Někde jsem četl že záruka na baterie je jen JEDEN ROK (?). Právě ty vestavěné lehké Li-Pol s úžasně velkou kapacitou, dle mé zkušenosti, tu velkou kapacitu rychle ztratí, vydrží míň cyklů, hůř snášejí horko a víc kusů je nekvalitních.
Reklamovat baterku že tenhle kus se (ve srovnání s jiným kusem, 2x lepším) moc nepovedl... nestojí za námahu. Reklamovat celý noťas/mobil/tablet že vydrží 60% toho co by měl... ještě horší. Nekvalita nebo nestabilita vestavěné baterie se špatně prokazuje a špatně měří. Rovnou to celé vyhodit, když je to šmejd.
Výměnnou baterii mám víc pod kontrolou.
Možná ta EU bude aspoň jednou k něčemu dobrá. Můžou určit aspoň takových 6 let záruky u vestavěných baterií. Kolik zákazníků to využije, to se uvidí. Ať zaplacená cena odpovídá ekologické zátěži.
Se zárukami je to složitější. Výrobce odpovídá za vadu. U baterie se musí odlišit, jestli se jedná o vadu, nebo o opotřebení.
Současná zákonná úprava presumuje, že v prvních šesti měsících se má za to, že vada byla už v době koupě výrobku. Tedy v prvních šesti měsících by musel prodejce prokázat, že se jedná o důsledek špatné manipulace, nebo opotřebení. Od sedmého měsíce, pokud prodejce reklamaci neuzná, je na Vás prokázat, že je to vada a ne opotřebení. V praxi s tím neztrácejí čas a reklamaci uznají. Jak dlouho reklamaci uznávají, je už na rozhodnutí prodejce.
Někteří výrobci aut reklamace baterií neuznávají vůbec, považují je za spotřební náplň. I na tomto pohledu něco je, baterie nemůže vydržet funkční neomezeně, ani kdyby byla používána v ideálních cyklech. Ale samozřejmě, pokud se ukáže, že třeba celá výrobní řada baterií odchází, jako reklamaci to uznají.
Na spotřebiteli je tak trochu sledovat svoji zkušenost, která značka vyrábí kvalitně, dobře se staví k servisu a k reklamacím. Nařízení a zákony mohou zajistit, aby nedocházelo k úplným křivdám, ale žádná zákon nikdy nedokáže zaručit, že ochrání každý jednotlivý případ. Spotřebitel je sice slabší strana obchodního vztahu a potřebuje chránit, ale stále je to jedna ze smluvních stran. I on si nese za svůj výběr část odpovědnosti.
U auta (se spalovacím motorem) se ta baterka ale dá vyměnit. Ať mi nabídnou mobil se stejnou možností, tedy s takovou možností výměny aby mě opotřebovaná baterie nemotivovala ke koupi nového výrobku. Myslím že to je podstata věci a má smysl současnou zákonnou úpravu změnit.
Vypsanou propisku vyhodím celou, náplň neřeším. Je spotřební. Tentýž princip uplatnit na akumulátor prostě nechci.