pořád opravitelný pro dalšího majitele. Dokud má zboží nějakou hodnotu, většinou v koši nekončí. A pokud bude opravitelné, udrží si hodnotu déle.

  • 7. 9. 2022 9:05

    Bez Podezdívky

    S automobily bych to nesrovnával - tam je přínos velice sporný až negativní, protože všechny ty vynucované asistenty a další blbosti auto skutečně prodraží, přináší jen další komponenty, které se mohou jednou porouchat, a dávají falešný pocit bezpečí lidem, kteří by možná ani neměli za volant sedat, nebo by si jinak dávali víc pozor.

    Oproti tomu podpora a záruka opravitelnosti je jednoznačným přínosem - okamžitou (nákupní) cenu to pochopitelně zvýší, ale v konečném důsledku to bude i finančně možná výhodnější než kupovat co dva roky nový telefon.

    Ještě k tomu morálnímu zastarávání - co to podle tebe znamená? Já to vnímám jako do velké části uměle vytvořený konstrukt, aby se prodávalo nové zboží. Když můžu celkem v pohodě používat třeba 10 let starý notebook (u kterého si, na rozdíl od telefonu, můžu často i přidat paměť nebo vyměnit disk, někdy možná i CPU), proč by nemělo to samé jít i u telefonů?